AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Min sønn på 7 år var forje uke hjemme fra skolen i 3 dager grunnet diaré og oppkast. Han var på skolen på fredag og var fin hele lørdag. Lørdag kveld begynte han å gråte ved do besøk fordi det gjorde vondt i rumpa. Dette gjentok seg noen ganger utover kvelden, og ved hvert do besøk idag søndag. Han har løs bæsj, altså diaré. Han har dusjet rumpen etter hvert besøk og jeg har smørt zinksalve på for å dempe smerten. Siste dobesøk var rett før leggetid kl 20 i kveld. Samme prosedyre. Løs bæsj, gråt ved doskåla, vond rumpe, dusj og zinksalve. Skal de holdes hjemme i 48 ved diaré også, eller er det kun ved omgangsyken og siste oppkast? Anonymkode: b81e3...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #2 Skrevet 16. juni 2019 Jeg ville holdt ungen hjemme. Både av hensyn til smittefare, og av hensyn til ungen selv. Tenk så ille skoledagen hans blir hvis det fortsetter på samme viset i morgen. Anonymkode: 5883b...f44 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 Kanskje det kunne vært greit å kontakte lege? Syns Det hørtes voldsomt ut. Ville holdt han hjemme for hans egen og andres del. Anonymkode: dd204...3f2 2
Sylveon Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Hvis han sitter på do og gråter, så er det jo tydelig at ungen har det veldig, veldig vondt. Jeg ville holdt han hjemme! Ikke noe tvil en gang. Skal han sitte på skolen og gråte istedenfor? Må jo være grusomt. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #5 Skrevet 16. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det kunne vært greit å kontakte lege? Syns Det hørtes voldsomt ut. Ville holdt han hjemme for hans egen og andres del. Anonymkode: dd204...3f2 Jeg ringte legevakta. De sa bare smør med zinksalve og ring fastlegen på mandag. Så skal ringe dit i morgen. Anonymkode: b81e3...0dd
solmåneogstjerner Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Han bør være hjemme. Han har jo uansett vondt!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 Ja skal holde han hjemme. Men lurte på i forhold til 48 timers regelen. Har nå varsel 2 dager sykt barn til arbeidsgiver Anonymkode: b81e3...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #8 Skrevet 16. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja skal holde han hjemme. Men lurte på i forhold til 48 timers regelen. Har nå varsel 2 dager sykt barn til arbeidsgiver Anonymkode: b81e3...0dd Ja, den regelen gjelder på både oppkast og diaré! God bedring til gutten din!😊 Anonymkode: b20f4...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå