Gå til innhold

Han har sluttet med foreplay

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Trolltunge skrev:

Du kunne jo lest mer enn det ene ordet, så du forsto det i kontekst. 

Hva vet du om hva jeg har opplevd? Kanskje det finnes årsaker til at jeg brenner slik for at kvinner skal passe godt på sin seksualitet, verne godt om den selv, og ikke la andre krenke den? Fordi jeg VET at den er sårbar kanskje? 

Du får ordlegge deg bedre, og ikke spytte ut visse ord i feil sammenheng. Jo leste alt sammen og skjønte greia, men du kunne droppet ordet voldtekt. For jeg har blitt voldtatt, to ganger, og vet hva det er å bli voldtatt. 

Anonymkode: 528d3...bee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Trolltunge skrev:

Tidligere var jeg lite på seksualforumet, og når jeg var det var jeg AnonymBruker. Svarte kanskje litt meningsløst på preferanser og dill og dall, men jeg la merke til at det er få kvinner som våger å stå opp for seksualitet (iallefall uten å være anonym), som noe viktig og vesentlig i livet. I samliv ikke minst. Jeg synes selv at jeg var feig som ikke gjorde det, så jeg bestemte meg for å ikke være feig. Å ikke være feig i diskusjoner om seksualitet betyr ikke at man fikserer altfor mye på det, og selv om ja, jeg brenner for at folk ikke skal feie seksualitet ned i en ubetydelig - skuff, og jeg brenner for at kvinner (og kanskje spesielt unge og sårbare kvinner) skal ivareta seg selv, sin kropp og sin seksualitet, så betyr ikke det at jeg er så fiksert på sex at jeg glemmer annet som er viktig. I livet og i samliv. Jeg vil bare ikke tie om at å ha det ok seksuelt er en viktig faktor i livet. Og i samlivet. At det ikke bør ties ihel, feies bort, være skamfullt og flaut. Det er som du sier en ingrediens og en kraft i et samliv, men det er en ingrediens mange sliter med, og er frustrert over. Det er noe som sporer galt av for mange. 

Tror du det er fordi dette er et felt som lett diskuteres åpent, eller er det fordi det er nært, personlig, litt vanskelig for mange å snakke om, og litt skamfullt når det skjærer seg? 

Jeg har valgt å ikke lenger skjule meg bak anonym når jeg snakker frem dette området i livet, som en kilde til glede og nytelse, og en kraft i forhold mellom to som er glad i hverandre, og som bør ønske hverandre godt på denne måten, også. Da er jeg for fiksert på det? 

Jeg kommer ikke med noen oppskrift på hvordan og hvor ofte folk skal ha sex, men jeg mener og står for at det er en faktor i livet som er viktig. Som bør ivaretas. Som ikke er for flaut eller skamfullt å gis betydning. Som ikke bør neglisjeres eller ødelegges. 

Ti kvinne, dette er privat og personlig! Er det mer riktig? Det som gir unge kvinner en god pekepinn på hva seksualitet bør være? Det som lærer menn noe om kvinner? 

Jeg brenner for mye annet også, som fremkommer på andre forum. Kommunikasjon og forståelse mellom mennesker. Faren ved å generalisere, om det er kjønn, legning eller religion. Respekt for våre barn. (Skjønt jeg er ofte anonym der barn og barneoppdragelse diskuteres, for å ikke utlevere mine barn. Jeg er nemlig ikke så veldig anonym bak mitt nick.) Jeg er generelt opptatt av mellommenneskelige relasjoner. Jeg deltar ofte i diskusjoner angående samliv, fordi jeg erkjenner selv at det er utfordrende, med alle sine lag og faktorer. 

Seksualitet er en av disse faktorene, og kan jeg med det å erkjenne åpent at det er en faktor som har betydning påvirke noen til å ta vare på sin seksualitet, ha respekt for sin kropp, og ivareta sin partner, seg selv og dette området i forholdet, så er det verdt forsøket. 

Du trenger det kanskje ikke. Du synes at du har det bra, og at fokus på dette er unødvendig. Får deg til og med til å grøsse. 

Vel, det er mange som ikke har det slik. For mange er dette vanskelig. Det har skjært seg på en eller annen måte. Det fungerer ikke. Det hjelper ikke dem å si "men jeg lever et harmonisk og godt liv, selv om sex har nedtonet betydning". 

Du kan jo gjerne argumentere for det. Jeg velger å si at dette er viktig, for jeg mener at det er viktig. 

Det er ikke viktig hvordan folk har sex, hvor ofte eller med hvem, men at de ivaretar seg selv og sin seksualitet. Som en ingrediens. Som en kraft. Som noe bra. 

Da oppfatter jeg deg slik at du bare mener å snakke for deg selv. Og det er selvsagt greit. Det er alltid interessant å høre om andres preferanser i et samliv. Mine erfaringer og vurderinger av seksualitetens betydning i samlivet, er som sagt ganske ulike dine, og ser ikke bort fra at overfokusering på sex i en del samliv skaper atskillig større problemer enn det løser.  

Jeg tror forøvrig det er nokså lenge siden seksualitet ble hemmet av skyld og skam. I vår tid ser det nesten ut som vi er i ferd med å havne i den andre grøfta, der frenetisk, tvangspreget sexfiksering blir sett på som det normale. 

Etter min oppfatning, bør alle par søke sin egen løsning tilpasset egne preferanser og behov, og uten å bry seg så mye om hvordan andre gjør det:)

Anonymkode: a7c4e...56d

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
På 18.6.2019 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min virker ikke som han er lysten på foreplay med meg lengre. Han bare stapper den rett inn og da må jeg ofte ta på spytt der nede selv for at penis skal kunne gli inn.

Jeg vil ikke spørre om vi kan ha foreplay eller om han kan slikke meg heller, for regner med at han ikke liker det eller har lyst siden han har sluttet med det.

Anonymkode: eee19...818

Er vel kanskje er underliggende årsak til at han har sluttet m/ forplay.?    Synes ikkje selv det alltid er så tiltalende  å slikke dama i musa m/ mye hår og dusk i kjæften.    Hvem av dere tar oftest inititativet til sexen tro ?.    Vi  med fordel anbefale dere å få kjøpt glidekrem fra kondomeriet ,så du unngår ubehagligheter m/ tørr skjæde.     

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Er vel kanskje er underliggende årsak til at han har sluttet m/ forplay.?    Synes ikkje selv det alltid er så tiltalende  å slikke dama i musa m/ mye hår og dusk i kjæften.    Hvem av dere tar oftest inititativet til sexen tro ?.    Vi  med fordel anbefale dere å få kjøpt glidekrem fra kondomeriet ,så du unngår ubehagligheter m/ tørr skjæde.     

Så hun skal kjøpe glidemiddel for at han skal slippe styret med å vente på at hun blir våt? 🙄 herrefred....

Anonymkode: b7994...afb

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hun skal kjøpe glidemiddel for at han skal slippe styret med å vente på at hun blir våt? 🙄 herrefred....

Nei, hun trenger selvsagt ikkje om å kjøpe noe glidemiddel.    Hun kan "bare fortsette med spyttet"     Hun ønsker slikking som  forplay,  men det ønsker tydelegvis ikkje han.                             

Var det  "tørr skjæde" eller var det "forplayet" som var problemet her ?

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Nei, hun trenger selvsagt ikkje om å kjøpe noe glidemiddel.    Hun kan "bare fortsette med spyttet"     Hun ønsker slikking som  forplay,  men noe han tydelegvis ikkje finner tiltalende. og har forståelse for det. 

Var det  "tørr skjæde" eller var det "forplayet" som var problemet her ?

Det er nok begge deler. Forspill gjør henne kåt og våt. Manglende forspill gjør at hun fortsatt er tørr og kvier seg for smertefullt samleie.

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, Hansehan skrev:

Det er nok begge deler. Forspill gjør henne kåt og våt. Manglende forspill gjør at hun fortsatt er tørr og kvier seg for smertefullt samleie.

OK !.  Glidemiddel gjør henne kanskje ikkje  kåt, men utvilsamt langt mer effektivt en spytt for å lindre tørr og smertefullt samleie.

Forplayet:   Slikking er utelukket, og kanskje føler hun også ubehag når han stimulerer henne.    Hva er neste alternativ for å gjøre en kvinne"klar" tro  ?     

Han er tydelegvis blitt tent, kåt og klar til å "gå rett op sak" uten noe forplay.    Hun forventer at han burde først  tatt initiativet til forplay å  "gjøre henne klar først" noe han da tilsynelatende ikkje ser seg tid til.   

Menn får  sjelden reisning , beholder ereksjonen , og  blir  kåte, tente og klare på eit blunk  og  "Eit eller annet har utvilsamt påvirket han "  så han er blitt ekstremt kåt.    Hun er tydelegvis på en helt annen  "planet" og hverken tent , kåt eller klar for samleie.  

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde alle kvinner gjøre spør du meg😂

Anonymkode: 08da7...67a

Men jeg spurte ikke deg.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at sex er ett blant mange elementer som kan være viktige (avhengig av partnernes prioriteringer og preferanser), men jeg synes du gjennomgående fikserer altfor mye på det. Jeg skjønner at det er veldig sentralt i ditt liv, men jeg kjenner mange - meg selv inkludert - som lever svært gode, harmoniske og langvarige samliv, der sex selvsagt er en alltid nærværende ingrediens og kraft, men har en langt mer nedtonet betydning enn den synes å ha i ditt liv. Det er mulig jeg misforstår dine pretensjoner om allmenngyldighet, og at du egentlig bare mener å snakke om hva som funker for deg. I så fall er det selvsagt helt ok:)

Anonymkode: a7c4e...56d

Nå synes jeg du tillegger @Trolltunge mye hun ikke har skrevet. 

Hun skriver utfyllende og tydelig, men hun forfekter ikke sine preferanser som allmenngyldige. Det hun med all tydelighet anbefaler, både direkte til TS i denne tråden og generelt, er at jenter og kvinner ikke nøyer seg og føyer seg seksuelt. At vi setter ord på preferanser og ubehag overfor partner. At vi ikke aksepterer vonde samleier på grunn av manglende forspill. At vi tar ansvar for egen nytelse og egen seksualitet. At vi tør å si 'nei' når noe ikke er greit. 

Vi trenger å høre at det er greit å sette grenser for seg selv. 

Anonymkode: 38f1a...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonym Bruker skrev:

OK !.  Glidemiddel gjør henne kanskje ikkje  kåt, men utvilsamt langt mer effektivt en spytt for å lindre tørr og smertefullt samleie.

Forplayet:   Slikking er utelukket, og kanskje føler hun også ubehag når han stimulerer henne.    Hva er neste alternativ for å gjøre en kvinne"klar" tro  ?     

Han er tydelegvis blitt tent, kåt og klar til å "gå rett op sak" uten noe forplay.    Hun forventer at han burde først  tatt initiativet til forplay å  "gjøre henne klar først" noe han da tilsynelatende ikkje ser seg tid til.   

Menn får  sjelden reisning , beholder ereksjonen , og  blir  kåte, tente og klare på eit blunk  og  "Eit eller annet har utvilsamt påvirket han "  så han er blitt ekstremt kåt.    Hun er tydelegvis på en helt annen  "planet" og hverken tent , kåt eller klar for samleie.  

Snakk om å ikke forstå hvordan kroppen fungerer da 🙄

Skrevet

Problemet her er nok at TS ikke egentlig er helt moden for sex enda.

Skrevet
2 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Det står i TS' andre innlegg i tråden at hun elsker at han slikker henne. Hun sier også at han har pleid å gjøre det, men har sluttet med det.

For min egen del har jeg i ungdommen vært borti noen tilfeller hvor jenta virket lite entusiastisk da vi satte i gang, og det er rett og slett turn off, så da stoppet jeg alltid, uansett hvor langt vi hadde kommet. For min egen del har jeg omtrent null utbytte av sex hvis partneren ikke virker helt "med", så det unngår jeg.

Jeg synes det er noe umodent og veldig usympatisk over folk som bare kjører på uten tanke for partnerens nytelse.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du tillegger @Trolltunge mye hun ikke har skrevet. 

Hun skriver utfyllende og tydelig, men hun forfekter ikke sine preferanser som allmenngyldige. Det hun med all tydelighet anbefaler, både direkte til TS i denne tråden og generelt, er at jenter og kvinner ikke nøyer seg og føyer seg seksuelt. At vi setter ord på preferanser og ubehag overfor partner. At vi ikke aksepterer vonde samleier på grunn av manglende forspill. At vi tar ansvar for egen nytelse og egen seksualitet. At vi tør å si 'nei' når noe ikke er greit. 

Vi trenger å høre at det er greit å sette grenser for seg selv. 

Anonymkode: 38f1a...597

Takk ♥ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke de fleste menn er så egoistiske eller interessert i å ha sex knusktørr. De kan imidlertid ikke lese tanker, og dersom du aldri sier noe går han kanskje ut i fra at det går fint å ha sex sånn. Menn har aldri følt hvordan det er å ha sex tørr som jente.

Du var kanskje mer "spennende" i begynnelsen, og han brukte lenger tid på forplay for å tease deg fordi det var gøy. Ikke fordi han tenkte "det må jeg gjøre for henne". Det er ikke ensbetydende at han plutselig har sluttet å like det, men det ble kanskje det samme gamle, han tenker det ikke er nødvendig osv. 

Du kan selvfølgelig snakke med han om det. Hvis du tenker at det blir dårlig stemning kan du også bare ta ansvaret selv. Det må være en viss form for initiativ hvor han prøver seg. Du kan stoppe han og ta litt kontrollen, og tease han til du selv føler at du er kåt? Hvis han begynner å fikle og vil inn i deg kan du "nekte han" litt seksuelt. Ikke dytt han vekk og si "jeg vil sove", men hva med å ta hendende hans så han ikke får puttet den inn, legg deg over han og kyss han. Begynn å tease han og spill hard to get. Gir du han litt motstand blir han garantert motivert til prøve å gjøre deg kåt så du ikke skal klare å la vær å ligge med han. 

Det kan holder å ta vekk hendene, kysse han og si "hva får deg til å tro vi skal ha sex?" etterfulgt av noen kyss på nakken eller på øret eller noe seksuelt ladd. Han er garantert med på taktene, og kommer trolig til å tenke etterpå at det var bedre sex enn å bare få "tømt seg" også. 

• Liker 2
Skrevet

Ja. Kanskje han tror at dere har (begge) "vokst fra" dette med at dere ikke kunne holde hendene av hverandre, slik det "var i begynnelsen".

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å ikke forstå hvordan kroppen fungerer da 🙄

Nei, eg kjenner ikkje kroppen til kvinnfolka,  og det gjør  tilsynelatende heller ikkje mange kvinnfolk.  Når  vi  en sjelden gang har sex så nytter vi glidemiddel " ingen  Forplay"og hyrdestunden er over i jøpet av  maks 15 min.    Har bestandig selv tatt initiativet til sexen, og  brukt tid på " forplayet" og føler vi begge har hatt eit utbytte av sexen.     Hennes manglende initiativ har bidratt til at  følelsene overfor dama er blitt  såpass svekka at eg har ikkje lenger noe særleg utbytte av sexen med dama.   

Skulle ikkje forundre meg om  ektefelle / samboer  har fått svekket følelsene overfor TS, og  dagene deres er Talde, og vitner om total mangel på kommunikasjon , samspel.      

Endret av Anonym Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...