Heip Skrevet 17. juni 2019 #1 Skrevet 17. juni 2019 Hei Kan noen forklare meg nøyaktig hva negativ inntekt overført fra ektefelle betyr på selvangivelsen? Hvis summen er over 1000000 har da den personen voldsomt mye gjeld? Vil ha det inn med teskje. 😊
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Nei 1million er ikke mye i gjeld. Det er småpenger for synes jeg. Alt er bra. Anonymkode: 69919...386
Heip Skrevet 18. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei 1million er ikke mye i gjeld. Det er småpenger for synes jeg. Alt er bra. Anonymkode: 69919...386 så negativ inntekt er all gjelden til ektefellen? Det tror jeg ikke. Vet at ikke 1 mill er mye i gjeld.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 Negativ inntekt oppstår dersom fradagene er større enn inntekten. Er man gift vil det negative beløpet automatisk bli overført til ektefellen. Anonymkode: f3601...ca9
Heip Skrevet 18. juni 2019 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Negativ inntekt oppstår dersom fradagene er større enn inntekten. Er man gift vil det negative beløpet automatisk bli overført til ektefellen. Anonymkode: f3601...ca9 Takk for svar 🙂 Hvis en person har over en million i negativ inntekt har den da veldig mye gjeld, eller hvorfor så høyt fradrag?
Heip Skrevet 18. juni 2019 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2019 Flere? Prøver å tyde selvangivelsen til en avdød.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 15 timer siden, Heip skrev: Takk for svar 🙂 Hvis en person har over en million i negativ inntekt har den da veldig mye gjeld, eller hvorfor så høyt fradrag? Størrelsen på gjelden har ingen innvirking på negativ inntekt, men betalte gjeldsrenter vil være et fradrag og har man betalt mye renter vil jo fradraget bli større. 1 miilion er veldig mye, men kan oppstå dersom inntekten er veldig lav og man f.eks. selger masse aksjer med stort tap eller det er et enkeltmannsforetak med stort underskudd inne i bildet. Tallene kommer vel uansett fram ved å se på de siste årenes skattemelding. Anonymkode: f3601...ca9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå