Gå til innhold

Far ukjent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd her og begynner nå å lure:

Det virker som om det blir mer og mer vanlig at folk fører opp som 'far ukjent', enten pga trusler fra far, eller fordi de ikke vil at han skal vite det eller andre grunner. 

Hva skjer når de samme kvinnene vokser opp og presenterer barnet for barnefaren? Hva har barnefaren rett på og hvordan går prossessen videre mtp NAV osv?

Anonymkode: 55c31...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For ei god gammaldags suppe.

Anonymkode: a3618...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hva mener du «hva skjer»? Disse mødrene vil vel nødig presentere barnet fir barnefar når de har det opp «far ukjent». 

Jeg gjorde det og det føles veldig riktig. Når han uansett ikke vil stille opp så er det bedre at barnet er 100% mitt. 

Anonymkode: 292e8...092

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva mener du «hva skjer»? Disse mødrene vil vel nødig presentere barnet fir barnefar når de har det opp «far ukjent». 

Jeg gjorde det og det føles veldig riktig. Når han uansett ikke vil stille opp så er det bedre at barnet er 100% mitt. 

Jeg mener, vil det få konsekvenser for moren at hun nevner barnet for faren flere år etter? Uansett hvor mye man ønsker å ha et barn 100% så får man vel dårlig samvittighet den dagen barnet begynner å spørre etter faren sin 😕

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener, vil det få konsekvenser for moren at hun nevner barnet for faren flere år etter? Uansett hvor mye man ønsker å ha et barn 100% så får man vel dårlig samvittighet den dagen barnet begynner å spørre etter faren sin 😕

Ts

Ja, jeg håper den dårlige samvittigheten kommer rimelig raskt. Det skulle vært forbudt å ikke oppgi navn på barnefar og hvis dette kommer frem flere år senere så skulle barnekor fått fengselsstraff.

Velger far å ikke ville ha med barnet å gjøre, så skal han uansett stå oppført som far.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, jeg håper den dårlige samvittigheten kommer rimelig raskt. Det skulle vært forbudt å ikke oppgi navn på barnefar og hvis dette kommer frem flere år senere så skulle barnekor fått fengselsstraff.

Velger far å ikke ville ha med barnet å gjøre, så skal han uansett stå oppført som far.

Det er enkelte som blir truet til å skrive far ukjent eller så er bf voldelig og de får anbefalt av lege/NAV å føre opp faren som ukjent.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelte som blir truet til å skrive far ukjent eller så er bf voldelig og de får anbefalt av lege/NAV å føre opp faren som ukjent.

Da hadde jeg anmeldt den dritten av en gubbe og ført han opp likevel. Barn har krav på å få vite om sine egne foreldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hr via min jobb hørt om flere som gjør dette på grunn av økonomiske årsaker. Slik at de blir aleneforsørgere og lurer staten. Dette er dog ulovlig, og jeg synes det er rart mødre tar en slik sjanse pp bekostning av barna. Det er skammelig. 

Anonymkode: 6b10d...5ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, EvaLena skrev:

Da hadde jeg anmeldt den dritten av en gubbe og ført han opp likevel. Barn har krav på å få vite om sine egne foreldre.

Men hvis han faktisk er så forferdelig så er det riktig å ikke oppgi han som far. Da kan det bli samvær og alt mulig  

Anonymkode: 5d775...c41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er et gammelt triks som verpesjuke uattraktive kvinner bruker, de skjenker full en stakkar for å få han i sengs mens de samtidig bedyrer at de bruker pillen.

Heldigvis så er de fleste av disse verpehønene så ærlige at de skriver at far er ukjent, det eneste de ønsker er å fylle et egoistisk ønske om å ha barn. Det hele er bare en lettere og billigere metode i stedet for kunstig inseminering.

Vinn vinn for begge parter, hun får barn og han fikk høne. Ikke noe mas barnebidrag eller samvær.

Anonymkode: 8110d...a80

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis han faktisk er så forferdelig så er det riktig å ikke oppgi han som far. Da kan det bli samvær og alt mulig  

Anonymkode: 5d775...c41

Tvilsomt at han får samvær hvis han er så forferdelig. Da blir det evt under oppsyn og besøksforbud hos barnemor.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hr via min jobb hørt om flere som gjør dette på grunn av økonomiske årsaker. Slik at de blir aleneforsørgere og lurer staten. Dette er dog ulovlig, og jeg synes det er rart mødre tar en slik sjanse pp bekostning av barna. Det er skammelig. 

Anonymkode: 6b10d...5ec

Helt enig. Det er helt for jævlig at enkelte mødre kan gjøre sånt. Håper de får en real straff hvis de blir oppdaget.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har vel uansett rett på en far på papiret? Og hva med bidrag? For du snylter vel ikke på staten og mottar penger for ditt barn fra dem/oss, vel? 

Anonymkode: d32fd...323

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har vel uansett rett på en far på papiret? Og hva med bidrag? For du snylter vel ikke på staten og mottar penger for ditt barn fra dem/oss, vel? 

Anonymkode: d32fd...323

Det er ikke alle som takker ja til støtten fra staten, den må man nemlig søke om. Så nei, alle snylter ikke staten nei.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...