Gå til innhold

Dater en mann som ikke har kontakt med barnet sitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i noen måneder datet en mann som jeg liker veldig godt. Det jeg synes er vanskelig er at han har en datter på åtte år som han ikke har kontakt med. Han var ikke i et forhold med moren da barnet ble født, selv om moren ønsket det. Han ville gjerne stille opp, men ble blankt avvist av moren med mindre han ville være i er forhold med henne. Etter mye bråk og begynnende rettssaker trakk han seg ut av hensyn til datteren. Han har ikke sett henne siden, ettersom moren nekter det, og han tror det bare vil gjøre alt verre for datteren om han insisterer. 

Jeg har selv barn, og kan ikke forstå hvordan man kan tenke sånn. Jeg hadde kjempet for barna mine til mitt siste pust. Hvordan er det mulig å bare gi seg slik?!?

Det jeg lurer på er om dette er et så sterkt faresignal at jeg bør trekke meg unna. Jeg har uansett fått de barna jeg skal ha, og de har en god far som jeg samarbeider godt med. Så det er ikke mtp at han skulle blitt far til mine barn, men sier det ikke veldig mye om han som person at han kan gi opp barnet sitt på den måten? Har ikke sett andre problemer med denne fantastiske mannen, men merker jeg sliter med dette. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1e326...313

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han er en konfliktdemper istedenfor at han tviholder på rettighetene sine. 

Anonymkode: 616a0...8fc

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han bruker det som unskylding for å slippe. Selvfølgelig blir det jo ikke værre for dattern om han kjemper for å få ha samvær med henne! Det høres jo helt merkelig ut. Så jeg vil tro det er en unnskyldning. Vil man ha barna sine så slutter man ikke å kjempe for det uansett årsak. 

Anonymkode: 26688...8d4

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Siden det ikke er aktuelt å få barn med ham er det vel greit nok å satse, men jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvordan kvinner tør å få barn med menn som ikke har noen kontakt med sine eldre barn. De vet jo at han er i stand til å svikte avkommet sitt, og likevel gjør de det. Merkelig fenomen. Men uansett, han her har i alle fall prøvd før han gav opp, det skal han ha. Det er positivt selv om han kanskje burde stått på mer.

AnonymBruker
Skrevet

Du har KUN hans versjon i saken.. vær forsiktig.

Anonymkode: 75787...57a

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han lyver så det renner av han. En mor kan ikke nekte far samvær om det ikke er helt sykt gode grunner til det. 

Anonymkode: 245cd...e8a

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta en ordentlig prat med han om dette, mulig han kun tenker på å dempe konflikter. 

Anonymkode: fed53...ab8

• Liker 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Det forekommer så absolutt at fedre dropper samvær for å dempe konflikt. Noen  mødre (og fedre, for den saks skyld), kan bli så oppsatt på å vinne, at hensynet til barna blir mindre viktig - og barna lider.

Det er veldig vanskellg å forstå, naturligvis, at man kan forsone seg med å ikke ha kontakt med eget barn. Men hvis alternativet er at barnet stresses ved hvert eneste samvær, mor snakket dritt om far kontinuerlig og får barnet til å ta hennes parti, så skjønner man at samværet også kan bli ganske ødelagt.

Eller så lyver han og er en som svikter.

Du må nesten se ham an.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, hind skrev:

Siden det ikke er aktuelt å få barn med ham er det vel greit nok å satse, men jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvordan kvinner tør å få barn med menn som ikke har noen kontakt med sine eldre barn. De vet jo at han er i stand til å svikte avkommet sitt, og likevel gjør de det. Merkelig fenomen. Men uansett, han her har i alle fall prøvd før han gav opp, det skal han ha. Det er positivt selv om han kanskje burde stått på mer.

Noen kvinner er jo mer opptatt av hvordan de skal forhindre at mannens særkullsbarn skal få sin del av farsarven enn av at mannen ikke har kontakt med barnet sitt... 

Anonymkode: 123a6...529

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes ikke noe om foreldre som ikke har kontakt med barnet sitt.

Men jeg vet også at det finnes omstendigheter der - som oftest far - gir seg for barnets skyld og av konfliktdempende årsaker. I de tilfelle trenger egentlig barnet bare bli gammelt nok til å kunne ta bussen selv til fars bolig før samvær igjen oppstår.

Det skumle her er at man bare har hans versjon. Og det andre er at blir jo nødt å forholde seg til det hespetreet av en eks også dersom hans versjon er sann og han vil gjenoppta kontakten med barnet.

Det hadde vært en absolutt forutsetning for videre dating at denne mannen betalte bidrag.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at han er en konfliktdemper istedenfor at han tviholder på rettighetene sine. 

Anonymkode: 616a0...8fc

Hva med datterens rettigheter? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har KUN hans versjon i saken.. vær forsiktig.

Anonymkode: 75787...57a

Merkelig nok så gjelder dette aldri når kjønnene er byttet om.

Når en kvinner sier noe så tror man blindt.

Når det er en mann, da er det viktig og huske at det er 2 sider av en sak.

Anonymkode: 0d3b4...f4b

• Liker 3
Skrevet

Kan man bli nektet å treffe sitt eget barn uten noe som helst grunnlag i Norge?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke stolt et øyeblikk på han. Har selv en eks som har sin egen versjon av virkeligheten. Det er ikke måte på anklager mot meg, hvor fæl jeg er, saboterer samvær, forer dattera med feilinformasjon om han osv osv. 

Ikke noe er sant. Samvær er dårlig pga han!  Dattera stoler ikke på han, eier ikke tillit. Han evner ikke å møte barnet, bli kjent med henne eller noe. 

hun er forresten 8 år... 

Anonymkode: 1a775...bdc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Kan man bli nektet å treffe sitt eget barn uten noe som helst grunnlag i Norge?

Ikke om man tar saken til retten

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke stolt et øyeblikk på han. Har selv en eks som har sin egen versjon av virkeligheten. Det er ikke måte på anklager mot meg, hvor fæl jeg er, saboterer samvær, forer dattera med feilinformasjon om han osv osv. 

Ikke noe er sant. Samvær er dårlig pga han!  Dattera stoler ikke på han, eier ikke tillit. Han evner ikke å møte barnet, bli kjent med henne eller noe. 

hun er forresten 8 år... 

Ja menn lyver alltid, og kvinner sier alltid sannheten.

Anonymkode: 0d3b4...f4b

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøper ikke uten videre historien hans om at moren ville ha et forhold til ham og satte «alt eller ingenting» som premiss for å treffe datteren. Og «begynnende rettssaker...» hva er det? Var det rettsaker eller ikke? Hva ble utfall?

Sjekk opp storyen nærmere du. Det kan jo være at magefølelsen din prøver å si deg noe også. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om man tar saken til retten

Han gjorde jo det ifølge TS men så trakk han seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en slik mann, og tenkte mitt når jeg fikk høre hans versjon. Senere fikk jeg høre andres versjon, og de stemte med det han fortalte meg: Kortversjonen er at mor holdt barnet skjult for far og sendte senere krav om bidrag, men nektet samvær siden barnet ikke kjente far. Det ble mange runder med megling og han trakk seg under rettsaken siden flere mente at han gjorde det vondt verre for barnet. Dette er riktignok mange, mange år siden og både barnevern, nav, psykologer og rett mener noe annet i dag enn den gangen. 

Jeg husker hvor fortvilet han var (og selvsagt resten av familien) og at han fortalte at han måtte lære seg å distansere seg fra barnet - rett og slett for å komme gjennom det...

Barnet tok forøvrig kontakt senere har jeg hørt.

Anonymkode: dfc8a...efa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, SupaWoman skrev:

Han gjorde jo det ifølge TS men så trakk han seg.

Det er tydeligvis langt mer i det enn hva som har blitt fortalt TS. 

For å si det sånn, selv de som blir dømt for overgrep mot egne barn får samvær. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...