AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Vi er fire søsken , og har ett søsken som bor i Canada som kommer på besøk i sommer med familien sin. Vår søster har ikke vært hjemme på halvannet år. Vi andre to søsken har denne tiden fått barn, og ellers skjedd mye i livet som vi gjerne vil vise og dele med vår felles søster og familie som kommer. Ikke minst la de andre barna våre bli litt kjent med sin tante , onkel, fetter og kusine på nytt etter så lang tid. Vi har bare to uker til rådighet. Vår bror som vår søster skal sove hos, har nå avtalt ett tett program for de når de kommer. Blandt annet tur til Legoland og løveparken. Jeg er såret over at han ikke spurte oss andre om vi ville bli med. Vi mister fire dager sammen med vår søster grunnet denne turen , som er en overraskelse. Overreagerer jeg? Hvorfor ikke gjøre noe som alle kan delta på ? Vi har hatt ett år på å planlegge dette, da det ble avtalt at de skulle komme. Anonymkode: 62fe4...a85 2
Sensi Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Men kan dere bli med? Er det for sent? Eller mener bror at bare de skal dit? 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 13 minutter siden, Sensi skrev: Men kan dere bli med? Er det for sent? Eller mener bror at bare de skal dit? Bare for de ja. Alt er bestilt og ordnet. Var ingen snakk om å ta med noen andre. Anonymkode: 62fe4...a85
Sensi Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 Å nei. Han har sikkert tenkt at dette er hans fire dager? Men jeg ville ikke laget noe støy. Snakk med han og spør. Men selv om bestilt og ordnet. Er det ikke mulig å bestille for dere også? Gjør jo ikke noe om ikke samme hotell? 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 Tett program? Liten tid til dere andre? Her snakker du jo om at 4 av 14 dager går bort. Dere kan jo treffe dem de resterende 10 dagene. Her syns jeg du overdriver litt. Broren din vil sikkert bare at søsteren deres og familien skal få oppleve mest mulig når de først er her. Siden broren din er vertskapet for dette besøket, er det naturlig at han lager et noe program for oppholdet. Anonymkode: 91387...bf9 27
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Hadde vel gått ann å reise sammen da. Anonymkode: 62fe4...a85 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 38 minutter siden, Sensi skrev: Å nei. Han har sikkert tenkt at dette er hans fire dager? Men jeg ville ikke laget noe støy. Snakk med han og spør. Men selv om bestilt og ordnet. Er det ikke mulig å bestille for dere også? Gjør jo ikke noe om ikke samme hotell? Vi har ikke ubegrenset med penger da. Vår sommerferie er jo planlagt. Vi kan ikke bare legge inn en fire dagers ekstra tur, når folk tydeligvis ikke ønsker å ha oss med. Anonymkode: 62fe4...a85 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Det er 4 av 14 dager.. du har 10 dager igjen å være med henne på. Jeg syntes det er hyggelig av broren din å ordne et fint besøk for dem! Du hadde vel ikke forventet at alle 4 familiene skulle være sammen konstant i 14.dager? Anonymkode: 86e48...53e 23
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke ubegrenset med penger da. Vår sommerferie er jo planlagt. Vi kan ikke bare legge inn en fire dagers ekstra tur, når folk tydeligvis ikke ønsker å ha oss med. Anonymkode: 62fe4...a85 Hvordan vet du at det er gjort med overlegg? Jeg har også impulsive og spontane søsken, og har flere ganger klødd meg i hodet over bilder jeg får på snapchat om at to av de har gjort noe sammen uten å konferere med resten av flokken. Anonymkode: c9d0c...11b
punkyB Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 Hvis det var veldig viktig hva dere skulle gjøre så kunne du jo ha spurt/diskutert det med søsknene da hvis turen har vært planlagt i et år at de skal komme- 1
SoWhat? Skrevet 18. juni 2019 #11 Skrevet 18. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er fire søsken , og har ett søsken som bor i Canada som kommer på besøk i sommer med familien sin. Vår søster har ikke vært hjemme på halvannet år. Vi andre to søsken har denne tiden fått barn, og ellers skjedd mye i livet som vi gjerne vil vise og dele med vår felles søster og familie som kommer. Ikke minst la de andre barna våre bli litt kjent med sin tante , onkel, fetter og kusine på nytt etter så lang tid. Vi har bare to uker til rådighet. Vår bror som vår søster skal sove hos, har nå avtalt ett tett program for de når de kommer. Blandt annet tur til Legoland og løveparken. Jeg er såret over at han ikke spurte oss andre om vi ville bli med. Vi mister fire dager sammen med vår søster grunnet denne turen , som er en overraskelse. Overreagerer jeg? Hvorfor ikke gjøre noe som alle kan delta på ? Vi har hatt ett år på å planlegge dette, da det ble avtalt at de skulle komme. Anonymkode: 62fe4...a85 Hm. Broren din er vertskap her, og det er hyggelig av ham å ordne med en opplevelse for dem. Dere har hatt et år å planlegge på. Hvilke forslag har dere to andre kommet med da? Har det blitt nedstemt eller hva? Det er kun fire dager det handler om. Hva ville dere gjøre? 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #12 Skrevet 18. juni 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Hm. Broren din er vertskap her, og det er hyggelig av ham å ordne med en opplevelse for dem. Dere har hatt et år å planlegge på. Hvilke forslag har dere to andre kommet med da? Har det blitt nedstemt eller hva? Det er kun fire dager det handler om. Hva ville dere gjøre? Nå viser det seg at de faktisk kommer bare ni dager. Vi har ikke blitt spurt eller diskutert noe. Anonymkode: 62fe4...a85
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #13 Skrevet 18. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå viser det seg at de faktisk kommer bare ni dager. Vi har ikke blitt spurt eller diskutert noe. Anonymkode: 62fe4...a85 Men har dere involvert dere i planleggingen da? Hvis dere har vist i et helt år at de skulle komme og ikke tatt initiativ til å planlegge noe skjønner jeg jo godt at han som skal være vertskap planlegger litt. Det er vel ikke kun opp til han å styre alt for alle de fire familiene? Særlig ikke hvis de to andre forholder seg helt passivt. Når det er sagt synes jeg godt at han kunne ha nevnt dette med Danmarksturen til dere, og spurt om dere vil være med. Men, såvidt jeg forstår har dere ikke økonomi og/eller feriedager til dette? Dette vet han kanskje? Anonymkode: c03d1...697 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #14 Skrevet 18. juni 2019 Så fort alle påpeker at det fortsatt er 10 dager igjen og TS ikke får støtte, ble besøket brått kuttet med 5 dager. Tilfeldig... Anonymkode: 86e48...53e 11
SoWhat? Skrevet 18. juni 2019 #15 Skrevet 18. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå viser det seg at de faktisk kommer bare ni dager. Vi har ikke blitt spurt eller diskutert noe. Anonymkode: 62fe4...a85 Men har dere tatt intiativ da? Skjønner jo selvfølgelig godt at dere vil vise fram barn og alt, men det er litt med det at når man kommer så langveisfra, så er det fint med noen opplevelser også? Det er jo koselig med familietid osv, men dere får bruke resten av dagene godt til det da? Vet ikke hvorfor dere ikke ble spurt, men kanskje det er fordi dere jo da ikke har så god råd pluss veldig små barn også? Kanskje du og søsteren din kan lage til en koselig tilstelning da, og be alle sammen? Det kan jo bli fine dager sammen likevel? Det virker som om dere ikke helt har samarbeidet helt godt her, og at broren din har en god intensjon med å gi de opplevelser siden han er verten? Litt kjedelig at du ble så skuffet, men gjør det beste ut av det! 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #16 Skrevet 18. juni 2019 Dette handler jo også litt om at ditt søsken skal få en hyggelig ferie. Mange har jo et nostalgisk forhold til feks Legoland. Hadde jeg kommet på besøk til Norge hadde jeg syntes det var topp å gjøre slike ting. Du har vel mye fokus på hva du vil vise frem av ditt... Det er jo flott at broren din har tatt litt initiativ. Anonymkode: e4d05...a81 2
Kitcat Skrevet 18. juni 2019 #17 Skrevet 18. juni 2019 Jeg skjønner godt at du er skuffet. Når familien kommer til Norge for bare ni dager, barna kanskje for første gang i Norge (?) virker det helt tullete å bruke 4 av de dagene på å reise til Danmark. Håper virkelig at broren din har avklart dette med søster i Canada. Jeg ville ønsket å tilbringe tiden i Norge med familie, og se/vise fram litt av hjemlandet hvis det var meg som kom hjem på sjeldent besøk. Snakk med broren din om det er mulig å endre planer nå som oppholdet ble forkortet. Eller se på om dere alle kan reise. 12
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #18 Skrevet 18. juni 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå viser det seg at de faktisk kommer bare ni dager. Vi har ikke blitt spurt eller diskutert noe. Anonymkode: 62fe4...a85 Da forbereder du deg på å ta penger fra bufferen og sier følgende: Siden de bare er her 9 dager, og 4 av dem plutselig skal være langt avsted, har dere noe i mot at vi slenger oss med? Vi har så sykt lyst til å treffe søsteren vår og familien hennes så mye som mulig! Vi har jo selvsagt satt av disse dagene, så hvis det går bra..? Så betaler du det som skal til for at det blir en fin ferie. Bare TENK på hva de har betalt for å komme!! Anonymkode: f06e5...1e1 5
Sensi Skrevet 18. juni 2019 #19 Skrevet 18. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke ubegrenset med penger da. Vår sommerferie er jo planlagt. Vi kan ikke bare legge inn en fire dagers ekstra tur, når folk tydeligvis ikke ønsker å ha oss med. Anonymkode: 62fe4...a85 Det skjønner jeg. Ville gjort det beste ut av det de resterende dagene. Planlegg noe selv. Men det må ikke være så grandiost som fornøyelsespark. Ville også hørt med Canadafamilien hva de kan tenke seg.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #20 Skrevet 18. juni 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Men har dere tatt intiativ da? Skjønner jo selvfølgelig godt at dere vil vise fram barn og alt, men det er litt med det at når man kommer så langveisfra, så er det fint med noen opplevelser også? Det er jo koselig med familietid osv, men dere får bruke resten av dagene godt til det da? Vet ikke hvorfor dere ikke ble spurt, men kanskje det er fordi dere jo da ikke har så god råd pluss veldig små barn også? Kanskje du og søsteren din kan lage til en koselig tilstelning da, og be alle sammen? Det kan jo bli fine dager sammen likevel? Det virker som om dere ikke helt har samarbeidet helt godt her, og at broren din har en god intensjon med å gi de opplevelser siden han er verten? Litt kjedelig at du ble så skuffet, men gjør det beste ut av det! Hallo. Handler ikke om god råd !!!! De fleste har ikke mulighet til å ta en fire dagers tur med tre barn på rappen, når man skal på andre feirer i sommer! Anonymkode: 62fe4...a85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå