AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Vi har en ettåring som begynner i barnehage i august. Vi har ikke fått noe info ennå, annet enn svar på søknaden med hvilken barnehage og dato. De jeg kjenner som også har barn som skal begynne i august, har alle vært på eller fått innkalling til foreldremøter, oppstartssamtaler, fått utstyrsliste, osv. Så leser jeg at ikke alle barnehager driver med slikt :s men jeg er veldig tilhenger av å få info og vil gjerne ha møte og omvisning. Er det innafor å skrive til lederen der og spørre om når/om vi får noe mer informasjon? Hadde vært greit å begynne på utstyrsfronten, siden vi er vekke noen uker i sommer, og greit å vite når det er spising og soving så vi ser om vi bør jobbe med rutinene. Anonymkode: 7a1e4...d79
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har en ettåring som begynner i barnehage i august. Vi har ikke fått noe info ennå, annet enn svar på søknaden med hvilken barnehage og dato. De jeg kjenner som også har barn som skal begynne i august, har alle vært på eller fått innkalling til foreldremøter, oppstartssamtaler, fått utstyrsliste, osv. Så leser jeg at ikke alle barnehager driver med slikt :s men jeg er veldig tilhenger av å få info og vil gjerne ha møte og omvisning. Er det innafor å skrive til lederen der og spørre om når/om vi får noe mer informasjon? Hadde vært greit å begynne på utstyrsfronten, siden vi er vekke noen uker i sommer, og greit å vite når det er spising og soving så vi ser om vi bør jobbe med rutinene. Anonymkode: 7a1e4...d79 Vi fikk beskjed om at det ikke var noe poeng å legge om rutiner. Bedre å ikke gjøre der. Anonymkode: 7309d...ee6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 På utstyrsfronten kan du være helt sikker på at de kommer til å ønske at du har et ekstra sett med inneklær der (sokker, body, genser og bukse). Bleier kommer du mest sannsynligvis til å måtte ha der, til ditt barn. Kanskje også våtservietter. Spør de om akkurat det i august. Det samme gjelder ev. zinksalve. Solkrem må du ha med når det er sesong for det, i august er det nok også bra å ha det. Ha alltid støvler og fullt sett med regntøy i barnehagen. Annet yttertøy tilpasses etter været. Husk ALLTID å merke ALT av klær med navnelapper/merketusj. Har barnet yttertøy med hette på, så merk hetta også i tillegg til hoved-delen av plagget. Merk på lett synlig sted, og ikke på lappene med vaskeanvisning som allerede er oppi tøyet. Mange ansatte har ikke tid til å lete seg frem til den lappen, ved behov. Bruker barnet ditt medisiner, så har de egne regler og skjemaer for det. Det kan hende det vil være smart å ha en liten kurv å ha alt dette oppi, men det bør du vente med å se an til når du får sett plassen i garderoben som ditt barn blir tildelt, med tanke på størrelse. Barnet bør ha 1 vogn tilgjengelig i barnehagen for soving på dagtid. Det kan gjerne være den som dere bruker til vanlig. Tidspunkter for måltider og slikt er det ikke noe stress med. Det heter innkjøringsperiode av en grunn. Men send gjerne e-post til styrer om akkurat det, hvis du blir tryggere av det. Dere vil sannsynligvis bli tildelt en kontaktperson blant de ansatte. Det tror jeg er vanlig. Dette ordner seg! Hilsen mamma til skolebarn. Anonymkode: 14749...965 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 En annen sak: Barnehagen er sannsynligvis også interessert i å få vite mye om barnet, spesielt i begynnelsen. Vi hadde møte med kontaktpersonen der, der vi fikk skjema å fylle ut. Der vi var ville de vite navn på barnets fastlege, ev. sykdommer/allergier, hva barnet likte, hva barnet eventuelt var redd for, og hvem som kunne få lov til å hente/levere barnet sånn bortsett fra dere. Hos oss tror jeg det var fire personer vi kunne skrive opp der til det. Vi har ikke så mange aktuelle personer til det i nærheten, men det kan jo også være greit å ta en prat med de nærmeste dere har, som bor i nærheten, bare for å sjekke at det er ok for deres del også. Det er jo mest aktuelt hvis dere begge skulle få omgangssyke/bli forhindret i trafikk eller lignende. Anonymkode: 14749...965 1
MiniMjau Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 du får nok brev i løpet av sommeren. Send de evt en hyggelig epost. Ellers finner du sikkert mange tips på nett. Trenger helt vanlig tøy, utetøy, sovevogn med pose/dyne. Og litt skift i hylla. Bleier, ofte vil de ha bleier med borrelås i sidene og ikke trusebleier. I starten så får barnet sove når det må sove. Lykke til med tilvenning og oppstart 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Ikke kjøp inn barnehagevogn før du vet om de sover i vogn eller inne Anonymkode: 55b0a...cb5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 Jeg trenger ikke utstyrsliste fra kg, altså, det jeg lurte på var om alle hadde slike møter, og om det er greit å be om et om jeg ikke får noe info i løpet av de neste par ukene. Anonymkode: 7a1e4...d79
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Var ikke noe møte her, men vi fikk brev med info et par uker før barnehagestart. Det er som regel et standardbrev, så det er helt sikkert mulig å be om å få det tidligere. Anonymkode: d5579...10c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 Du vil mest sannsynlig få et brev med informasjon og utstyrsliste i løpet av ukene før fellesferien. Ta kontakt du, hvis du lurer på noe. Anonymkode: a6121...bde
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Var ikke noe møte her, men vi fikk brev med info et par uker før barnehagestart. Det er som regel et standardbrev, så det er helt sikkert mulig å be om å få det tidligere. Anonymkode: d5579...10c Vi var forresten på besøk der en gang, men det var før vi søkte plass. Var ikke noe rutine på omvisning der, men det var ikke noe problem da vi spurte. Så hvis du gjerne vil det, så ville jeg spurt om de pleier å ha det, og evt om du kan komme en tur likevel hvis de ikke har det. Jeg sendte mail til styrer og spurte og fikk svar med en gang at vi kunne komme dagen etter. De hadde nettopp utvidet barnehagen da og hadde mange ledige plasser, så det kan ha vært fordi de var ivrige på å fylle opp at hun var så positiv, men det skader uansett ikke å spørre. Anonymkode: d5579...10c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #11 Skrevet 18. juni 2019 Litt redd for å bli stemplet som Hun Vanskelige som Maser allerede før han har begynt der, men da høres det ut som om jeg kan driste meg til en liten mail Anonymkode: 7a1e4...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå