Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt når han/hun begynte å reise seg opp å stå og gå langs med sofa/bord etc? Altså gå sine første skritt med støtte.

Og hvor gammel var barnet da han/hun tok sine første skritt/begynte å gå på egen hånd?

Anonymkode: d9e32...128

AnonymBruker
Skrevet

Hun reiste seg opp selv da hun var nærmere 7mnd. Hun er 7,5mnd nå, og tar noen små skritt rundt stuebordet. Fortsatt ganske ustødig, så jeg må følge med hele tiden.  Tror hun begynner å gå relativt tidlig, men det får tiden vise :)

Anonymkode: 3ca04...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Reiste seg opp vha bord, sofa, o.l. da han var 9mnd. Begynte å gå selv ved 15mnd. 

Anonymkode: c98f2...ea0

AnonymBruker
Skrevet

Stor spredning i mine. Første gikk da han var 9 måneder, nr 2 da hun var 12 måneder og sistemann da han var 17 måneder. Sistemann var en bolle, så det var nok tyngre for ham. :)

(Tynn som en strek nå når han er tenåring.) 

Anonymkode: 650cf...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å reise seg opp ved ting rundt 8-9 måneder. Også gikk rundt ting ganske raskt. Gikk sine første skritt ves 15 måneder, begynte å gå ordentlig for egen ide 16 måneder.

Anonymkode: a18d0...dca

AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe hun reiste seg med støtte rundt 7-8 mnd, gikk selv fra hun var 10mnd. Nå som hun er 1 år akkurat har hun begynt å klarte, løpe og gå i små bakker/skråninger ute. 

Anonymkode: a7606...8a5

Skrevet (endret)

Min jente reiste seg opp og gikk mens hun holdt seg fast ved 7 måneder. Tok sine første skritt uten støtte ved 12 måneder. 

Endret av Raspberrypi
Skrevet

Reiste seg opp og gikk rundt bordet 8,5 mnd gammel, men har fortsatt ikke tatt noen egne skritt uten støtte. Nå 10,5 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 10 mnd. Gikk ikke før 15 mnd. 

Anonymkode: c859f...5f7

Skrevet

Litt usikker på når mine reiste seg opp etter ting, men tror de var ganske like der, at de reiste seg opp etter møbler når de var rundt 10 mnd og gikk langs møbler rundt 1-årsdagen. Mine to eldste gikk selv da de var 13 og 15 mnd, og da gikk de plutselig mange skritt og veldig stødig. Min yngste på 14 mnd går ennå ikke, men har tatt et og annet skritt når han glemmer seg. Reiser seg opp midt på gulvet og står lenge uten å holde seg, men skjønner nok ikke at han kan gå, evt tør ikke ennå. 

AnonymBruker
Skrevet

Reiste seg opp rett før 8 mnd. og gikk langs møbler ganske raskt etter det. Tok sine første skritt uten støtte rett før ettårsdagen, men det er først nå ved 13.5 måneder at hun foretrekker å gå over å krabbe.  

Anonymkode: 51ded...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Reiste seg rundt 7mnd, tok skritt rundt bordet ved 8mnd og gikk alene ved 13mnd. Han tok skritt helt alene ved 11mnd, men var en type som ikke ville før han følte seg helt trygg. Samme med krabbing, begynte å åle ved 6mnd, tok sine første krabbesteg ved 7-8mnd, men begynte ikke aktivt å krabbe før 9mnd 🙈

Anonymkode: cbb54...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke akkurat når de reiste seg opp. Men husker dagen da de gikk alene første gang. 11, 10 og 9 mnd. Alle var velsig fysiske men samtidig veldig trege på språk. Kan virke som de valgte seg ut noe og fokuserte på det. 

Anonymkode: d6f2c...1cb

Skrevet

Storebror begynte å reise seg opp da han var 6-7 mnd og gikk da han var 9 mnd 😊

AnonymBruker
Skrevet

Reiste seg 7-8 mnd. Gikk selv rundt 12-13 mnd

Anonymkode: bc329...b18

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eldste reiste seg rundt 11 måneder, gikk 14 måneder gammel. 

Yngste reiste seg ved 9 måneder, er nå 10 måneder, går ikke enda. Begynt å ta noen sted rundt bordet. 

Anonymkode: a18b2...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn var 6 mnd når han sto ved borde o.l, begynte å forsiktig gå ca 8 mnd.

Anonymkode: 0d71c...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...