AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #1 Skrevet 17. juni 2019 Hvilken by liker du best og kunne tenkt deg å bo av de 3? Hva er de beste byene på vestlandet (inkl. de som er mindre befolket) Anonymkode: ce706...a84
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #3 Skrevet 17. juni 2019 Har bodd i Bergen, og elsker den byen. Haugesund og Stavanger har jeg ikke så positive inntrykk av, egentlig. Anonymkode: 1e50f...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #4 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stavanger. Anonymkode: f2a1e...301 Utdyp også hvorfor, haha. Ja, Stavanger er fint, men det var også litt uoversiktlig der. Anonymkode: ce706...a84
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #5 Skrevet 17. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har bodd i Bergen, og elsker den byen. Haugesund og Stavanger har jeg ikke så positive inntrykk av, egentlig. Anonymkode: 1e50f...ee3 Really? Jeg har litt motsatt erfaring. Har bodd i Bergen, men ble rett og slett lei etter en stund. Hvorfor har du ikke positivt inntrykk av de byene? Anonymkode: ce706...a84 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #6 Skrevet 17. juni 2019 Har vokst opp i Bergen, men bodd mange år i Stavanger. Om ikke var for jobb og nettverk hadde jeg flyttet tilbake til Bergen. Både Haugesund og stavanger er for små. Anonymkode: d2b42...157 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #7 Skrevet 17. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp i Bergen, men bodd mange år i Stavanger. Om ikke var for jobb og nettverk hadde jeg flyttet tilbake til Bergen. Både Haugesund og stavanger er for små. Anonymkode: d2b42...157 Synes ikke det er så lite der... Er koselig synes jeg. Når det ikke er for store byer og overbefolket. Anonymkode: ce706...a84 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #8 Skrevet 17. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdyp også hvorfor, haha. Ja, Stavanger er fint, men det var også litt uoversiktlig der. Anonymkode: ce706...a84 Har bod der, syns det er en koselig by med flotte folk. Anonymkode: f2a1e...301 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 17. juni 2019 #9 Skrevet 17. juni 2019 (endret) Jeg har bodd i både Stavanger og Bergen, bodde 8 år i Stavanger og 1 år i Bergen. Likte meg best i Stavanger så jeg sier Stavanger. Haugesund har jeg ingen kjennskap til. Endret 17. juni 2019 av Aragorn ll Elessar 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #10 Skrevet 17. juni 2019 Jeg er selv fra Haugesund, men bor i Bergen. Trives mye bedre her! Det er ikke lett å være innflytter i Haugesund og komme inn i miljøet der. Folk er ganske lukket; de har sine venner og sin omgangskrets som de har hatt fra de var unge, og er liksom ikke særlig interessert i å bli kjent med nye. Eller, kan bli kjent med, men å faktisk bli venner utover overfladisk bekjentskap - vanskelig. Jeg begynte på folkehøgskole, mange av vennene mine hadde flyttet til andre byer for å studere, så da jeg kom tilbake til Haugesund så var det vanskelig å komme inn i miljøet igjen. Jeg hadde jo ikke mine nærmeste der, og jeg prøvde liksom å bli kjent med folk på jobb, ta opp kontakt med folk jeg gikk på videregående med, men det ble ingenting ut av det, var ikke særlig stor interesse. Jeg holdt ut 1 år så bestemte jeg meg for å flytte til Bergen og gå på skole - fikk venner på et blunk, 4 år etter endt studie er vi enda gode venner, og har fått meg kjæreste. Trives veldig godt her, og kommer ikke til å flytte tilbake med det første. Jeg har til og med møtt på andre tilflyttere fra Haugesund her som har følt det akkurat som meg - nettopp derfor de flyttet vekk. Kanskje fordi Haugesund er såpass lite, folk blir liksom fastgrodd og holder seg til seg og sine, mens de som aldri helt fant sin plass der flytter vekk og får det bedre. Stavanger kan jeg ikke si så mye om. Anonymkode: b0d33...52b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #11 Skrevet 17. juni 2019 Bergen!! Bor i Haugesund nå, men lengter tilbake til Bergen hvor jeg studerte tidligere. Kanskje jeg faktisk skulle flytte 🙄 Anonymkode: 2be06...155
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #12 Skrevet 17. juni 2019 I prioritert rekkefölge: Stavanger Bergen Haugesund Anonymkode: 87a98...af1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #13 Skrevet 17. juni 2019 1. Bergen 2. Stavanger 3. Haugesund, et jævla narkoreir som du ikke må vurdere en gang. Da ville jeg heller sett nordover til Florø/Førde/Sogndal, eller Voss. Hilsen Vestlending. Anonymkode: c49fd...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #14 Skrevet 17. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv fra Haugesund, men bor i Bergen. Trives mye bedre her! Det er ikke lett å være innflytter i Haugesund og komme inn i miljøet der. Folk er ganske lukket; de har sine venner og sin omgangskrets som de har hatt fra de var unge, og er liksom ikke særlig interessert i å bli kjent med nye. Eller, kan bli kjent med, men å faktisk bli venner utover overfladisk bekjentskap - vanskelig. Jeg begynte på folkehøgskole, mange av vennene mine hadde flyttet til andre byer for å studere, så da jeg kom tilbake til Haugesund så var det vanskelig å komme inn i miljøet igjen. Jeg hadde jo ikke mine nærmeste der, og jeg prøvde liksom å bli kjent med folk på jobb, ta opp kontakt med folk jeg gikk på videregående med, men det ble ingenting ut av det, var ikke særlig stor interesse. Jeg holdt ut 1 år så bestemte jeg meg for å flytte til Bergen og gå på skole - fikk venner på et blunk, 4 år etter endt studie er vi enda gode venner, og har fått meg kjæreste. Trives veldig godt her, og kommer ikke til å flytte tilbake med det første. Jeg har til og med møtt på andre tilflyttere fra Haugesund her som har følt det akkurat som meg - nettopp derfor de flyttet vekk. Kanskje fordi Haugesund er såpass lite, folk blir liksom fastgrodd og holder seg til seg og sine, mens de som aldri helt fant sin plass der flytter vekk og får det bedre. Stavanger kan jeg ikke si så mye om. Anonymkode: b0d33...52b Det er mange Haugesundere i Bergen, jeg er også en av de 😆 Trives godt i Bergen, fikk venner via studier og også fritidssysler. Haugesund er kjedelig, passer bedre for familie vennlige mennesker da. Lite jobbmuligheter, bare om du er lærer, sykepleier o.l Anonymkode: b9490...294
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #15 Skrevet 18. juni 2019 Har bodd i både Bergen og Stavanger og vil absolutt si Stavanger! En hel del bedre vær (er jo åpenbart på Vestlandet Stavanger også mtp dårlig vinter ol), men mye mindre regn. Syns folkene var hyggeligere og lettere å komme inn på. Koseligere by. Haugesund kunne jeg aldri tenkt meg å bo, da hadde jeg faktisk heller vurdert Stord om du vil til en mindre by. Anonymkode: a10fa...458 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #16 Skrevet 19. juni 2019 På 18.6.2019 den 12.13, AnonymBruker skrev: Har bodd i både Bergen og Stavanger og vil absolutt si Stavanger! En hel del bedre vær (er jo åpenbart på Vestlandet Stavanger også mtp dårlig vinter ol), men mye mindre regn. Syns folkene var hyggeligere og lettere å komme inn på. Koseligere by. Haugesund kunne jeg aldri tenkt meg å bo, da hadde jeg faktisk heller vurdert Stord om du vil til en mindre by. Anonymkode: a10fa...458 Kvifor hater alle Haugesund? haha :) Anonymkode: ce706...a84
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #17 Skrevet 19. juni 2019 Stavanger før alle bommene. Bergen har for mange bergensere og Haugesund er innesluttet og neddopa. Så, ingen av de. Har bodd i Stavanger i over 20 år og Bergen nesten 4 år. Anonymkode: 7fa2d...195
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvifor hater alle Haugesund? haha Anonymkode: ce706...a84 Jeg kan bare svare for min egen del da. Syns ikke byen er noe fin/koselig. Mange narkomane. Alltid mye vind over alt?? Det har det hvertfall vert HVER gang jeg har vert der. Også liker jeg ikke dialekten. Nå høres sikkert jeg veldig negativ ut og det er ikke meningen, sikker mange hyggelige folk der og mange andre enn meg som liker byen. Har vert der en del i løpet av oppveksten og også de siste årene nå etter at ett vennepar flyttet dit, samme inntrykk hver gang. Anonymkode: a10fa...458
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 Jeg synes Stavanger er en veldig fin by, men mye snobbete miljø blant de unge.(klespress osv). Haugesund er et narkoreir, ja. Men ville muligens heller valgt den byen med tanke på at det er mye mer «menneskelige» personer å omgås der som ikke opphøyer seg selv i motsetning til Stavangerfolkene. Kjenner ikke til Bergen. Anonymkode: ae8cc...69e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Stavanger er en veldig fin by, men mye snobbete miljø blant de unge.(klespress osv). Haugesund er et narkoreir, ja. Men ville muligens heller valgt den byen med tanke på at det er mye mer «menneskelige» personer å omgås der som ikke opphøyer seg selv i motsetning til Stavangerfolkene. Kjenner ikke til Bergen. Anonymkode: ae8cc...69e Det er ikke bare blant de unge snobbene finnes i Stavanger. Det er også vanskelig å bli kjent med folk. Selv etter mange år får man høre at man ikke er fra samme by. Stavanger er også fremdeles preget av å ha vært i bibelbeltet, man skal ikke skille seg ut. Anonymkode: d2b42...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå