Gå til innhold

tips til sitcoms!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ble nå nylig nettopp ferdig med The Office US for første gang, og likte den svært godt. Har foreløbig ikke noen nye serier som ligger ventende på meg, og kjenner jeg er veldig i humor til en ny sitcom. Sliter derimot med hvilken jeg skal se.. Har sett The Office, Brooklyn nine-nine, Friends, Modern Family, HIMYM, Parks and recreation, One day at a time + sikkert flere jeg ikke kommer på i farten. Hvis jeg skal rangere hvilke jeg liker best (for å gi en pekepinne kanskje?):

1. B99
2. Friends
3. Modern Family
4. The Office
5. One day at a time
6. Parks & rec
7. HIMYM

Alle tips tas imot med glede! Gjerne skriv en setning eller to hva den handler om også, og om den "minner" om en av seriene ovenfor. Hvis du også vet hvilke strømmetjenester som har serien settes det også pris på, men kan også finne ut av det selv hvis jeg blir interessert i serien!

Anonymkode: ff874...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arrested development (Netflix)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Rumle skrev:

Arrested development (Netflix)

Takk for tips! Prøvde å se det for en stund siden, men kanskje jeg skal prøve igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kalles komedier i Norge ikke sitcoms.

Anonymkode: e6dd6...073

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

New adventures of old Christine

Anonymkode: dc06d...e33

Skrevet

Last man standing.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Prøvde å se det for en stund siden, men kanskje jeg skal prøve igjen :)

Tar kanskje litt lenger tid å komme inn i enn de du lister opp i starten her, men er jo mye bedre :)

De tre første sesongene holder, 4 og 5 er på langt nær like bra :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

New adventures of old Christine

Anonymkode: dc06d...e33

Det er jo en svak serie, dårligere enn alle TS nevner :)

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om det egentlig er en sitcom, men jeg likte "please like me" på netflix så godt at jeg så den tre ganger på rad. 

Anonymkode: 990eb...1df

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Det er jo en svak serie, dårligere enn alle TS nevner :)

Det er jo ganske så subjektivt :) 

Anonymkode: 637e4...edf

Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske så subjektivt :) 

Fra imdb:

B99: 8,4

Friends: 8,9

Modern Family: 8,4

The Office: 8,8

One day at a time: 8,3

Parks & rec: 8,6

HIMYM: 8,3

Hva så med The new adventures of old Christine? 7,1!! Mye, mye, MYE dårligere enn alle de på listen til TS. Flaut at en så dårlig serie blir foreslått :)

Arrested Development har for øvrig 8,8, men den hadde mye høyere før de to siste sesongene kom, tror kanskje den var oppe i 9,7 en gang i tiden faktisk :)

Endret av Hedersbrukeren
Skrevet

Om du ikke har sett Scrubs er det absolutt verdt å sjekke ut (8,4 på imdb), siste sesong er svak, men mange gode sesonger før det :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Fra imdb:

B99: 8,4

Friends: 8,9

Modern Family: 8,4

The Office: 8,8

One day at a time: 8,3

Parks & rec: 8,6

HIMYM: 8,3

Hva så med The new adventures of old Christine? 7,1!! Mye, mye, MYE dårligere enn alle de på listen til TS. Flaut at en så dårlig serie blir foreslått :)

Arrested Development har for øvrig 8,8, men den hadde mye høyere før de to siste sesongene kom, tror kanskje den var oppe i 9,7 en gang i tiden faktisk :)

Imbd sine rangeringer er også basert på folks subjektive meninger :) 

Smaken er som baken! Bare fordi en serie eller film får 10/10 er ikke det dermed sagt at ALLE vil elske den, det er bare det at den er godt likt blant mange. Ikke alle. Så jeg kan godt foretrekke en serie som har 6,5 fremfor en som har 9,7. Smak og behag :)

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles komedier i Norge, ikke sitcoms.

Anonymkode: e6dd6...073

De heter situasjonskomedier på norsk, derimot brukes både ordene sitcoms og komedie/situasjonskomedie i Norge.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imbd sine rangeringer er også basert på folks subjektive meninger :) 

Smaken er som baken! Bare fordi en serie eller film får 10/10 er ikke det dermed sagt at ALLE vil elske den, det er bare det at den er godt likt blant mange. Ikke alle. Så jeg kan godt foretrekke en serie som har 6,5 fremfor en som har 9,7. Smak og behag :)

Karakterene på imdb er basert på svært mange personer sine vurderinger, og når en serie ligger så langt bak de fleste kjente serier, så kommer man ikke så mye nærmere objektivitet. Selvsagt er det mulig at noen få personer liker serier/filmer som de fleste mener er middelmådige, men noe merkelig å anbefale noe sånt til andre, som ikke har gitt uttrykk for å like noe sånt :)

Skrevet

:ol: Har du prøvd deg på Cheers?:ol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...