Gå til innhold

hvordan kan man finne ut hvem som eier en vei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man finne ut om en vei er privat eller kommunal? Har prøvd lenge å søke på plan og bygg, men finner bare oversikt over eiendom og ikke veinett. Er det et  annet sted? 

Anonymkode: ec694...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke denne informasjonen i dette kartet. 

Vegvesenet har noe som heter vegkart, og der skal det være mulig å få opp all informasjon om vegen, blant annet om den er privat, kommunal, fylkeskommunal eller statlig. Men denne siden får jeg ikke opp, vet ikke om det er et problem hos meg eller med sidene. 

Men her har du i alle fall informasjon om tjenesten, og link til kartet. Om Vegkart

Anonymkode: 4802e...72d

Skrevet

Kommunen vet det hvis du ringer dem ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke denne informasjonen i dette kartet. 

Vegvesenet har noe som heter vegkart, og der skal det være mulig å få opp all informasjon om vegen, blant annet om den er privat, kommunal, fylkeskommunal eller statlig. Men denne siden får jeg ikke opp, vet ikke om det er et problem hos meg eller med sidene. 

Men her har du i alle fall informasjon om tjenesten, og link til kartet. Om Vegkart

Tilleggsinfo: Nå funker det her, det var kanskje en oppdatering eller en glitch på gang. Zoom inn på riktig sted og klikk på veien du lurer på så får du opp en boks med info. Her er nummeret på vegen oppgitt med en bokstavkode foran: 

• Pv = privatveg
  • Kv = kommunal veg
  • Fv = fylkesveg
  • Rv = riksveg
  • Ev = europaveg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilleggsinfo: Nå funker det her, det var kanskje en oppdatering eller en glitch på gang. Zoom inn på riktig sted og klikk på veien du lurer på så får du opp en boks med info. Her er nummeret på vegen oppgitt med en bokstavkode foran: 

• Pv = privatveg
  • Kv = kommunal veg
  • Fv = fylkesveg
  • Rv = riksveg
  • Ev = europaveg

... og Sv = skogsbilveg, for å få det komplett. :) 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• Pv = privatveg
  • Kv = kommunal veg
  • Fv = fylkesveg
  • Rv = riksveg
  • Ev = europaveg

Tusen takk, det hjalp veldig. Men hvordan får man vite hvem som eier veien når det står "pv"?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt eiendomspriser? Søk opp på kartet der, og se om det står gnr og bnr.

Anonymkode: bd1bc...da4

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt eiendomspriser? Søk opp på kartet der, og se om det står gnr og bnr.

Anonymkode: bd1bc...da4

Takk for tips, men det kommer ikke opp hvem som eier veien der. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket seeiendom.no? Så lenge du har bank id skal du kunne se det meste der.

Anonymkode: dd2ab...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...