Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Selv bruker jeg bare vannkoker og pulverkaffe, men vil nå finne en annen måte å lage kaffe på som kanskje er litt bedre? Så, hvordan lager du kaffen din?
Vox_populi Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 (endret) Rør kokmalt kaffe ned i kaldt vann, kok såvidt opp og vent 5 minutter. Ferdig! Eller kokmalt kaffe i maskinen Severin Cafe Capice. Merkbart bedre kaffe enn de fleste andre trakterne. Dosering: 1 spiseskje (måleskje, = 15 ml) pr. dl vann. Endret 18. juni 2019 av Vox_populi 1
Lykkeligste Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 Presskanne eller espressokanne. Espressokanne fra Bialetti, selvfølgelig ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 Min favorittkaffe er fransk espresso fra Stavanger Kaffebrenneri (den er økologisk). Jeg får den presskannemalt i butikk, og brygger i presskanne. I et nødsfall kan jeg i stedet bruke Kjeldsbergs presskannekaffe. Bruk riktig dosering til kannen (følger med beskrivelse når man kjøper presskanne), hell nykokt vann sakte oppi, IKKE RØR (det gjør kaffen bitrere), la trekke et par minutter, og trykk stempelet ned. Anonymkode: 51bb9...0b6
Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Så flertallet liker presskanne-kaffe best?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 Har kapselmaskin. Anonymkode: 51209...543
Zelda_ Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 Vanlig trakterkaffe her. Men bruker den med solsikker på, kjøper i Sverige. Nydelig 🙌🏻
Sokkar Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 Friele fulterkaffe, gjerne med en god dæsj melk. Slik at kaffen får samme farge som en kaffe med baileys på byn med 4 cl baileys. Da er morgenkaffen min perfekt 😀 Pulverkaffi er helt greit, men.... Dersom du varmer opp melk og "rører" med stavmikser kan du lage latte, chailatte, cappuccino osv 😊
Meadow Skrevet 18. juni 2019 #11 Skrevet 18. juni 2019 Har kapselmaskin jeg også, fordi det er bare jeg som drikker kaffe her i huset, og det holder med én kopp om gangen. Men presskanne-kaffe smaker helt klart best.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #12 Skrevet 18. juni 2019 Bruker bare vanlig ali pulverkaffe, og trakter kaffe. Har moccamaster kaffetrakter. litt dyr i innkjøp (1000/1500?) Men den er verdt hver eneste krone! 😍 hadde billigere maskiner tidligere, men de gikk stadig i stykker. Så fikk jeg denne i gave for 8 (?) År siden, og den har holdt seg like bra! Anonymkode: fa58a...b16 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #13 Skrevet 18. juni 2019 Kaffetrakter (moccamaster) med friele filtermalt kaffe 😁 Drikker den sort. Anonymkode: b0558...02d 2
Lykkeligste Skrevet 18. juni 2019 #14 Skrevet 18. juni 2019 14 minutter siden, MadameDeRosa said: Så flertallet liker presskanne-kaffe best? Men kjære deg, du må jo selv finne ut hva du foretrekker. Ingen her kan fortelle deg hva slags kaffe du liker best. 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. juni 2019 #15 Skrevet 18. juni 2019 6 minutter siden, Lykkeligste skrev: Men kjære deg, du må jo selv finne ut hva du foretrekker. Ingen her kan fortelle deg hva slags kaffe du liker best. Søker tips.
Lykkeligste Skrevet 18. juni 2019 #17 Skrevet 18. juni 2019 2 minutter siden, MadameDeRosa said: Søker tips. Da må du smake ulike typer og finne ut selv. Det er ikke vi som skal drikke kaffen din.
skruf Skrevet 18. juni 2019 #18 Skrevet 18. juni 2019 (endret) Vi har ei kaffemaskin fra Miele, en sånn stor monstersak som man tømmer hele kaffebønner oppi. Så, når jeg trykker på en kopp kaffe så kvernes kaffebønnene og jeg får en kopp kaffe med nykvernet kaffebønner hver gang. Gir veldig god kaffe, men tar litt plass. Til late søndagsmorgener så har jeg kapselmaskin fra Nespresso på soverommet. Helt genialt, slipper å stå opp, bare velte seg ut av senga, trykke på en kopp kaffe, og krype under dyna igjen. Har også presskannekaffe, men den bruker jeg ikke så ofte etter at vi kjøpte kaffemaskinen fra Miele. Synes det tar litt lang tid med å koke opp vannet, tømme over for så å vente til man kan trykke ned stempelet før kaffen kan drikkes. Jeg er ikke så god på å vente. Og; har også mokkamaster. Den bruker vi ikke så ofte, men finner den frem hvis vi har selskap. Hvis vi er mange så går det mye kjappere med mokkamasteren, koker kaffe og heller den over på termokanne/kaffekanne kontra brygge en og en kopp med kaffemaskinen Pulverkaffe og kokt vann drikker jeg sjeldent. Som oftest bare hvis vi er på ferie i andre land og det er eneste alternativet, synes ikke det smaker like godt som skikkelig kaffe. Jeg er innmari glad i kaffe Endret 18. juni 2019 av skruf
solmåneogstjerner Skrevet 18. juni 2019 #19 Skrevet 18. juni 2019 Presskanne er best synes jeg. Men bruker stort sett pulverkaffe likevel 1
Antoinette Skrevet 18. juni 2019 #20 Skrevet 18. juni 2019 Hjemme: kaffemaskin fra House of Coffee eller fench press Jobb: et beist av en maskin som kverner kaffen for hver kopp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå