AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Og hvor mye legger dere dere borti hvordan det ser ut på rommet deres? Har to tenåringer (13 og 15 år), og der ser det som oftest ikke ut. Klær ut over hele gulvet, brukte glass og asjetter, brukte håndklær, tomflasker, papir/søppel rundt omkring. Jeg klarer ikke akseptere at det ser sånn ut på rommet, så de får stadige beskjeder om å rydde opp. 15-åringen diskuterer stadig om hvorfor jeg blander meg borti hvordan det ser ut på rommet hans. Mener jeg ikke har noe med det. Anonymkode: 7636d...be8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #2 Skrevet 16. juni 2019 NEI! Og jeg er så lei. Noen ganger må jeg bare ta et skikkelig skippertak der innen, dette etter gjentatte ganger med masing. Synes det er så ubehagelig at et rom i huset skal se sånn ut. Det verste er at det kommer en form for eim ut av rommet når tenåringen lar døra stå åpen. Har dessverre ingen tips, men du er ikke alene. Anonymkode: 2e1ff...5df 4
Måbarefåsiat... Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 Det er ikke mulig å holde rom rene, som er sånn. Hos min 13-åring lukter det rev. Men, klær som ikke legges på vask blir ikke vasket. Og når han ikke finner ting i alt rotet, så må han skylde seg selv. Problemet hans, er at han liker det sånn. Det føles trygt. Han har asperger, så det ligger noe der, men.. nå er han borte noen dager, så nå begynner vi å spa ut dritten. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Har dere prøvd med belønning? Hvis de holder rommet rent i en måned så kan de få noe de har veldig lyst på. Anonymkode: db273...9e1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #5 Skrevet 16. juni 2019 Det ser bombet ut, men han har ikke lov til å spise eller drikke på rommet. Så det er heldigvis ikke matrester og lignende. Anonymkode: 9d815...c77
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Det er en helt normal fase, og de fleste ender opp med å blir ryddige, renslige og ordentlige mennesker når de kommer ut av den tåka en gang på vei mot 18-års dagen. Anonymkode: de4cc...8ea 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 https://www.nettavisen.no/nyheter/hedvig-montgomery-advarer-foreldre---du-kan-gjore-tenaringen-din-deprimert/3423598655.html Anbefaler tenåringsforeldre å lese denne artikkelen med Hedvig Montgomery. Den er klok, og jeg har fått 3 barn med hell gjennom tenårene, og kan skrive under på det hun sier. Anonymkode: de4cc...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #8 Skrevet 16. juni 2019 Litt rot med klær er ok, men fat med matrester og brukte glass får ikke stå og samle støv nei. Anonymkode: 6e1c1...1b2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #9 Skrevet 16. juni 2019 Koble ut wifi'en, si du kobler den inn igjen når rommet er ryddet.. Funker dog ikke så godt hvis barnet har stor datakvote på telefonen.... Anonymkode: 0f906...8d2 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #10 Skrevet 16. juni 2019 Nei. Det er kaos. Men jeg tenker at det er en fase, og prøver å ikke mase. Anonymkode: 26492...732
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #11 Skrevet 16. juni 2019 Nei, det er vel ikke så ryddigt. Men siden han må vaske sine egne klær, så blir det "ryddet" en gang i blant iallefall.Men han er flink til å ta med seg glass og tallerken ut fra rommet. Anonymkode: 16312...706
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #12 Skrevet 17. juni 2019 Ganske så greit, men hun rydder hver kveld. Det er ikke lov å spise på rommet, så da slipper det å lukte gammel mat😜 Anonymkode: 295ff...472
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #13 Skrevet 17. juni 2019 Før min stesønn flyttet inn hos oss som 10 åring la vi klare føringer for rommet hans. Hvis ikke måtte han flytte tibake til mor. ROMMET ER RYDDIG OG RENT!! Anonymkode: 32f6f...393
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #14 Skrevet 17. juni 2019 Ryddig og rent her - vet du hvorfor? Tilgang til internett er koblet på ryddighet på rommet lol. Ikke ryddig- wifi slått av. Tok bare 3 timer den første dagen for å vise jeg mente alvor før det ble ryddig. Nå har vi holdt på i 1 år med og det er stadig ryddig der. Hopper ut av og til når de sier "vent litt..midt opp i noe" og et par timer seinere er de fortsatt like opptatt. Da går wifi med en ekstra time "time out" som straff og boom- ryddige rom igjen. Anonymkode: a4155...082 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #15 Skrevet 17. juni 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Det er kaos. Men jeg tenker at det er en fase, og prøver å ikke mase. Anonymkode: 26492...732 Tipper at du har en gutt. - kan bare si at NEI det er ikke en fase og blir ikke noe bedre hvis ikke DU lære barna ditt hvordan å rydde og ta dette med alvor. Ærlig talt dette er grunnen mange damer her på kg sliter med ubrukelig samboer! Anonymkode: a4155...082 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #16 Skrevet 17. juni 2019 Rommet er deres eget rom, og jeg prøver å holde meg unna. Vi har dør til rommet, ergo slipper jeg å forholde meg til hvordan det ser ut der. Jeg legger vekt på at de utfører de andre oppgavene de har i huset. Der får de ikke sluntre unna. Men rommet er deres eget, private rom, så der skal de få være i fred uten gnål fra mor. Jeg har litt trua på Hedvig Montgomery, at man skal velge sine kamper med omhu når det gjelder tenåringer. De skal fokusere på skole, gjøre oppgavene som er til beste for familien, stille opp og ta ansvar for aktiviteter etc, men noen frisører synes jeg (mine) tenåringer skal få ha. Anonymkode: 873eb...094 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #17 Skrevet 17. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rommet er deres eget rom, og jeg prøver å holde meg unna. Vi har dør til rommet, ergo slipper jeg å forholde meg til hvordan det ser ut der. Jeg legger vekt på at de utfører de andre oppgavene de har i huset. Der får de ikke sluntre unna. Men rommet er deres eget, private rom, så der skal de få være i fred uten gnål fra mor. Jeg har litt trua på Hedvig Montgomery, at man skal velge sine kamper med omhu når det gjelder tenåringer. De skal fokusere på skole, gjøre oppgavene som er til beste for familien, stille opp og ta ansvar for aktiviteter etc, men noen frisører synes jeg (mine) tenåringer skal få ha. Anonymkode: 873eb...094 Frisører, faktisk! Det skulle være "frisoner"... Anonymkode: 873eb...094
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #18 Skrevet 17. juni 2019 Hun hadde på ingen måte orden, nei. Men det var en fase Anonymkode: 4a4bc...63f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #19 Skrevet 17. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper at du har en gutt. - kan bare si at NEI det er ikke en fase og blir ikke noe bedre hvis ikke DU lære barna ditt hvordan å rydde og ta dette med alvor. Ærlig talt dette er grunnen mange damer her på kg sliter med ubrukelig samboer! Anonymkode: a4155...082 Vel jeg har hatt 2 gutter, selvfølgelig lærte de å rydde, og holde orden. Men tenårene er en fase, og det bedrer seg etterpå. Var nøyaktig det samme med jenta vår. Hun hadde faktisk det verste rommet mens det stod på som verst. Anonymkode: de4cc...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #20 Skrevet 17. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Før min stesønn flyttet inn hos oss som 10 åring la vi klare føringer for rommet hans. Hvis ikke måtte han flytte tibake til mor. ROMMET ER RYDDIG OG RENT!! Anonymkode: 32f6f...393 Jøss 😳... sikkert kjempehyggelig for han.. Anonymkode: 26492...732 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå