Gå til innhold

Sååå lei mageproblemene mine!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mye smerter /ubehag, rumling , løs mage , hard mage , Kvalme .... brennende trykkende følelse .... legene finner Ingwnting galt .... mulig irritabel tarm og angst .... andre med slike plager?? Hva kan jeg gjøre for å få magen go igjen ?? Er så fortvilet!!! Er ikke i full jobb pga dette . Sliter en del med helseangst så når symptomene kommwe blir jeg jo livredd som sikkert forsterker symptomene igken!! Hater angst og hater magen min!! Kan noen hjelpe?

Anonymkode: b8108...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vært hos legen og fått utelukket mulige sykdommer, anbefaler jeg deg å prøve Lectinect Mage - har akkurat samme historikken som deg og Lectinect har vært min redning.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye smerter /ubehag, rumling , løs mage , hard mage , Kvalme .... brennende trykkende følelse .... legene finner Ingwnting galt .... mulig irritabel tarm og angst .... andre med slike plager?? Hva kan jeg gjøre for å få magen go igjen ?? Er så fortvilet!!! Er ikke i full jobb pga dette . Sliter en del med helseangst så når symptomene kommwe blir jeg jo livredd som sikkert forsterker symptomene igken!! Hater angst og hater magen min!! Kan noen hjelpe?

Prøv å kutt brød og melk. Se hvordan det går etter 2 uker :) 

Anonymkode: 8fcb2...b19

• Liker 2
Skrevet

Les deg opp på FOODMAPs og følg en diett med varer som inneholder lite av disse typene karbohydrater. Fungerer for veldig mange med irritabel tarm. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selv helseangst og slet med slike symptomer i over et år! Det gikk plutselig over etter å ha vært på alle tenkelige undersøkelser og ha tatt tester osv.. Begynte å bekymre meg for andre ting - vips etter noen mnd har ting gått tilbake til normalt, og jeg oppdaget plutselig at "nå har jeg ikke bekymret meg for dette på en stund, og da gikk det over". Sier ikke at det er psykosomatisk, men kjenner meg igjen i det du skriver og det ble en ond spiral av bekymringer og fysiske symptomer. Føler med deg! ❤️  

Anonymkode: e6137...08b

• Liker 2
Skrevet

Sjekket deg for Chrons eller Ulcerøs colitt?   

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hadde de samme symptomene og problemene. Ble påvist laktoseintoleranse, mulig du har dette?

Anonymkode: 81a89...a56

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde selv helseangst og slet med slike symptomer i over et år! Det gikk plutselig over etter å ha vært på alle tenkelige undersøkelser og ha tatt tester osv.. Begynte å bekymre meg for andre ting - vips etter noen mnd har ting gått tilbake til normalt, og jeg oppdaget plutselig at "nå har jeg ikke bekymret meg for dette på en stund, og da gikk det over". Sier ikke at det er psykosomatisk, men kjenner meg igjen i det du skriver og det ble en ond spiral av bekymringer og fysiske symptomer. Føler med deg! ❤️  

Anonymkode: e6137...08b

Jeg tror det er mye psykosomatisk, jo!

Har hatt samme runden, med full sjekk på sykehus og greier. Skilte meg, stresset mindre, gjør pusteøvelser hver dag og er sååå mye bedre!! Kan spise ting med melk hvis jeg er helt i vater og ikke tenker på jobb e l på noen dager, og med en gang jeg blir litt stressa må jeg passe veldig på hva jeg spiser. Slitsomt, men nå som jeg endelig har skjønt det, så skal jeg klare å bli helt kvitt det!

AnonymBruker
Skrevet

Har mye av det samme, og hos meg er det forstoppelse. Kvalmen, forstoppelsesdiareen og følelsen av å måtte på do hele tiden er verst! 

Anonymkode: a86aa...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Google sellerijuice/celery juice, det funker. 

Anonymkode: 7753a...c47

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle! Lectinect har jeg begynt på:) siste avføringsprøve var også helt fin så legen sa det var så si 100% sikkert at det ikke var noe alvorlig galt i mage /tarmen min. Jeg vil så veldig gjerne tro henne , at disse problemene skyldes helseangstwn min og mye stress og bekymringer ! Hater angst !! 

Skrevet

Kolonoskopi neste. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Badesåpe skrev:

Kolonoskopi neste. :)

Er ikke nødvendig sier legen, har tatt gastroskopi , ultralyd osv. Avføringsprøver er helt fine, ingen blod i avføringen og ingen betennelse i tarmen ( kalprotektin prøve ) . Må bare innfinne meg i at det Er angsten som gjør d .

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke nødvendig sier legen, har tatt gastroskopi , ultralyd osv. Avføringsprøver er helt fine, ingen blod i avføringen og ingen betennelse i tarmen ( kalprotektin prøve ) . Må bare innfinne meg i at det Er angsten som gjør d .

Pusteøvelser! Ta en time eller to hos Pusteteknikk.no hvis du bor i Oslo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...