Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utseendet til Jesus blir av kirken framstilt som en spinkel mann med langt hår. Men hvordan så Jesus ut? 

Jesus hadde i alle fall skjegg. Det krevde nemlig moseloven av israelittene. Han hadde utvilsomt ikke langt hår slik kirken framstiller, for det står i bibelen at langt hår på en mann er en vanære. (Unntaket var de som gav nasireerløfte) 

Var Jesus en liten spinkel mann? Lite tyder på det. Han hadde selvfølgelig et DNA så vi vet ikke hvor høy og kraftig han var av natur, men han hadde sikker mye muskler siden han var snekker. De hadde ikke bormaskin, og stikksag den gangen så snekkeryrket var nok tungt. Jesus må tydeligvis ha vært sterk og hatt mye muskler med det yrket. 

Han var en myndig person, for det står flere steder at «han taler som en som har myndighet og ikke som de skriftlærde» 

En liten kortvokst tass er nok av natur ikke så myndig og husk at han renset templet og veltet bordene til pengevekslerne og drev dyrene ut med en pisk. 

Jesus må avgjort ha vært en myndig og sterk mann med ordet i sin makt, med kort hår og skjegg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han var definitivt ikke hvit. Brun som en araber. Han har blitt hvitifisert opp gjennom årene fordi folk ikke tåler at han var mørk i huden. Jesus var brun som en araber!  

Anonymkode: 0b363...33e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest bibelen er jeg overbevist om at Jesus må ha hatt downs.

Anonymkode: 3f2e1...3ac

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Utseendet til Jesus blir av kirken framstilt som en spinkel mann med langt hår. Men hvordan så Jesus ut? 

Jesus hadde i alle fall skjegg. Det krevde nemlig moseloven av israelittene. Han hadde utvilsomt ikke langt hår slik kirken framstiller, for det står i bibelen at langt hår på en mann er en vanære. (Unntaket var de som gav nasireerløfte) 

Var Jesus en liten spinkel mann? Lite tyder på det. Han hadde selvfølgelig et DNA så vi vet ikke hvor høy og kraftig han var av natur, men han hadde sikker mye muskler siden han var snekker. De hadde ikke bormaskin, og stikksag den gangen så snekkeryrket var nok tungt. Jesus må tydeligvis ha vært sterk og hatt mye muskler med det yrket. 

Han var en myndig person, for det står flere steder at «han taler som en som har myndighet og ikke som de skriftlærde» 

En liten kortvokst tass er nok av natur ikke så myndig og husk at han renset templet og veltet bordene til pengevekslerne og drev dyrene ut med en pisk. 

Jesus må avgjort ha vært en myndig og sterk mann med ordet i sin makt, med kort hår og skjegg. 

Du vet tydeligvis ikke hva DNA er.

Jesus så ut som de fleste fra den regionen i midtøsten, skal man gå god for beskrivelsene i bibelen så hadde han de typiske trekkene som jødene og resten av befolkningen på den arabiske halvøy.

Jebus.jpg.5c6930833bf2214359407e998e547336.jpg

Anonymkode: 0a922...cfc

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg så Jesus i dag, jeg. Jesus var skarp å stirre på, og det gjorde vondt. Jesus varmer også en del. Jesus er hvit, som da er grunnet hvitt lys som vi ser at solen avgir, ved hjelp av diffraksjon i jordens atmosfære.

Forresten, så er\var Jesus var ingen fysisk person. Jesus er vår egen sol. Jesus har hatt mange forskjellige navn, i de tusener av år som solen har blitt navngitt. Ulike kulturer har hatt sitt navn på Jesus., utifra hvor en gitt befolkning bodde og i hvilken tid dem bodde i.

Noen steder\tider het solen Mithra. Andre ganger het solen, Krishna, Horus, Buddha osv.

De få som virkelig er opplyst, forstår hva jeg sier, og vet hva religion stammer fra. Religion handler om astrologi, stjerner, stjernetegn og viten om solsystemet vårt. Det er om observasjoner av himmelen.

Derfor sier en også "fader vår, du som er i himmelen". Solen er i himmelen, i verdensrommet, og sår liv på jorden. Jorden er moder jord. Solen befrukter jorden med liv, og liv vokser på jorden. Planter, organisk liv og alt vi ser, kan vi takke solen for. Solen utfører "mirakler", akkurat som Jesus beskrives i bibelen.

Endret av TrekStar
  • Liker 2
Skrevet

Han så ut som det man gjør i midtøsten. Han var tross alt fra midtøsten. 

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Historien om Jesus er det få som har oversikt over. Noen tror han var sønn av Gud. Men egentlig er dette en av bibelens mange UFO - historier. For hva var det for et lys som viste vei  ørkenen den gangen Jesus ble født? Det står stjerne, men i virkeligheten umulig å følge en stjerne som viser vei til et ukjent punkt i ødemarken. Dette var en UFO.

Faren til Jesus heter Gabriel, som bibelen sier. Men han kom ikke fra Jorden. Han kom fra en klode ikke langt fra Pleiadene som heter Erra. Menneskerasene på jorden kommer fra forskjellige kloder, men den europeiske kommer fra Erra, derfor vil Jesus ha et Erransk utseende som Europeerne.  Og ikke arabisk. 

Nå var jo planen med dette å ha mange forskjellige universelle menneskearter her på jorden, at vi skulle blande oss og danne vår egen art. Ikke en mengde kopier fra andre steder. Derfor vil også rasismen engang dø ut. Noen ekstreme jobber for at rasene ikke skal blande seg, men det er nok ikke det som var hensikten.

Skrevet
På 17.6.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva DNA er.

Jesus så ut som de fleste fra den regionen i midtøsten, skal man gå god for beskrivelsene i bibelen så hadde han de typiske trekkene som jødene og resten av befolkningen på den arabiske halvøy.

Jebus.jpg.5c6930833bf2214359407e998e547336.jpg

Anonymkode: 0a922...cfc

Men Jesus ble jo omtalt som veldig vakker og flott. Så jeg tror han skilte seg ut fra den gjennomsnittlige befolkningen. Han så nok mer ut som dette. Går fint an å ikke være mørkhudet i huden selv om man er fra Midtøsten.

IMG_2577.JPG

IMG_2578.JPG

Anonymkode: f07ff...6e0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Jesus ble jo omtalt som veldig vakker og flott. Så jeg tror han skilte seg ut fra den gjennomsnittlige befolkningen. Han så nok mer ut som dette. Går fint an å ikke være mørkhudet i huden selv om man er fra Midtøsten.

IMG_2577.JPG

IMG_2578.JPG

Anonymkode: f07ff...6e0

Man trenger ikke å være hvit for å være pen... Det er veldig lite sannsynlig at han var lys i huden uten at det står skrevet noe sted. De fleste var mørkere enn jødene typisk er i dag. Han hadde sannsynligvis også kort hår. 

Screenshot_20190825_094958_com.pinterest.jpg

Anonymkode: 46556...2a8

• Liker 3
Skrevet
På 17.6.2019 den 22.40, TrekStar skrev:

Jeg så Jesus i dag, jeg. Jesus var skarp å stirre på, og det gjorde vondt. Jesus varmer også en del. Jesus er hvit, som da er grunnet hvitt lys som vi ser at solen avgir, ved hjelp av diffraksjon i jordens atmosfære.

Forresten, så er\var Jesus var ingen fysisk person. Jesus er vår egen sol. Jesus har hatt mange forskjellige navn, i de tusener av år som solen har blitt navngitt. Ulike kulturer har hatt sitt navn på Jesus., utifra hvor en gitt befolkning bodde og i hvilken tid dem bodde i.

Den historiske personen Jesus var så absolutt en fysisk person. Det er blitt forsket på gang på gang, og man har funnet flere historiske bevis på mannen Jesus. Om han var Guds sønn, derimot...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus blir aldri omtalt som pen, til og med bibelen maler et bilde av en gjennomsnittlig mann fra den regionen. At Judas måtte kysse ham i Getsemane, for at romerne skulle vite hvem han er, tyder på at han ikke hadde noe karakteristisk ved seg.

Bibelen sier også at han ikke var vakker, for at mennesker ikke skulle finne ham attraktiv, slik at utseendet hans ikke overskygget budskapet hans.

Anonymkode: 5588d...a4b

• Liker 2
Skrevet
På 17.6.2019 den 22.40, TrekStar skrev:

Noen steder\tider het solen Mithra. Andre ganger het solen, Krishna, Horus, Buddha osv.

De få som virkelig er opplyst, forstår hva jeg sier, og vet hva religion stammer fra. Religion handler om astrologi, stjerner, stjernetegn og viten om solsystemet vårt. Det er om observasjoner av himmelen.

Derfor sier en også "fader vår, du som er i himmelen". Solen er i himmelen, i verdensrommet, og sår liv på jorden. Jorden er moder jord. Solen befrukter jorden med liv, og liv vokser på jorden. Planter, organisk liv og alt vi ser, kan vi takke solen for. Solen utfører "mirakler", akkurat som Jesus beskrives i bibelen.

Jesus var et menneske, det er ikke sola bibelen snakker om

Anonymkode: 4ee55...f2d

Skrevet

Det finnes vel ikke noen portretter så langt tilbake? Jeg vet i hvert fall ikke om noen. Uansett er det ikke det viktigste hvordan folk mener han så ut. Det viktigste spørsmålet er om man tror på ham.

Anonymkode: 910a5...24b

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
På 17.6.2019 den 21.25, Rottenikken1 skrev:

Sår sterkt  om noen på KG kan gji deg noe svar her.     Bilder av Jesus som henger rundt om i mange kyrkjer og gudshus er bare eit illustrasjonsfoto.     Ingen vet hvordan "den karen såg ut " og som snekker var han sikkert ikkje arbeidsledig, og hadde behov for å melde seg på NAV..

Skrevet

Han var nok en veldig vakker profet. :)

Anonymkode: f46e0...87a

Skrevet

Tipper han så sånn ut:

Bilderesultat for jesusbilde

Anonymkode: 75440...56f

• Liker 1
Skrevet
På 25.8.2019 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er det et poeng for deg at Jesus liksom skulle være hvit? Sannsynligvis så han ut som en vanlig fyr fra Midtøsten, altså mørk. Get over it. 

Anonymkode: 205d6...130

• Liker 1
Skrevet
På 17.6.2019 den 22.25, Rottenikken1 skrev:

Hvor har du dette fra?

Skrevet
På 30.8.2019 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Han var nok en veldig vakker profet. :)

Anonymkode: f46e0...87a

Fantes mange profeter, men Jesus er Guds sønn. 

Skrevet (endret)

Jeg ler meg ihjel av bildene deres. Her er mitt forslag:

image.thumb.png.b6ff366f92ceb4042672a4415f1431e3.png

Endret av Olaug Olsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...