Gå til innhold

Noen som har blitt gravide før mens kom tilbake etter prevensjonsslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sluttet på p-ring for en mnd siden, men enda ikke fått tilbake mens. 

Noen som har blitt gravide i mellomtiden? Vil gjerne høre erfaringer :) 

Skriv også gjerne hvilken prevensjon du gikk på :) 

Hilsen nysgjerrig førstegangsprøver. 

Anonymkode: 5f7c8...5f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha glemt én p pille(Loette), første og siste gang jeg gjorde det, for å si det sånn🤦🏼‍♀️ Rakk aldri få mens 😅 Så det er mulig, det må jo også skje en eggløsning før man får mens, så fullt mulig, men er ikke alle som får det til for å si det sånn. Trodde det skulle gå kjempefort denne gangen også, men har nå gått straks 5 mnd, så man vet aldri😅

lykke til❤️

Anonymkode: 4e47d...c1d

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid etter å ha glemt én p pille(Loette), første og siste gang jeg gjorde det, for å si det sånn🤦🏼‍♀️ Rakk aldri få mens 😅 Så det er mulig, det må jo også skje en eggløsning før man får mens, så fullt mulig, men er ikke alle som får det til for å si det sånn. Trodde det skulle gå kjempefort denne gangen også, men har nå gått straks 5 mnd, så man vet aldri😅

lykke til❤️

Anonymkode: 4e47d...c1d

Haha! Ting kan skje fort altså😅 Det kan jo være at jeg har hatt en liten eggløsning denne perioden, men det aner jeg ikke.. Og har jeg blitt gravid allerede så er jo det helt toppers! Er virkelig ikke god på sånt syklus greier, og nå er jo min syklus helt på viddene 🤔 Men føler jeg har litt små»symptomer» men jeg velger å tro det er syklus i stedetfor graviditet, så jeg får bare vente da🙈❤️.. blir ikke klok 😅

tusen takk🥰🥰

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid på pilla (glemte 1 dag + oppkast så var ikke like beskyttet) men spontanaborterte nesten med en gang. 

Anonymkode: 1b1f5...48a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble gravid på pilla (glemte 1 dag + oppkast så var ikke like beskyttet) men spontanaborterte nesten med en gang. 

Uff, så leit. Håper det går bra med deg nå.  Vet du om det er noe større risiko for abort hvis man blir gravid med en gang etter prevensjonsslutt? 

AnonymBruker
Skrevet

Siden eggløsningen kommer før mens, er det mange som har blitt gravide uten mens først.

Anonymkode: be87d...45d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Uff, så leit. Håper det går bra med deg nå.  Vet du om det er noe større risiko for abort hvis man blir gravid med en gang etter prevensjonsslutt? 

Ja, var et par år sida og jeg tok det ikke så tungt.  Visste ikke at jeg var gravid engang da det begynte  

Tror ikke det er noe større risiko nei, men jeg er ikke lege så kan ikke gi 100% sikkert svar. Men moren min som gikk på p-stav ble gravid ganske fort etter hun slutta, og jeg spontanaborterte ikke 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...