leana1995 Skrevet 17. juni 2019 #1 Del Skrevet 17. juni 2019 Noen som har prøvd søvnregistrering? Har store søvnvansker så lurer jeg på at noen som har prøvd dette ved søvnvansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #2 Del Skrevet 17. juni 2019 Mener du sånn hvor man er inne på et sykehus til overvåkning gjennom en natt? Anonymkode: b8c8c...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 17. juni 2019 #3 Del Skrevet 17. juni 2019 Jeg har vært gjennom søvnregistrering. Fikk målestæsj på sykehuset og målte selv hjemme. Var helt uproblematisk. Senere fikk jeg time for å gå gjennom resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leana1995 Skrevet 17. juni 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 17. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du sånn hvor man er inne på et sykehus til overvåkning gjennom en natt? Anonymkode: b8c8c...5f9 jeg tror det. En annen plass har sånt du får ting festet også skal man sove hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leana1995 Skrevet 17. juni 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Jeg har vært gjennom søvnregistrering. Fikk målestæsj på sykehuset og målte selv hjemme. Var helt uproblematisk. Senere fikk jeg time for å gå gjennom resultatet. Hva slags søvnproblem hadde du ? og ble du hevist av fastlegen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #6 Del Skrevet 17. juni 2019 LHL klinikken tilbyr det uten henvisning. Anonymkode: 2c06f...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #7 Del Skrevet 17. juni 2019 Det man har hjemme sjekker søvnapné oksygenmetning og puls igjennom natten.Jeg lå våken 6 av 8 timer, detsyntes ikke på hjemmetesten. Søvnovervåkning på sykhus derimot, sjekker søvnmønster, hvor mye man er våken, hva som skjer i hjernen når man våkner mm. Fitbit viser meg godt nok hvor lite jeg sover. Litw p gjøre med hvis det ikke går ann å finne ut hvorfor man cåkner. Anonymkode: 9f361...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #8 Del Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, leana1995 skrev: jeg tror det. En annen plass har sånt du får ting festet også skal man sove hjemme Jeg har vært på søvnregistrering på sykehus. Dette ble gjort fordi jeg i lang tid slet med ekstrem tretthet. Sovnet hver dag på kollektivtransport og i sofaen hjemme, sov igjennom alt av alarmer, og var konstant trøtt og sliten. Selve registreringen foregikk på den måten at jeg møtte på sykehuset på ettermiddag/kveld. Fikk en sonde gjennom nesen og ned i magen, som skulle måle aktivitet i svelg/pusterør. I tillegg fikk jeg elektroder fordelt på kroppen, festet til en «boks» jeg hadde i en sele på magen. Sov natta igjennom på sykehuset, og neste morgen ble alt fjernet. Husker ikke helt om jeg fikk resultatet da, eller om jeg kom tilbake litt senere. Uansett viste resultatet at jeg hadde relativt alvorlig søvnapné, med mange og lange pustestopp i løpet av natta, og tilhørende elendig søvnkvalitet. Løsningen for min del ble å fjerne mandlene, da disse var uvanlig store og lå akkurat der svelget/pusterøret lukket seg. Fikk et nytt liv etter dette. Mye bedre søvnkvalitet og har sluttet å sovne i tide og utide. Anonymkode: b8c8c...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 18. juni 2019 #9 Del Skrevet 18. juni 2019 11 hours ago, leana1995 said: Hva slags søvnproblem hadde du ? og ble du hevist av fastlegen? Fastlege henviser, ja. Jeg trodde ikke at jeg hadde noe problem, men det viste seg at jeg har alvorlig søvnapne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 19. juni 2019 #10 Del Skrevet 19. juni 2019 Gjorde det for to uker siden i regi LHL-klinikken på Gardermoen etter henvisning fra fastlegen. Selv om det foregikk på privatklinikk, kostet det bare vanlig egenandel som ved offentlige sykehus. Grunnen til undersøkelsen var at jeg i lang tid har mistenkt at jeg har søvnapné. Selve søvnregistreringen foregikk hjemme i egen seng med måleutstyr som jeg lånte fra sykehuset. Jeg hadde time på sykehuset to dager på rad. Første dagen var for å hente måleutstyret, og få opplæring i hvordan det skulle festes på kroppen. Andre dagen fikk jeg resultatet, og hadde samtale med lege om veien videre. Dessverre sov jeg ganske dårlig med måleutstyret, men det var likevel nok til at legen kunne se at jeg hadde en mild til moderat grad av søvnapné. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå