AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #1 Skrevet 17. juni 2019 Altså , jeg har norwegian kredittkort. Forfall er den 15. hver mnd. Jeg går inn på min bank og godkjenner hele sumen til forvfall. Altså, er sumen 9000 så sender jeg avgårde 9000,- . Men, nå har siden til banknorwegian vært nede og jeg ringte de i dag, og de sa den var nede og at jeg skulle sjekke i kveld, nå funker den. Men, det står ikke at jeg har betalt 9000. De har trukket 300 til hver mnd, selv om jeg ut fra min bank har sendt inn alle pengene jeg var skyldig totalt. I februar var jeg skyldig 1000, så jeg betalte 1000 på forfall, men i fakturaarkiv står det at de har trukket 300. Hvordan i huleste gjør jeg dette? jeg har utfra min bank sendt de 9000. Mens norwegian bare trekker 300. Hvor har det da blit av de resterende pengene? Står de liksom inne skjult og blir trukket automatisk så jeg ikke trenger å tenke mer på det eller? Anonymkode: a37ba...145
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #2 Skrevet 17. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså , jeg har norwegian kredittkort. Forfall er den 15. hver mnd. Jeg går inn på min bank og godkjenner hele sumen til forvfall. Altså, er sumen 9000 så sender jeg avgårde 9000,- . Men, nå har siden til banknorwegian vært nede og jeg ringte de i dag, og de sa den var nede og at jeg skulle sjekke i kveld, nå funker den. Men, det står ikke at jeg har betalt 9000. De har trukket 300 til hver mnd, selv om jeg ut fra min bank har sendt inn alle pengene jeg var skyldig totalt. I februar var jeg skyldig 1000, så jeg betalte 1000 på forfall, men i fakturaarkiv står det at de har trukket 300. Hvordan i huleste gjør jeg dette? jeg har utfra min bank sendt de 9000. Mens norwegian bare trekker 300. Hvor har det da blit av de resterende pengene? Står de liksom inne skjult og blir trukket automatisk så jeg ikke trenger å tenke mer på det eller? Anonymkode: a37ba...145 Her er det noe som ikke stemmer. Bruker du appen til Norwegian? Den et lettere å forstå, synes jeg. Men det tar noen timer å få oppdatert Norwegian innbetalinger fra pengene går ut av din dagligbank. Kan det være en feil i kid ellet koontonummer? Har du finsjekket alle tall her? Kontakt din dagligbank i morgen dersom Norwegian ikke har oppdatert din innbetaling. Anonymkode: 9c3bb...80e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #3 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er det noe som ikke stemmer. Bruker du appen til Norwegian? Den et lettere å forstå, synes jeg. Men det tar noen timer å få oppdatert Norwegian innbetalinger fra pengene går ut av din dagligbank. Kan det være en feil i kid ellet koontonummer? Har du finsjekket alle tall her? Kontakt din dagligbank i morgen dersom Norwegian ikke har oppdatert din innbetaling. Anonymkode: 9c3bb...80e konto nr er ikke feil da dette står registrert i banken min. kid også. Alle står som betalt, bortsett fra nyeste. Jeg betalte så fort jeg fikk faktura, men siden deres har vært nede. Jeg lar forfall være den 15. Så det skulle vært trukket i dag. Den 15 var helg så da går det ikke gjennom. De pengne jeg betaler kan da ikke bare forsvinne i løse luften? jeg har ikke råd til å kaste 9000 ut vinduet liksom. når jeg nå ser på appen (banken min) står det: til godkjenning: ingenting Arkiv: Bank norwegian: 9000. forfall i dag :S I mai var det f.eks 4000. ser kanskje ut som har veldig stort forbruk, men jeg låner andre penger for tjene poeng får dem igjen på vipps. Men inne på banknorwegian sin side så står det at de har trukket 300, alle er betalt bortsett fra siste faktura... Anonymkode: a37ba...145
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #4 Skrevet 17. juni 2019 jeg ser det står Beløp å betale: 300,- men mye mulig jeg da likevel har betalt alt, for det står BELØP Å BETALE. Det betyr kanskje ikke at bare dette er betalt da... men logget inn igjen nå og det står betalt Anonymkode: a37ba...145
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 De livnærer seg av forvirrede forbrukere. Anonymkode: 82871...583 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Hvis de har trukket 300 av deg som du påstår, så har du åpenbart opprettet en autogiroavtale med dem en gang i tiden da. Det er eneste måten de kan gå inn og trekke noe som helst fra kontoen din. Denne avtalen bør du gå inn og slette i listen over autogiroavtaler. Du skriver jo at du vil betale totalsumbeløpet, ikke minstebeløpet (som da åpenbart er satt til 300). Let litt rundt blant autogiroavtalene dine, så ser du nok at den står der. Anonymkode: 4ff03...bf1
FrodeF Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 (endret) Hverken banken din eller Norwegian prøver å lure deg ved å gjemme pengene dine. Har du en voksen/oppegående venn som kan hjelpe deg med å sjekke nettbank og innbetalinger hos Bank Norwegian og forklare deg hva som skjer? Endret 18. juni 2019 av FrodeF 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Ring banken og få bekreftet at det er trukket 9000, så ring bank Norwegian. Det ordner seg. Evt send e-post om du ikke orker å ringe. Anonymkode: 6d324...172
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 Bank Norwegian trekker 300? Skjønner ikke hva du mener. Du betaler jo TIL dem. Hva står saldoen på nå, det er jo lett å sjekke. Anonymkode: a6c88...122 2
Nalla Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 I fakturaarkivet i BankNorwegian ligger alltid fakturaene inne med minstebeløpet. Om du imidlertid går inn på Bevegelser (Kredittkort --> Bevegelser) så ser du hvilket beløp som faktisk er betalt inn. Avtalegiro/efaktura kommer nå alltid med totalt skyldig beløp i nettbanken, men det er jo kun minstebeløpet du trenger å betale, og derfor vises kr. 300,- i fakturaoversikten. 4
Chiyo Skrevet 18. juni 2019 #11 Skrevet 18. juni 2019 Sjekk hvor mye kreditt du har utestående. Hvis pengene er registrert vil du ha mer kreditt disponibelt enn du hadde før du betalte. Hvis du har betalt 1000 en måned, så skal jo det vise på bevegelsene. Om jeg går inn på appen min nå, eller på nettsiden, så kan jeg se hva jeg bruker og hva jeg betaler inn. Hvis du har betalt 9000 og det står det på bankkontoen din, og Bank Norwegian ikke har fått det med seg, så må du ringe å gi beskjed. Du kan jo bare vise at du har sendt pengene da. Jeg betaler med bankgiro, men jeg bestemmer selv hvor mye jeg betaler inn. Min faktura kommer ferdig med hele beløpet jeg skylder fra forrige måned, men jeg kan endre på summen så lenge jeg betaler minstebeløpet.
solmåneogstjerner Skrevet 18. juni 2019 #12 Skrevet 18. juni 2019 Hvis betalingen i nettbanken din står som aktiv, så er den ikke betalt enda. Den blir nok betalt i løpet av dagen, og så tar det kanskje et par dager før det er registrert på kredittkortkontoen. De 300 er minstebeløpet. Vent til i morgen, så sjekker du igjen. Da skal ikke betalingen stå som aktiv lenger. Og i løpet av to dager skal det være registrert på kredittkortet.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Jeg satt oppe natt til tirsdag og da jeg logget inn på nytt var plutselig kortet mitt fullt igjen, ca 10.000. "Beløp å betale: 300" står det i fakturaarkiv. Først trodde jeg dette betydde at de hadde trukket 300 hver gang, men det er jo bare "beløp å betale". Mulig dette vil stå uansett hvor mye jeg betaler. Men nå er kortet fullt igjen, og det står at faktura er betalt.... da regner jeg med det er gjennomført Anonymkode: a37ba...145
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 Og ja, jeg går inn på egen bank å godkjenner hele beløpet. jeg vil ikke delbetale Anonymkode: a37ba...145
smilo Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Mottaker av pengene må hente inn betalingsfila før de får registrert din innbetaling. Det skjer som oftest i løpet av ettermiddagen. / natten. FØrst da er din betaling registrert hos mottaker
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 300kr er et minstebeløp, det er dette som står på faktura, men du kan velge å betale mer. Bestemmelsen er slik at man skal betale 3% av utestående/det du har brukt, og minimum300kr. Dvs. Hvis du har brukt 500kr så er 3% 150kr, men minimumsbeløp er 300kr hvermåned så du må betale 300 for å slippe purringer osv. Så fort du har brukt mer enn 10.000 vil minstebeløpet overstige 300kr. Eks. 15000 brukt, minstebeløp = 450kr. Du kan ikke se på fakturaen da det fremkommer minstebeløp (og utestående, men med mindre du har valgt i nettbanken atdu vil faktureres utestående som vil de kun fakturere minstebeløpet). Dette kan du enkelt endre i nettbanken. Du må alltid se i transaksjoner for å finne dine innbetalinger. Hvis du godkjenner eFaktura du mottar så vil ktnr+kid være riktig og det er ikke sånn at banknorwegian kan ta de pengene fra deg. Det er fullstendig automatisert prosess og det er hvis man taster feil kid at man risikerer at pengene ikke kommer frem. Anonymkode: 08304...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå