Gå til innhold

Begynt med fast føde - hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Babyen er fem måneder, og vi har holdt på med litt smaking og sånn i en måneds tid. Får en porsjon grøt på morgenen og ca et halvt glass med potet- og gulrotmos på ettermiddagen. Får innimellom litt banan, eventuelt kokt eple eller druer i matsmokk.

Men jeg er litt usikker på veien videre? Når vi bikker seks måneder er det jo flere glass å smake på. Men bør vi tenke på å kanskje legge inn et grøtmåltid til etterhvert?

Jada, i en perfekt verden hadde jeg fullammet til babyen begynner på skolen. Men jeg begynner på jobb om knappe tre måneder, og med nesten en times vei til og fra jobb er det greit å vite at ungen får i seg mat mens jeg er borte 😁

Pumping får jeg ikke veldig bra til, og mme faller ikke helt i smak.

Anonymkode: e0071...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min baby er 5 mnd imorgen og får kun ett måltid på kveld av grøt. Når du sier glass, mener du di barnematglassene man kjøper? 

Følger tråden for lurer på det samme😊

Anonymkode: fd5d1...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med mat når baby var 4 mnd. Tok litt etter litt men etter ca 1 mnd så hadde vi ganske faste rutiner på mat. mme om morgen, grøt med fruktmos til lunch - mme - middag - grøt til kvelds - mme. Jeg ville gitt baby grøt 1,5 time før leggetid. Da kan det hende babyen sover lenger om den ikke allerede gjorde det. Baby her sov natten igjennom (11-12 timer) når vi begynte å gi grøt på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte med smaksprøver ved ca 4 mnd, og ammet ved siden av.  Har gått helt fint. Vi har ikke brukt glass, baby ville ikke ha de. Alle utenom gulrotmosen smaker jo ganske gyslig.  Kokte grøt med havremel, og etterhvert havregryn.  Hun har stort sett fått smake vår mat underveis og spist mer og mer. Har inngått å introdusere egg, jordbær og fisk samme uke mtp allergi, men ellers har vi ikke tatt spesielle hensyn

Anonymkode: f1896...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...