AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Skal sies at jeg allerede har gjort innleveringene på de fleste av dem og har strøket på to av dem med hårfin margin (3 poeng). Så jeg begynner ikke fra scratch. Men høstsemesteret er jo kort. Halvparten er TPK-fag og ledelsesfag og halvparten er tyngre maskinfag og mattefag. Andre som har gjort dette? Er det for mye? Anonymkode: 7b6c0...41b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #2 Skrevet 16. juni 2019 Nå har ikke jeg studert ved NTNU, men studerte Sivilingeniør ved en annen skole. På et semester prøvde jeg 70 studiepoeng, der 40 var tekniske fag, og 30 var Øk.Adm fag. De tekniske fagene var ganske tunge fysikk og elektrofag på masternivå. Det største problemet var rett og slett å få tid til alt, samt at det alltid var sjanse for krasj. I to av fagene hadde jeg godkjent oblig., og det var bare snakk om eksamen. Du må uansett være veldig strukturert om dette skal gå. For min del endte det opp med at jeg droppet tre av fagene, da de ble for tidkrevende. Anonymkode: 340e9...1e0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 Har tatt 45 SP i høstsemesteret, innen IT NTNU ikke siving. Synes det ble tøft, Hadde 6 eksamener, 2 av de mattefag, 3 innen IT/programmering og 1 enklere fag innen ledelse. Hadde også meldt meg opp til et 5 poengsemne, hvor jeg fikk alle øvinger godkjent men da eksamen kom rundt 20. desember var jeg så sliten at jeg droppa den. Stod på alle men resultatet ble ikke pent for å si det slik. Jeg ville kanskje vurdert å ta emnene du likevel skal ha til høsten, og de 2 du tidligere har strøket på. Anonymkode: 67e57...47a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Har du gjort alle øvingene kan du jo en del, men fortsatt et godt stykke fra en ståkarakter. Hvis du er av typen som ellers har A-snitt, så kan det gå. 8-9 fag er jo ekstremt mye, jeg for min del har mer enn nok med de 4 vi har fra før. Jeg tenker du bør jobbe med hvert enkelt fag, helt til du er sikker på at du står, og deretter gå over til neste fag - og ikke jobbe "bare litt" med hvert fag. Tror det er bedre om du er sikker på å stå i 6 fag, og så kan de siste avhenge litt av flaks. Du kan jo sjekke karakterstatistikken på grades.no. Om alle disse fagene ligger på sånn 2,2 i snitt slik de fleste tyngre fagene gjør, er det en god pekepinn på at det kan bli for mye. Anonymkode: 7ca8b...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Vi hadde til enhver tid 7-8 eksamener hvert år. Anonymkode: afd19...b93
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde til enhver tid 7-8 eksamener hvert år. Anonymkode: afd19...b93 Kan ikke alltid kun se på antall eksamener. Flere små eksamener med standard totalsum studiepoeng er én ting. Flere eksamener som blir langt over standard sum studiepoeng er tyngre og vanskeligere. Altså, det er forskjell på 30 studiepoeng et semester og 70 studiepoeng et semester. Anonymkode: 5f801...bca 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde til enhver tid 7-8 eksamener hvert år. Anonymkode: afd19...b93 Og jeg har kun to eksamener med samme pensum hvert år. Det vil ikke si at jeg driver og suller bort studietiden på ingenting. Det er fortsatt 60 studiepoeng. På NTNU er det likevel standard på de fleste studieprogram å ha 4 emner på 7,5 studiepoeng hvert semester. TS refererer her altså til over 200% studiebelastning ett semester. Det er tøft. Samtidig er jo også flere av emnene kjente for å være tunge. Det er ikke sammenlignbart med det du snakker om. Anonymkode: 95102...496 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Om det er mulig eller ikke (å bestå), kommer jo an på deg som person. Men det du bør tenke over er hvilke karakterer du eventuelt kommer til å få. Du må huske på at majoriteten av dine medstudenter tar 3-5 emner iløpet av semesteret, og med mindre du er "dobbelt så smart" som de, så begrenser det seg veldig hvor gode karakterer du vil få. Anonymkode: cd4f8...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå