AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Det står ingenting om feil på dette i tilstandsrapport fra takstmann, ei heller i egenerklæringen fra selger. Tok over leilighet nå og finner ut at jeg ikke får varme i gulvet på badet. Hvordan går jeg frem nå? Har jeg rett på at selger retter dette, ettersom det ikke er opplyst som mangel? Anonymkode: 1dc0f...e47
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #3 Skrevet 17. juni 2019 Vi hadde samme problemet. Helt til vi fant ut at det ikke var varmekabler, men vannbåren varme i gulvet. Grunnen til at det ikke var varme var at borettslaget skrudde av varmen til radiatorene om sommeren. Sånn viss dette kan gjelde hos dere også ... Anonymkode: 5de1d...8ea
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #4 Skrevet 17. juni 2019 Du skriver at du "tok over nå", så da spørs det hvor lenge du har latt varmen stå på. Har den ikke stått på i lengre tid, vil det ta noen timer før du merker varmen. Men de kan plutselig slutte å virke. Jeg solgte bolig for en del år siden. Mens jeg bodde der, virket de helt fint. Så overtok nye eiere og ringte meg etter et par dager og sa at varmen ikke virket. Jeg sa som det var - de virket mens jeg bodde der. Han ringte meg tilbake etter noen dager og sa at elektriker hadde sagt at kablene noen ganger bare plutselig sluttet å virke (termostaten, tror jeg). Vet ikke hvordan det hadde endt om elektriker hadde sagt noe annet, men jeg visste jo at de hadde virket, så følte ihvertfall ikke noen skyld. Anonymkode: c8a63...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #5 Skrevet 17. juni 2019 Ta kontakt med selger og hør hva denne har å si. Når det gjelder evt eierskifteforsikring kan dette være aktuelt dersom det fasktisk er varmekablene som er defekte. Skal disse byttes ut må gulvet pigges opp og hele badet må renoveres. Dette koster normalt noen hundre tusen. Er du heldig er det bare termostaten som er gåeen. Denne kan byttes av en elektriker for 2-3 tusen kroner. Her er beløpet alt for lite til at det er noen vits i å krangle med selger. Anonymkode: bf2a3...da7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #6 Skrevet 17. juni 2019 Takk for svar. Selger tegnet ikke eierskifteforsikring. Gjør det det mer komplisert for meg å få krav på pengene hvis det er i gulvet at feilen ligger? Anonymkode: 1dc0f...e47
Million Skrevet 17. juni 2019 #7 Skrevet 17. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Selger tegnet ikke eierskifteforsikring. Gjør det det mer komplisert for meg å få krav på pengene hvis det er i gulvet at feilen ligger? Anonymkode: 1dc0f...e47 Hvor lenge er det siden du slo på varmen der inne? Og er du sikker på at det er elektriske varmekabler, og ikke vannbåren varme fra kommunen? HVIS det er sistnevnte, slår de av denne om sommeren i Oslo i hvert fall, da er det ingen varme i radiatorer etc her og heller ikke i vannbåren gulvvarme. Du bør jo sjekke hvilken type gulvvarme du har. Hva står i prospektet osv? Det tar flere timer før varmen kommer for fullt og merkes skikkelig når det er elektrisk varme i gulvet. Jeg trodde først gulvvarmen (elektr.) i det nye badet mitt ikke virket skikkelig hos meg heller, fordi det tok halve dagen før det ble ordentlig varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå