Gå til innhold

Hva informerer dere hundepasser om før pass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal få pass til hunden min 2 uker nå i sommer. Jeg kjenner ikke hun som skal passe (via dogbuddy), men fikk et godt inntrykk av hennes profil og vi har skrevet litt meldinger med hverandre. Skal treffes et par ganger før jeg reiser slik at hun får hilse på og jeg/hunden blir trygg. Hunden min elsker mennesker, så tror ikke det skal bli noe problem. 

Jeg skal skrive litt informasjon om hunden. Men hva er viktig å få med? Har tenkt på dette til nå: treningsmetode, mat, tur/aktivitet, info om dyrlege/hvem som kan kontaktes om jeg ikke tar telefonen, hvilke triks / ord hunden lyder osv. 

Men det er sikkert masse annet som er lurt å fortelle også. 

Anonymkode: 03e5e...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

opplys om forsikringsselskap og hvilken dyreklinikk du helst bruker også :) forhåpentligvis er det ikke behov for disse opplysningene, men bare for å ha det opplyst.

Anonymkode: 95fc3...5f1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

opplys om forsikringsselskap og hvilken dyreklinikk du helst bruker også :) forhåpentligvis er det ikke behov for disse opplysningene, men bare for å ha det opplyst.

beklager, så ikke at du hadde skrevet dyrlege. men forsikring står jeg ved, dersom du har det.

Skrevet

Om hunden har noen lyder/gjenstander den pleier å reagere på(torden,støvsuger ol.)

AnonymBruker
Skrevet

Om hunden har noe den ikke tåler, enten av medisiner (dersom ulykken skulle være ute), eller noe spiselig.. vet aldri om noen vil være snille og gi den noe, også reagerer den kanskje kraftig på det. 

Og om den har noe spesielt hun må være obs på med den, kanskje den reagerer på noe spesielt på tur (katter, sykler, barn...). 

Jeg ville også presentert hva slags type den er, hva som er viktig for at den skal trives. Feks har jeg selv hatt en veldig sensitiv hund som ikke trengte å snakkes strengt til, da krøp den seg helt sammen. Den trengte mild behandling for å trives

Anonymkode: 81e36...0b3

AnonymBruker
Skrevet

Hvor/hvordan den liker å sove.

Anonymkode: cd920...d51

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg var passeren og fikk kun beskjed om hvor mye mat og hvor ofte den skulle ha mat, og hvor mange ganger den måtte luftes, til dagen.

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til andre gode råd; hvordan er hunden din med andre hunder. Kan den hilse, leke, slippes løs?

Min hannhund kan ikke hilse på andre hanner, selvom det tilsynelatende går bra innledningsvis. Det ender med slåssing, uansett. Han kan heller ikke slippes løs, da stikker han for å lete etter meg. Det har skjedd to ganger, og begge gangene var han trygt passet på og viste ingen tegn til at han savnet meg i det hele tatt.

Anonymkode: fe03c...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...