Gå til innhold

Bør unge forlate Norge pga dårlige økonomiske utsikter og Sveriges kollaps?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fremtiden til dagens unge er ikke lys. Norge er teknisk sett konk om man regner med gjeld og fremtidige forpliktelser til pensjonister, innvandrere og infrastruktur. Boligprisene har skutt i været uten annen grunn enn gjeld og innvandring. Nav vil måtte strammes inn og arbeidsomme østeuropeere vil dra hjem. Sverige kollapser grunnet konkurs og større problemer med de åpne grensene. 

Burde unge rett og slett finne seg et annet sted der de kan få et bedre liv?

Anonymkode: 5c09f...ac9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skulle det vært? hvilke andre steder i verden har lysere fremtidsutsikter enn i norge?

Anonymkode: 4e935...9b4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om du flytter ut, så er du likefullt norsk.Dramaet som du har lagd i hodet er kanskje en god regi til teater. 

Anonymkode: 805f9...4cc

• Liker 3
Skrevet

Vi skal bygge en mur mot Sverige, og Sverige skal betale for den!!😁

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva har Sverige's situasjon med oss å gjøre da? Trist, men det er jo deres problem for å si det sånn og det de ønsker selv.

Men jeg vet ikke. Ser ikke så lyst på fremtiden her egentlig, men mest pga folkene som er i dette landet. Opplever ikke nordmenn som spesielt moralske eller snille, sånn generelt. Dette er bare min erfaring og ting kan jo endres, synes ting var bedre før. Jeg er 100% norsk kvinne sjæl. Men jeg føler at nordmenn er mye mer dømmende enn andre folk, vet ikke hvorfor. 

Det er også veldig ''oppfør deg likt ellers blir du utstøtt'' type mentalitet her.

Anonymkode: a2a32...eee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har Sverige's situasjon med oss å gjøre da? Trist, men det er jo deres problem for å si det sånn og det de ønsker selv.

Vi har en fullstendig åpen og veldig lang grense mot Sverige. Det som foregår i Sverige påvirker oss i aller høyeste grad.

De siste sakene i media om knivstikking og drap "Utenlandsk statsborger, kom fra/via Sverige. - Kjedet seg, ville ha noe å gjøre, knivstakk/drepte NN":

Anonymkode: e698b...fdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en fullstendig åpen og veldig lang grense mot Sverige. Det som foregår i Sverige påvirker oss i aller høyeste grad.

De siste sakene i media om knivstikking og drap "Utenlandsk statsborger, kom fra/via Sverige. - Kjedet seg, ville ha noe å gjøre, knivstakk/drepte NN":

Såvidt jeg vet har det bare vært 1 tilfelle om noen som kom fra Sverige og begikk drap? Han ble jo tatt. Har det vært flere etter det?

Tror ikke folk bare kan komme hit til tross for at de har fått svensk statsborgerskap. Men skulle ikke forundre meg heller.. . Men det er trist hvis det som skjer med Sverige er det som blir fremtiden våres også. Da flykter jeg nok selv, haha. Orker ikke leve på steder med bilbranner, gjengkriminalitet osv. Jeg har ikke noe imot snille innvanndrere, problemet er at de som ikke er det kommer også. Fordi de har hørt at her kan de gjøre som de vil uten konsenkvenser.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg vet har det bare vært 1 tilfelle om noen som kom fra Sverige og begikk drap? Han ble jo tatt. Har det vært flere etter det?

Tror ikke folk bare kan komme hit til tross for at de har fått svensk statsborgerskap. Men skulle ikke forundre meg heller.. . Men det er trist hvis det som skjer med Sverige er det som blir fremtiden våres også. Da flykter jeg nok selv, haha. Orker ikke leve på steder med bilbranner, gjengkriminalitet osv. Jeg har ikke noe imot snille innvanndrere, problemet er at de som ikke er det kommer også. Fordi de har hørt at her kan de gjøre som de vil uten konsenkvenser.

Man trenger ikke svensk statsborgerskap engang! Vi er medlem av Schengen-avtalen, den sier at man kan ferdes fritt mellom alle land tilsluttet avtalen. Har man kommet seg inn i ett Schengen-land har man fri tilgang til alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er helt greit å flytte på seg, å bo og virke hvor som helst man måtte ønske av de steder hvor man er velkommen. EØS området for eksempel, eller andre land hvor man er velkommen om man besitter etterspurt kompetanse. Helt OK å gjøre det 😊

Jeg har gjort det selv, min familie har gjort det, min mann har gjort det, og hans familie. Mange av slekt og venner, både i inn og utland. Ser på det som helt naturlig.

Anonymkode: 0d3de...d04

Skrevet

Hah, tror du de andre landene har det noe bedre?
Dette er fremtiden boomerne har gitt oss, embrace it.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/17/2019 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Hvor skulle det vært? hvilke andre steder i verden har lysere fremtidsutsikter enn i norge?

Anonymkode: 4e935...9b4

Ja, haha, det lurer jeg også på. Finnes ikke bedre sted å bo enn Norge. SPESIELT i årene fremover. Ingen annen nasjon i hele verden er vell mer rustet til å overleve fremtiden enn oss?

Jeg ser på økende globalisme og multikulturalisme som utelukkende positivt. Verden trenger enn omfordeling av ressurser.

Den diskusjonen vi ser om dagen er nasjonalismens siste krampetrekninger. Den går snart av med døden, og bra er det. Det er INGENTING som kan stoppe globalismens fremmarsj, og det er nyttesløst å prøve. Jeg har omfavnet den for lenge siden, og ser svært lyst på fremtiden.

Anonymkode: 3ac6d...4f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...