Gå til innhold

Faren til datteren min er en sekt-idiot!!

Anbefalte innlegg

Gjest forbannet
Skrevet

For at det ikke skal spekuleres og diskuteres i feil ting,så visste jeg ikke at han var medlem av en sekt før endel måneder,da var jeg allerede hjernevasket og gravid.

Jeg fikk ikke se tv,ikke ha smykker,ikke sminke,ikke snakke på tlf som jeg ville,ikke ha mannlige venner,ikke lese de bøkene jeg ville,måtte ha langt hår,gå i skjørt osv.

Vi fikk en datter i alle fall. Hun er endel år nå.

Han møtte ikke opp i dåpen fordi han ikke støtter statskirken.

Han er bedt til sin søsters barn i konfirmasjon men møter ikke opp.

han tar så avstand at han ba ikke sin egen datter til søskenbarnets konfirmasjon engang,det måtte farmoren ringe å gjøre.

Han kommer ikke til å stille opp på vår datters konfirmasjon heller

Hun gråter og er sint og formulerer og diskuterer dette så fornuftig,men jeg skulle ønske jeg hadde mer støtte å gi.

Kan han ikke bare sette seg selv til side en dag,bare for å feire datteren sin,bare se på det som en stor familiesammenkomst om så var.

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

syntes ikke det hørtes ut som et bra sted å oppdra et barn...

Hvorfor ble du..?

Gjest forbannEt
Skrevet
syntes ikke det hørtes ut som et bra sted å oppdra et barn...

Hvorfor ble du..?

Jeg ble ikke,forholdet er slutt for mange år tilbake.

Jeg klarte å komme meg vekk.

Men jeg synes så synd på datteren min/vår!!

hva skal jeg gjøre.

Gjest ATA ii
Skrevet

Finnes det ikke noe familierådgivningskontor eller psykolog som kan gi råd? Kanskje du kan legge det fram for konfirmasjonspresten og spørre om råd?

Jeg tror ikke du kan forvente at eksmannen din oppfører seg hva vi vanligvis forventer som fornuftig. Det er gitt mange vitneprov om hvor dominerende sektledere blir, og hvor liten vilje individene har lov å ha selv.

Jeg tror forresten det finnes en forening som jobber for å "redde" familiemedlemmer ut av sekter og "avprogrammere dem" (Vet de var i mediene for noen år siden i forhold til Scientologikirken). Jeg vil tro de kan gi deg gode råd for hvordan du og datteren skal takle dette. Jeg vet ikke hvor mye man kan si til en fjortenåring angående pappas sekt-tilhørighet og hvilke konsekvenser det egentlig vil ha.

Ønsker deg alt godt!

Skrevet
Han kommer ikke til å stille opp på vår datters konfirmasjon heller

Hun gråter og er sint og formulerer og diskuterer dette så fornuftig,men jeg skulle ønske jeg hadde mer støtte å gi.

Kan han ikke bare sette seg selv til side en dag,bare for å feire datteren sin,bare se på det som en stor familiesammenkomst om så var.

Vet datteren din hvorfor han ikke vil komme, eller vet hun bare at han ikke vil komme? Og hvordan er forholdet dem i mellom? Uten at jeg har noe godt kjennskap til sekter, så vil jeg tro at sjansen for at du skal få overtalt ham til å komme ved hjelp av sunn fornuft og argumentasjon om at dette er tross alt datterens dag er heller liten. Konfirmasjon i statskirken går sannsynligvis så til de grader på tvers av det han tror på at det er umulig for ham. Kan du kanskje få ham til å komme til selskapet, selv om han ikke går i kirken?

Hvis ikke er jeg redd du bare må forklare din datter at han er en "idiot", -dvs det kan du selvsagt ikke si... Men du kan kanskje si at selv om konfirmasjonen er på tvers av hans tro slik at han ikke kan komme uten at det går på ære og samvittighet løs, så er han likevel glad i henne. (For det er han vel?) Og at hun har all rett til å være sint og skuffet fordi han ikke kommer, men at dere begge må respektere hans valg selv om dere ikke er enig i hans syn.

Men jeg skjønner at det er vanskelig å se så kynisk på det for dere som sitter midt oppe i situasjonen. Håper din datter får en fin konfirmasjonsfeiring når den tid kommer, -med eller uten far tilstede.

Skrevet

hvis hun har en del med han å gjøre så vet hun vel grunnen til at han ikke vil komme? Det er ikke så lett å snakke fornuft med slike folk, fordi deres overbevisning er så forferdelig sterk og altoverskyggende,det vet jeg av erfaring fra en del av min egen familie.

Tror bare du må ta deg en prat med han og forklare at hvis han vil at andre skal respektere han for hans liv og tro så bør han prøve å vise respekt for andres liv og tro, og valg i forbindelse med dette, og at han kan risikere å få en datter som er bitter på han i voksen alder, noe som kan ødelegge mye for forholdet mellom han og datteren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...