Gå til innhold

Adoptere katt Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker oss katt igjen i løpet av sommeren og vil da selvfølgelig støtte en dyrevernorganisasjon og ta over en hjemløs katt, gjerne en voksen eller eldre katt. Men jeg ser det er flere dyrevernsorganisasjoner som driver med omplassering i Oslo-området og som innflytter kjenner jeg ikke til alle så godt. Jeg har hatt mest med Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus å gjøre selv, som fosterhjem for flere dyr, men blir gjerne kjent med flere seriøse organisasjoner. Har ihvertfall hørt om Dyrenes hus, Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn og Foreningen for omplassering av dyr. 

Noen som har adoptert katt fra noen av disse organisasjonene, eller andre, og kan anbefale? :)

Vi bor for tiden i leilighet så det er mest aktuelt med innekatt frem til vi flytter om et par år og vi bor i rolig strøk utenfor ring 3,om det har noe å si. Vet at det er litt ulike regler for omplassering. 

Anonymkode: 18078...b33

AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt - er det ingen som har erfaring med omplasseringsorganisasjoner i Oslo? :)

Skrevet
På 16.6.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker oss katt igjen i løpet av sommeren og vil da selvfølgelig støtte en dyrevernorganisasjon og ta over en hjemløs katt, gjerne en voksen eller eldre katt. Men jeg ser det er flere dyrevernsorganisasjoner som driver med omplassering i Oslo-området og som innflytter kjenner jeg ikke til alle så godt. Jeg har hatt mest med Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus å gjøre selv, som fosterhjem for flere dyr, men blir gjerne kjent med flere seriøse organisasjoner. Har ihvertfall hørt om Dyrenes hus, Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn og Foreningen for omplassering av dyr. 

Noen som har adoptert katt fra noen av disse organisasjonene, eller andre, og kan anbefale? :)

Vi bor for tiden i leilighet så det er mest aktuelt med innekatt frem til vi flytter om et par år og vi bor i rolig strøk utenfor ring 3,om det har noe å si. Vet at det er litt ulike regler for omplassering. 

Fod.no har bilder av innekattene de har, dere kan dra å hilse på og hvis dere skal adoptere hjelper de med å finne den katten som passer best 👍🏻

Skrevet

FoD Oslo, vi har adoptert alle våre derfra.

Skrevet

Anbefaler FOD på det sterkeste. Har adoptert to katter derfra for over 15 år siden, og vært innom litt de siste årene for å jobbe som frivillig. Det er mange voksne katter for øyeblikket som har vært på gården i mange år, og absolutt fortjener et godt for-alltid hjem. Dersom du sender en epost og skriver litt om hvem dere er og hva dere ser etter i en katt (innekatt, voksen osv), så kan de sikkert anbefale noen passende kandidater som dere kan hilse på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...