Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #1 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har fått noen få tabletter Alopam av legen i tillfelle jeg skal få panikkanfall. (Jeg har hatt det en sjelden gang) jeg er generelt veldig lite glad i å ta medisiner og bruker ikke noe fast selv om jeg sliter mye med angst. Nå må jeg imidlertid holde et foredrag foran nesten 60 mennesker, og jeg kjenner at det ikke vil gå bra, jeg blir fysisk syk bare av tanken. Jeg har fått sterkt angstanfall ved en slik anledning tidligere. Spørsmålet er om jeg kan ta en slik tablett samme dag, altså forebyggende for at jeg skal klare det? jeg har aldri forsøkt tablettene tidligere, og er redd for at jeg skal bli "slått ut" eller lignende.. Vet ikke hvordan de virker.. Håper noen kan hjelpe meg da jeg er veldig fortvilet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 7. mars 2002 #2 Del Skrevet 7. mars 2002 heisann. du blir ikke 'slått ut', men litt mer avslappet. du må ta tabletten samme dag, ellers er det liten vits. den virker etter en halvtimes tid. ikke ta dem hver dag, da er de vanedannende etter en stund, men en gang i blant er det ikke noe å bekymre seg for. hvis angstproblemet ditt er tilstede hver dag og du sliter med dette, kan 'lykkepiller' som zoloft være en løsning, men det er selvfølgelig du som må vurdere om disse problemene er til å leve med eller om du trenger hjelp. jeg vil bare at du skal vite at det finnes tiltak som kan gjøre tilværelsen litt lettere hvis du synes det blir nødvendig, for jeg vet at angst kan være et stort handicap og jeg trodde selv at det var noe jeg bare måtte leve med. lykke til!1212[ Dette Innlegg er endret av: villen den 2002-03-07 20:36 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Tusen takk for svar villen ! Så du tror jeg trygt kan ta en slik tablett, det står 10 mg på dem. Burde jeg kanskje bare ta en halv? Jeg er som sagt ikke vant til tabletter så jeg er redd for å skulle bli dårlig eller sløv, jeg må jo kunne konsentrere meg i tillegg... Uff, det skal ikke være lett.. Jeg må i ilden ved 15-tiden, når bør jeg ta tabletten da? Kommer jeg fortsatt til å føle meg som meg selv bare uten den verste angsten? Veldig mange spøsmål, men jeg blir veldig glad for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonka Skrevet 8. mars 2002 #4 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvis du er usikker på effekten, kan det være lurt å prøve det på forhånd. Da merker du om du blir "sløv" av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove Skrevet 8. mars 2002 #5 Del Skrevet 8. mars 2002 Et råd fra meg, er du usikker, så spør legen Klemz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå