Gå til innhold

Jobbe innen kundeservice -i utlandet..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Okei, niesen min er 19 år, uten jobb og skoleplass(foreløpig). Hun har nå søkt på mange jobber hun fant på finn.no og fått napp som kundeservice dame  på Malta OG i Athen. 

Er dette legit? Min bror synes det er kjempekult, hun lærer mye og Blir mer selvstendig, men kan man stole på disse?

Skjønner hun ikke vil gå en hel sommer uten jobb og kanskje ikke komme inn på det hun vil, men er redd dette er shady og kanskje ulovlig...? Bettson liksom...

Skjønner broderen og kona vil ha henne ut av hus, hun er jo 19 år...men føler at jeg blir skeptisk...

Råd? Innsikt?

Anonymkode: 01f9a...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner flere som har gjort det og det er helt legit. Veldig godt miljø, minner for livet. Men også mye festing. Tror nok man vokser mye på en sånn tid 😊 Så lenge man har oppdratt et fornuftig menneske så hadde jeg ikke bekymret meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legit? Klart det er lovlig. Teleperformance opererer fra Athen, flere bettingselskap holder til på Malta. Men du jobber ikke der for lønna. Googlet litt rundt dette selv i fjor sommer og ble ikke overbevist om at ulempene veide opp for fordelene. 

Anonymkode: e9c0e...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og, man kan jobbe for hvem man vil, hvor man vil. Betsson som du nevner. Ikke noe ulovlig i det. Men da er det naturligvis ikke etter norske kontrakter og norske forhold. 

Anonymkode: e9c0e...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ville vært obs på, om niesen din har søkt skole til høsten, er i hvert fall at hun ikke signerer arbeidskontrakt som binder henne til 6 eller 12 måneders varighet. Selskapene betaler vel reise og litt ekstra for midlertidig flytting, men kan være de gjør så med en klausul eller to utover lønna. Så om hun håper på studieplass til høsten, så ville jeg heller sett meg om etter en jobb her til lands - om enn hvor treg og middelmådig. I alle fall bare til samordna opptak kommer. Disse jobbene på Malta og Hellas ligger nærmest alltid ute med annonse og kan i så fall heller være et alternativt friår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber som oversetter og får stadig meldinger fra disse selskapene. Det er hovedsakelig bettingselskaper, og jobbene virker legit til jobb å være, men oversettingsjobbene er i hvert fall ekstremt dårlig betalt og virker tvilsomme, men det har litt med at jeg ikke liker å jobbe for selskaper som prøver å sno seg rundt norsk lov. Er også viktig å sette seg inn i reglene for arbeidstakere i landet hun skal jobbe i, så hun ikke havner i en vanskelig situasjon. Pass på å finne ut av oppsigelsestid, sykepenger osv, finn ut om hun mister medlemskap i folketrygden og om dette eventuelt er et problem.

Anonymkode: 0eaae...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Hun er ganske skolelei, går ut nå med gode karakterer, men vet ikke hva hun vil bli. Skjønner henne godt når hun vil jobbe her og der, se hvordan folk er og forskjellige bransjer, i verstefall,; jobbe som servitør på Malta i tilfelle alt er dritt, resten av tiden? ( Hun får jo arbeidstillatelse hvis hun får jobb)

Huff, jeg husker hvor naiv jeg var når jeg var 19, tror hun får litt sjokk av virkeligheten. Unner henne dette, men er såklart bekymret. Er litt stresset over at foreldrene hennes ikke virker til å bry seg så mye...hun er naturlig platinablond, blå øyne, og ser litt "lettlurt" ut. Men hun er knakende street smart og lar seg ikke pille på nesa, men det blir anderledes i utlandet....

Blir bare litt irriterert på foreldrene hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...