Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #1 Skrevet 1. mai 2005 Hva er de største fordelene ved fysisk aktivitet? Tenker da på i forhold til sykdommer, graviditet osv. Jeg trener 2 ganger i uken, er dette for lite? Jeg trener ikke for å slanke meg, men for å komme i god form.
Gjest StoreSky Skrevet 1. mai 2005 #2 Skrevet 1. mai 2005 - Reduserer fare for overvekt - Mindre sjanse for diabetes - Forebygge hjerte/kar sykdommer og skjelett og muskel plager. - Sterkere kropp og imunforsvar - Lavere blodtrykk og kolestrol - Mindre stressplager I forhold til graviditet vet jeg ikke, men mange mener man kan forebygge svangerskap diabetes og bekkenløsning. Dessuten skal fødselen gå greiere for trente enn for utrente... To ganger i uken er et gpdt utgangspunkt hvis du har trent lite/ingenting fra før. Det er viktig å starte forsiktig for å ikke bli overtrent eller få skader. Men viktigere er jo hva du gjør disse to gangene.. Er det en rusle-tur i 30 minutter så er det nok litt lite. Men man trenger ikke å løpe! Men rask gange to ganger i uken 30-45 minutter er svært bra. Legger man til vekt-trening er man sikker på et godt resultat.
Trudi Skrevet 1. mai 2005 #3 Skrevet 1. mai 2005 Bare for å sette det litt i perspektiv: En overvektig røykende person i god fysisk form har høyere forventet levealder enn en tynn ikke-røykende person i dårlig fysisk form.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå