Gå til innhold

hvor mange kg er det realistisk å gå ned på en mnd?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hvor mange kilo er det realistisk å gå ned på en mnd hvis man spiser sunt og trener spinning fem ganger i uken? og hvor er det fettet først forsvinner fra( mage, lår??). ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Regn med ca 1 kg/uke såfremt du ikke har veldig lite du skal gå ned (da er det verre). Hvor fettet først forsvinner fra, er genetisk betinget, og umulig for utenforstående å forutsi. Det er gjerne samme sted du legger på deg først (men trenger ikke være det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

legger lett på meg på magen så hadde vært supert om fettet der minket først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk; det hjelper ikke bare å spise sunt! Du må spise sunt i en mengde tilpasset ditt aktivitetsnivå, dvs mindre enn du forbrenner.

Teoretisk sett må du forbrenne ca 7000kcal for å miste en kilo fett. Skal du gå ned en kilo i uken, må du dermed redusere inntak og øke forbrenning (gjennom trening) med 1000 kcal pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi

Jeg har gått ned 10 kg på en mnd. - og holdt vekta i mange år. Den ene måneden jogget jeg ca 40 minutter hver dag, spist et minimum av mat på hverdagene, men skeia ut hver lørdag + en god søndagsmiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Hvor mye det er realistisk å gå ned i løpet av en mnd kommer vel litt an på hvor mye en veier fra før. Veier du f.eks 65 kilo fra før så er det vel ikke realistisk å gå ned mer enn 0,5 - 1 kg i uka. Veier du 100 kg kan du nok gå ned en del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizzi
Hvor mye det er realistisk å gå ned i løpet av en mnd kommer vel litt an på hvor mye en veier fra før. Veier du f.eks 65 kilo fra før så er det vel ikke realistisk å gå ned mer enn 0' date='5 - 1 kg i uka. Veier du 100 kg kan du nok gå ned en del mer.[/quote']

Jeg veide ca 70 kg og gikk ned til ca 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det synes jeg hørtes mye ut på en mnd. Flott at du har klart å holde vekten etterpå. Det er nok mange som ikke klarer det når de går ned så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at man ALLTID og uungåelig mister en kombinasjon av vann, muskler og fett. Jo fortere man går ned, jo mer muskler er det man mister.

Det er fysisk mulig å gå ned 2-3 kg i uka. Men en person som går ned 1 kg i uka vil sannsynligvis gå ned like mye FETT. Det er fysisk umulig for kroppen å miste 3 kg fett i uka.

Man vil jo selvsagt se tynnere ut når man mister muskler. Men man vil også se slappere ut, og få en dårligere forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det er jo ikke noe gunstig for kroppen å gå ned mer enn maks en kilo pr. uke.

Jeg gikk ned ti kilo fra starten av februar til midten av mars. Visste ikke at det var så usunt å gå ned for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usunt eller ikke. Jeg var veldig fornøyd med resultatet. Fra blubbete til slank :wink:

Jogget du i en mnd og så sluttet du, eller har du fortsatt joggingen evt. annen trening etter at du gikk ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi

Jogget du i en mnd og så sluttet du, eller har du fortsatt joggingen evt. annen trening etter at du gikk ned?

Tok det roligere med treningen uten at det forsvant helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

• 1 år senere...

hvor mange kilo er det realistisk å gå ned på en mnd hvis man spiser sunt og trener spinning fem ganger i uken? og hvor er det fettet først forsvinner fra( mage, lår??). ?

20-30 kg, viss du tar mange sit-ups

Da forsvinner magefettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig for hvem som helst å svare på det. Jeg for eks, går ned 1 kg dersom jeg ikke spiser noe en dag. Jeg har så høy forbrenning at jeg må tvinge i meg flere store måltider hver dag for å opprettholde en noenlunde fornuftig vekt. Er veldig vanskelig å gjøre noe med noe som er mot kroppen sin natur. Nesten umulig. Men det er uansett lurt å spise sunt og trene! Så kan du ta vektreduksjon som en bonus oppå det hele dersom du er heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Er man med i the biggest loser, opptil 8 kg i uka, men for folk flest er det vel rundt 1 kg i uka som er tingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...