Gå til innhold

Hva er "inn" av bursdagsgaver/tegn.figu. for barn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal kjøpe bursdagsgave til et barn. Men da jeg ikke har barn selv, lurer jeg på hva som er "inn" for unger i alderen 4-9/10år i dag? Vet jo at det skifter fort i disse dager, med hva som er det hotte eller ikke.

Slik er det også i voksen verdnen, når det gjelder moter innen for alt fra klær til innredning. Hadde satt stor pris på hjelp fra noen som vet litt om dette. Kan gjerne få tips om alt fra bøker, filmer, klær, sekker mm.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Den siste filme fra Disney er alltid populær. Særlig i alderen 5-8 år.

Lego sine figurer; Bionicle og Knights of Kingdom i de første skoleårene. Noen mindre barn i fire til femårsalderen liker dem også.

Spiderman. Utrolig pop fra tre år og opp til sånn sju år.

Jenter er lett å kjøpe til. De liker alt mulig slags dill.

Gjest Anonymous
Skrevet

Okay, takk for svar!

Regner med at de fleste leketøysbutikkene fører disse tingene du nevner.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Ja. Har enda ikke vært i en lekebutikk som ikke har hatt noe av dette.

Min sønn på snart 9 har kick på noen monsterkort av et eller annet slag. Han liker også magneter han kan bygge med, men det er dyrt og man må samle en stund.

Skrevet

Ellers er jo uteleker fint; hoppetau, fotball, badminton, Beyblade, rockering.

Bøker, spill, cd'er og puslespill er også bra.

Skrevet

Barn har stort sett for mye leker, så jeg kjøper heller bøker når jeg skal gi bort. Synes det er mer "ordentlig", og kan lett byttes om de har bøkene fra før.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes ofte klær er greit å få, da kjøper gjerne den som gir gaver litt andre ting enn sånne "hverdagsting" som jeg kjøper. En tøff genser eller bukse blir i hvert fall satt pris på både av barnet og moren her i huset.

Skrevet
Barn har stort sett for mye leker, så jeg kjøper heller bøker når jeg skal gi bort. Synes det er mer "ordentlig", og kan lett byttes om de har bøkene fra før.

Det mener jeg også. Og jeg husker selv den lesegleden jeg hadde som liten (og som jeg fremdeles har). Så vi gir f.eks. bøker i gave til sambos nevø og niese (som nå er 9 og 10 år gamle). Det har vi gjort noen år nå, helt til påsken nå når jeg skulle fiske litt etter hva som var gode gaver til dem. Så jeg spurte om de likte å lese, om de likte bøker, og det var visst totalt uinteressant og grusomt kjedelig og foreldrene leste aldri for dem heller. Jeg synes det er veldig trist, for jeg tror absolutt barn som blir lest for har et forsprang, samtidig som det å lese gir stor glede i seg selv. Men det blir i allefall ingen bøker fra oss fremover, vi kan jo ikke akkurat presse familien til å interessere seg for bøker.

Skrevet
Så jeg spurte om de likte å lese, om de likte bøker, og det var visst totalt uinteressant og grusomt kjedelig og foreldrene leste aldri for dem heller. Jeg synes det er veldig trist, for jeg tror absolutt barn som blir lest for har et forsprang, samtidig som det å lese gir stor glede i seg selv. Men det blir i allefall ingen bøker fra oss fremover, vi kan jo ikke akkurat presse familien til å interessere seg for bøker.

Så trist for barna! Jeg pleier faktisk å lese for barn i min omgangskrets så ofte jeg har muligheten, det skaper et helt spesielt bånd og ungene elsker det. Og gir man bort en bok man leser for barnet så gir man jo bort både en ting og en opplevelse. Flott synes jeg :)

Skrevet

Dersom du skal kjøpe til jenter så er det noen ting som er mer populære akkurat nå.

Det er "BRATZ" for dem i 6-8 års-alder. Alt som har med dem å gjøre; dukker, bøker, møbler, briller m.m.

(Får kjøpt i lekebutikk)

For de som er litt større; 7-10 er det "DIDDL". Det er mest skolesaker i denne serien, men alt er like populært bare det har disse figurene på. Brevark, og ark i alle fasonger og størrelser. Pennalehus, penner, bag, og selvfølgelig diddlbamsene.

(Mest utvalg i bokhandel, men fås også i lekebutikk)

Dette er selvfølgelig dyre ting, men også i alle prisklasser. Og de fleste barn vil like det enten det er en stor bamse eller en liten notisblokk. Blir like glad. :-)

Gjest Madeline
Skrevet

Det har allerede blitt nevnt mye her, men jeg kan ta med et par ting. Her er det veldig populært med noen snorer i forskjellige farger som ungene kan knytte eller flette på forkjellige måter. Det er ikke så dyrt heller. Tegnesaker pleier å være populært; tusjer, fargeblyanter, tegnebøker osv. En del plasser har mange fått dilla på glansbilder og bøker til å ha disse i. Til jenter er det populært med hårstrikker, hårbånd og smykker. Lego er som regel allid en slager. Det er både jente og guttelego. Clicits (skrives det slik mon tro?) er populært blandt jentene.

Gjest Anneli
Skrevet

Min sønn på snart 9 har kick på noen monsterkort av et eller annet slag.

Du snakker kanskje om Pokemon kort? De er kjempepopulære blant barna på barneskolen hvertfall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Duel Masterkort er det aller tøffeste på skolen jeg jobber på.

Jentene liker prinsesseting. (smykker og annet med bilder av disneyprinsesser)

Skrevet

Hos sønnen min og vennene (4-5 år) er det stort med dinosaurer, haier og lava(!!!). Så bøker med bilder av dette og figurer, eller gensere med digre dinosaurbilder på, er topp.

Kjøper for tiden sykkelhansker til bursdagene, og sist en liten radiostyrt bil til under hundrelappen.

Bøker er stas, siden i leser på sengekanten. Men det bør være passe kapitler for dette. Så er det lydbok til langturer i bil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du snakker kanskje om Pokemon kort? De er kjempepopulære blant barna på barneskolen hvertfall.

Tipper det er Duel masterkort hun mener. De siste nyeste samlemanikortene som er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...