Malou Skrevet 1. mai 2005 #1 Skrevet 1. mai 2005 Jeg har noen tulipaner som jeg gjerne vil flytte i fra et sted til et annet og noen påskeliljeløker, perlehyacinter etc i potter som jeg har lyst til å plante ut sånn at de kommer igjen neste år. Hvordan går jeg frem? Jeg skjønner jo at jeg må vente til de er avblomstret, men skal de også stå å suge til seg næring fra de gamle bladene først sånn at det kun blir løkene jeg flytter og ikke det grønne?
Mette Skrevet 1. mai 2005 #2 Skrevet 1. mai 2005 Jeg ville ventet til høsten med og flytte de. De som du har hatt i potte kan du egentlig bare sette i jorden med en gang de er avblomstret., men behold litt av bladverket. Jeg har flyttet fra potte til bed mange ganger og de kommer like fint opp neste vår :-)
Malou Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2005 Takk for svar Remyline. :-D Nå har det seg sånn at tulipanene står midt i en gammel "blomstereng" der vi skal så nytt gress enten til høsten eller til neste vår. Hvis jeg venter til høsten er jeg derfor ikke sikker på om jeg finner dem igjen hvis du skjønner hva jeg mener. Så jeg ville foretrukket å flytte dem før man ikke kunne se dem over jordoverflaten lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå