usikker brud Skrevet 17. juni 2019 #1 Skrevet 17. juni 2019 Jeg skal gifte meg neste sommer. Jeg og min far har hatt et turbulent forhold siste 12 årene. Jeg er 22 år og han var voldelig mot meg fra 10 til 16 år. Det har gått ok siste årene når vi har snakket overfladisk over telefon 3 ganger i året i 15 minutter. Min farmor har alltid vært veldig nedlatende og frekk om utseende mitt. Ikke ønsket bli sett offentlig med meg og lignende. Hun har alltid kalt meg løyner når jeg har prøvd være åpen om min fars oppførsel ovenfor meg. Jeg har 3 eldre halvsøsken som jeg kommer til å invitere, far og farmor er eventuelt de eneste fra den siden av familien som kan bli invitert. Jeg har ikke lyst å invitere far og farmor men føler jeg burde. Hele familien på den siden vil bli skuffet og sure hvis jeg ikke inviterer far og farmor. Jeg er veldig usikker på hva som er det beste å gjøre. Er det noen som har innspill som kanskje kan hjelpe meg ta et valg?
Patriotpaula Skrevet 17. juni 2019 #2 Skrevet 17. juni 2019 Det er DERES dag og det er opp til dere å bestemme hvem dere vil ha der. Ønsker du ikke å ha far og farmor tilstede, så ikke inviter de. Tenker jeg 14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #3 Skrevet 17. juni 2019 Jeg hadde ikke invitert. Hadde det blitt sure miner, så hadde jeg svart at handlingene dems har fått konsekvenser, selvom de kanskje ikke har innsett det før nå. Og hvis noen andre hadde spurt, hadde jeg forklart klart og tydelig hvorfor de ikke var invitert, også får de velge om de tror deg eller dem. Og sagt klart ifra at jeg ikke ønsket noen diskusjon rundt dette. Det er DITT bryllup, og DITT liv! Anonymkode: 8ce53...bc4 9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #4 Skrevet 17. juni 2019 Jeg hadde nok ikke invitert dem. Viss ikke resten fra farssiden har forståelse for det, hadde jeg sagt de kan lavære å komme de også Anonymkode: d509e...876 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #5 Skrevet 17. juni 2019 Bruk bryllupsdagen til å vise at du er voksen og hvem som bestemmer over ditt liv. Det setter føringer for veien videre. Vis hvem du har i ditt liv som er viktige for deg ved å invitere dem. Ikke inviter noen du ikke vil ha der for syns skyld. Anonymkode: 56f94...eac 6
Balto Skrevet 17. juni 2019 #6 Skrevet 17. juni 2019 Hei. Jeg synes svaret gir seg selv. Du har mange argumenter mot å invitere farmor og far. Du har et argument for å invitere dem: en følelse av at du burde. Her synes jeg du skal følge hodet over hjertet 👍😀 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #7 Skrevet 17. juni 2019 Du inviterer ikke en som har vært voldelig mot deg over flere år i ditt bryllup. Hvem vet hva den personen kan finne på, på selve dagen? Har han gått på noe sinnemestringskurs? Ble dine foreldre meldt til barnevernet mens du var umyndig? Uansett hadde jeg aldri invitert ham. Du skal slippe å gå på bryllupsdagen, og føle at du må gå på tå hev. Blodsbåndet mellom dere har ikke noe å si, når han besudler det slik. Din farmor mener jeg heller ikke du bør invitere. Ikke bare på grunn av det med at hun ikke ville bli sett offentlig med deg. Det er grunn nok alene til å droppe henne. Men noe sier meg at hun aldri har, og aldri kommer til å vedkjenne ovenfor seg selv hva hennes sønn, din far, har gjort mot deg. Hun fortjener ingen invitasjon. Min mening. Lytt til din egen magefølelse. Ikke lytt til andres. Anonymkode: 57002...576 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #8 Skrevet 17. juni 2019 Det går forresten an å ikke invitere store deler av din fars familie. Min mann var en gang i et bryllup med kun 15 gjester. Jeg var også invitert, men på grunn av diverse årsaker kunne jeg ikke komme. Men der hadde bruden en lignende historie, og det var hovedsaklig brudgommens familie som var der. Og de hadde en flott ramme rundt det hele, likevel. Så det går absolutt an. Anonymkode: 57002...576 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #9 Skrevet 17. juni 2019 Jeg inviterte ikke min far, lurte jo fælt på om det ville bli rart, men helt ærlig tror jeg det hadde vært verre om han var der. Inviterte heller ingen andre fra hans familie. Dagen min ble iallefall en fin, avslappende dag der alle gikk fint overens med hverandre. Siden jeg hadde litt færre familiemedlemmer å invitere, så inviterte jeg en del ekstra venner, slik at det ikke var veldig overvekt av gjester fra brudgommens side. Gjør det du føler er best😊 jeg var usikker i forkant, men er veldig glad jeg turde å være helt ærlig med meg selv og droppet de jeg helst ikke ville ha der. Anonymkode: e2c41...3b5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #10 Skrevet 17. juni 2019 Jeg skjønner godt at du ikke vil invitere far eller farmor, og du har all rett til å gjøre som du selv vil. Det er ditt bryllup og du bør invitere de du vil dele dagen med og som vil deg vel Anonymkode: 1d0af...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå