Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt en springform 20 cm? Jeg har spurt i flere foretninger men ingen har.

Skrevet

Om det ikke MÅ være springform men bare en rund form kan du prøve å se etter en silikonform, man finner oftere silikonformer som er 20 cm. Men jeg har sett springformer også, de er bare ikke så vanlig. Om du spør i en kjøkkenforetning med godt utvalg kan de sikkert bestille for deg om de ikke har inne.

Gjest Mathematica, Nerd
Skrevet

Håper du har en springform på 24 cm i diameter i steden...for da har jeg regnet ut for deg at hvis du øker mengden på alle ingrediensene med 44 %, så vil røra nå like høyt opp på kanten på 24 cm's formen som den originale oppskriften ville fylt opp i en 20 cm's form.

44% kan sikkert avrundes til 50%, ergo en halv gang til så mye med ingredienser. Eller litt knappe mål, da...

Matematikk i praksis............

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har sett 20cm springformer, men de er kanskje ikke så vanlige.

Til lille matematiker, du burde beregne sannsynligheten for at det går dårlig når man klussser med kakeoppskrifter ;) Baking på gefühlen er skummelt.

Skrevet
Hvor får jeg kjøpt en springform 20 cm? Jeg har spurt i flere foretninger men ingen har.
8)

:) Takk for tipsene!!

Skrevet

Jeg har sett det flere ganger. F.eks. på Pytt og Panne, Traktøren, Jernia og Glasmagasinet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville gjort som mattegeniet, fremfor å bruke ukesvis på å leite etter form i rett størresle....

Og dessuten, Susanne, øvelse gjør mester :sjarmor:

• 3 uker senere...
Skrevet
Til lille matematiker, du burde beregne sannsynligheten for at det går dårlig når man klussser med kakeoppskrifter ;)  Baking på gefühlen er skummelt.

Det er da ikke baking på gefühlen! Å ta en kake ut av ovnen uten å teste med en bakepinne om den er passe stekt, derimot - det er på gefühlen.

hilsen større matematiker enn du tror.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, og la faktisk til en halv gang på oppskriften. Resultatet ble perfekt, flaks! For jeg regnet ikke på forhånd.. (Til det hadde jeg altfor liten tid, skulle jo lage sjokkiskake jo! :tunge1: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...