Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har leilighet ute for salg med rundt 1200 visninger på Finn og visning i dag. Fikk vite av megler nå at ingen har bestilt prospekt, ifølge megler har ikke dette noe å si for oppmøte på visning, men jeg synes dette høres rart ut. Hvilke erfaringer har dere andre med oppmøte på visning basert ant. nedlastinger av prospekt og visninger på Finn? Leiligheten er nokså nyoppusset og fin og ligger i et populært område.

Anonymkode: 9107d...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel kommet nye regler nå som gjør at man ikke trenger å bestille prospekt via megler lenger, fordi det skal ligge tilgjengelig på nett uten at man behøver å fylle ut skjema med kontaktopplysninger først?  Da er det sikkert vanskelig å se hvor mange som har vært inne på meglerens hjemmeside og lest prospektet der? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg aldri bestiller prospekt på forhånd da man må legge igjen personopplysninger. Vil ikke risikere å bli kontaktet av innpåslitne meglere i ettertid. Før var prospektene fritt tilgjengelig for nedlasting. Det at ingen har bestilt det, har betydning for oppmøte på visning. Da vi solgte vår leilighet hadde vi ca like mange visninger som deg og ca 12 på visning. 

Anonymkode: 69580...39e

• Liker 11
Skrevet

Vår megler sa til oss at en god tommelfingerregel var at 1/5 av de som har lagret annonsen, kan komme på visning. Vi hadde 5000 treff på finn, det var 200 som hadde lagret annonsen og vi fikk  36-38 (husker ikke det konkrete tallet) på interessentlisten og totalt fire budgivere. 

Dette var et salg i Oslo i mai i år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får dere tak i salgsoppgave uten å legge igjen kontaktopplysninger?

Jeg unngår også dette, for selv om man ikke huker av at man ønsker budvarsel på sms, så kommer det alltid. Og megleren ringer nesten alltid i ettertid. 

Anonymkode: 5ff1a...733

Skrevet

Jeg laster ned salgsoppgaver i hauger og lass (er på jakt etter hytte) - uten å føle meg forpliktet til å gå på visning. Salgsoppgaven avdekker som regel faktorer som avgjør om jeg er videre interessert eller ikke. Det har også hendt mange ganger at jeg går på visning - uten å ha lastet ned salgsoppgaven. 

Man trenger ikke å oppgi personopplysninger for å laste ned salgsoppgaven hos de store meglerfirmaene.

• Liker 3
Skrevet

Håper du oppdaterer på hvor mange som kom i dag 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri bestilt prospekt på forhånd til en leilighet jeg har vært på visning til. Vil ikke legge igjen personopplysninger og bli nedringt av megler når jeg ikke er interessert i leiligheten

Anonymkode: cef37...1e2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Triviella skrev:

Håper du oppdaterer på hvor mange som kom i dag 😊

Det kom dessverre bare en person. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom dessverre bare en person. 

Det er kjipt, men veldig standard i dagens marked tror jeg.. Det meste vi har hatt på visning er to personer, ellers bare en og til og med 0. Men selger i Stavanger, her er det treeeegt!! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Triviella skrev:

Det er kjipt, men veldig standard i dagens marked tror jeg.. Det meste vi har hatt på visning er to personer, ellers bare en og til og med 0. Men selger i Stavanger, her er det treeeegt!! 

Hvilket område i Stavanger selger du i? Er boligen din lettsolgt? Jeg har vært på visninger her, på eneboliger, og alle de har hatt bra oppmøte, og deretter blitt solgt dagen etter. To visninger droppet jeg, da jeg oppdaget at den ene boligen hadde misvisende bilder av hagen/utsiden av huset  (-jeg kjørte forbi noen dager før), og en annen (veldig fin) bolig ligger like ved en institusjon for psykisk syke... de to boligene har ligget ute lenge.

Anonymkode: 57cd2...8fd

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket område i Stavanger selger du i? Er boligen din lettsolgt? Jeg har vært på visninger her, på eneboliger, og alle de har hatt bra oppmøte, og deretter blitt solgt dagen etter. To visninger droppet jeg, da jeg oppdaget at den ene boligen hadde misvisende bilder av hagen/utsiden av huset  (-jeg kjørte forbi noen dager før), og en annen (veldig fin) bolig ligger like ved en institusjon for psykisk syke... de to boligene har ligget ute lenge.

Vet ikke om jeg tør å si akkurat hvor.. Men ( snart) ca 17 min å kjøre fra utgangsdøren til midt i sentrum. Huset er bygget i 2014, med høy standard, utleiedel, dobbelgarasje.. Skoler og barnehage rett ved. Ikke trafikkstøy.. Panorama sjøutsikt og sol til den går ned. Kvm pris ligger nå på ca 29000.. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Triviella skrev:

Vet ikke om jeg tør å si akkurat hvor.. Men ( snart) ca 17 min å kjøre fra utgangsdøren til midt i sentrum. Huset er bygget i 2014, med høy standard, utleiedel, dobbelgarasje.. Skoler og barnehage rett ved. Ikke trafikkstøy.. Panorama sjøutsikt og sol til den går ned. Kvm pris ligger nå på ca 29000.. 

Jeg tenkte mer på bydel, men du trenger ikke å si noe mer,. Utleiedel trodde jeg var veldig populært, så rart🤔 Vi kikker på boliger utenfor bomringen, men innenfor kommunegrensen til Stavanger.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Triviella skrev:

Tregt marked her og for tiden, men leiligheten ligger i et veldig populært område så boligene her bruker å gå unna uavhengig av markedet i resten av byen. Så litt surt. 

AnonymBruker
Skrevet
On 6/17/2019 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke at alle eneboliger i populære strøk går fort. Gjennomsnittlig salgstid i Stavanger er jo flere måneder....

Anonymkode: 567ad...4e7

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke at alle eneboliger i populære strøk går fort. Gjennomsnittlig salgstid i Stavanger er jo flere måneder....

Anonymkode: 567ad...4e7

Det skrev jeg ikke heller. Mange av (ene)boligene vet man går fort, fordi kjøperne nærmest sitter og venter på bolig av den typen eller i det området. Noen av boligene som ligger ute nå, og som har ligget ute i over ett år er VELDIG overpriset.

AnonymBruker
Skrevet

Det viktige er ikke hvor mange som kommer på visning, men at de riktige folkene kommer. Du trenger ikke mer enn den ene riktige. Min leilighet hadde ikke veldig mange visninger på finn, men det var 9 budgivere og 5 av dem var på hugget og dro opp prisen. Salget gikk veldig, veldig godt! 

Anonymkode: 81abf...604

Skrevet

Jeg solgte i april. Hadde mange visninger på Finnannonsen, men ingen som lastet ned prospekt til første visning. Det kom ett par. Samme til visning nr to og tre. De som lastet ned prospektet kom på privatvisning. Så min erfaring er at det ikke hjelper med antall klikk på Finn. Det som betyr noe er de som kommer på visning, og igjen av de noen som er reelt interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...