Gå til innhold

Tror virkelig svigerfamilien hater meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ødelagt av svigers! 

Vi har en vanskelig fortid fra noen år tilbake. 

Sviger mener fra tidligere at jeg hakker på henne og at jeg avslutter mannens setninger, også vårt felles barn. Manner forklarer seg desverre litt dårlig, og elsker å la være å fortelle hele sannheten ved ting, fordi da begynner hun å grave , og stille teite spørsmål som ingen andre gjør. Jeg ønsker ikke gå inn på det , men kan f eks være. "Skal ikke Trine ha mamma permisjon da?" "Får Trine penger når hun har mammapermisjon?" "Må du stå opp om natta med babyen, da er du trøtt og kan miste jobben da! Om du mister jobben får du ingen penger da". Det er naturlig for meg å blande meg inn når mannen har fortalt halve sannheten fordi han vet disse spørsmålene kommer. Og da blir jeg heksa. 

Han har også forsvart henne når hun rett før min fødsel skulle "ordne opp med meg",og holdt meg våken hele natten for samtale. Jeg sa jeg ikke gidder dette, og mannen kalte meg da for en dritt kjerring foran henne! Fordi jeg fikk henne til å gråte!

Ting har gradvis gått seg til , men de svarer lite på det jeg sier, spør meg ikke om noe , forteller ikke om sitt. F eks temaer som jeg prøver å komme inn på "hva skal dere i ferien da ?" Jeg blir så sliten av å føle meg så liten!!

Det skjedde noe på nytt i helgen. Jeg ba mannen skifte bleie på barnet. Han svarer at han skal noe annet. Jeg sier han må gjøre det ,jeg står med mat og skal ordne frokost til nevø og vårt andre barn. Han lager en scene og sier han skal fikse noe annet. Jeg sier at han ikke får prøve seg. At det blir isåfall det siste han gjør. Han svarer " skal du drepe meg?!" Jeg sier haha nei , men det er isåfall siste du gjør med meg i livet ! Nå er det nok. Svoger kom inn,og er redd han hørte dette. 

Det skjer hele tiden ting som gjør meg til den store stygge!!! Nei dere skjønner siklert ikke hvorfor jeg er i denne familien overhode!

Anonymkode: 46097...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva? Det der hadde jeg ikke giddet å finne meg i. Hvorfor være rundt de når de er sånn mot deg? 

Ville for så vidt revurdert mannen også, siden han tydeligvis heller støtter sin mor enn deg.

dette er kjipt altså, men du er bedre enn dette her - jeg ville latt relasjonen bli redusert til minimum nødvendig. La mannen reise på besøk alene for eksempel.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

"Han lager en scene og sier han skal fikse noe annet. Jeg sier at han ikke får prøve seg. At det blir isåfall det siste han gjør. Han svarer " skal du drepe meg?!" Jeg sier haha nei , men det er isåfall siste du gjør med meg i livet ! Nå er det nok. Svoger kom inn,og er redd han hørte dette. :"

Det her er jo ikke greit å si i et forhold! Du kommer ikke med trusler på denne måten. Regner med barna var i nærheten også. Hvis det er denne tonen du har mot svigers så kan jeg forstå at de ikke liker deg og kun vil det beste for sønnen sin. Jeg kunne aldri snakka sånn til mannen min,  og den dagen jeg ville gjort det så ville jeg skilt meg. For ingen fortjener å leve k et forhold der trusler blir kastet ut støtt og stadig. 

Anonymkode: c75f5...70a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Han lager en scene og sier han skal fikse noe annet. Jeg sier at han ikke får prøve seg. At det blir isåfall det siste han gjør. Han svarer " skal du drepe meg?!" Jeg sier haha nei , men det er isåfall siste du gjør med meg i livet ! Nå er det nok. Svoger kom inn,og er redd han hørte dette. :"

Det her er jo ikke greit å si i et forhold! Du kommer ikke med trusler på denne måten. Regner med barna var i nærheten også. Hvis det er denne tonen du har mot svigers så kan jeg forstå at de ikke liker deg og kun vil det beste for sønnen sin. Jeg kunne aldri snakka sånn til mannen min,  og den dagen jeg ville gjort det så ville jeg skilt meg. For ingen fortjener å leve k et forhold der trusler blir kastet ut støtt og stadig. 

Helt greit du mener det, men det er jo pga en situasjon jeg sa det. Ikke til stadighet. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit du mener det, men det er jo pga en situasjon jeg sa det. Ikke til stadighet. 

Fordi han ikke ville bytte bleie? Hadde mannen min snakket slik til meg for noe slikt hadde jeg blitt temmelig sur

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Visla skrev:

Fordi han ikke ville bytte bleie? Hadde mannen min snakket slik til meg for noe slikt hadde jeg blitt temmelig sur

Han vet det er pga vår fortid rundt svigerfamilien, han visste også at jeg sto med mat til to barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette lyder kjent. Faren til barna mine satte seg også på bakbena når det gjaldt bleieskift. Det løste jeg elefant ved å legge lortebleia under dyna hans i senga

Anonymkode: 3ae44...d91

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet det er pga vår fortid rundt svigerfamilien, han visste også at jeg sto med mat til to barn. 

Du kan jo ikke behandle mannen din dårlig fordi DU er sur på svigerfamilien. 

Du kan heller ikke kommandere rundt mannen, om bleien måtte bytter umiddelbart så spør heller fint om han vil bytte bleie eller mat. 

Er det mulig liksom. True med å gå fra mannen pga en bleie🤷‍♀️

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var to barn som hørte deg. Og samme hvorfor, sånn sier man ikke. Skjønner du er sliten og oppgitt, men pulverheksa får du bare holde deg unna. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Å folk henger seg opp i at du fikk et utbrudd 🙄 typisk kg. Ts skal tas.... 

skjønner godt at det renner over for deg ts. Hadde faktisk ikke blitt i et forhold hvor hele familien er mot deg, å det virker ikke akkurat som at denne mannen din støtter deg noe særlig heller, for en tøffel. 

Anonymkode: e79b1...8bf

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Ærlig talt, TS. Sånn snakker ikke ektefeller til hverandre. True med skilsmisse pga en bleie?

Og la nå mannen din takle sin mor slik han er vant med. Han orker ikke gravingen. Istedenfor at du blir irrritert fordi han fremstiller deg i et dårlig lys fordi han bare sier halvparten, så får du si det til han - i enerom - at det ikke går an at han svarer på en måte som gjør at du virker som en hurpe.

Men jeg må helt ærlig si at du er ikke noe flink å fremstille deg selv på noen god måte i denne tråden heller. 

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Vet du hva? Det der hadde jeg ikke giddet å finne meg i. Hvorfor være rundt de når de er sånn mot deg? 

Ville for så vidt revurdert mannen også, siden han tydeligvis heller støtter sin mor enn deg.

dette er kjipt altså, men du er bedre enn dette her - jeg ville latt relasjonen bli redusert til minimum nødvendig. La mannen reise på besøk alene for eksempel.

Men hun oppførte seg helt greit synes du?

Anonymkode: 55570...2ea

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette lyder kjent. Faren til barna mine satte seg også på bakbena når det gjaldt bleieskift. Det løste jeg elefant ved å legge lortebleia under dyna hans i senga

Han bytter bleier ellers altså. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye voksne folk på KG 😳😜😰

Anonymkode: 384cb...d70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bytter bleier ellers altså. 

Det gjør det jo enda verre å true med å gå😳 Sånn sier en ikke Ts, om en ikke helt seriøst mener det og er klar til å gjennomføre å gå...

Ellers: svigermor virker ikke god og skjønner du sliter. Hm. Likevel: du får ikke forandret henne. Det eneste du kan forandre er deg.. Ville latt mannen tatt hovedvekten av samtalen med henne og holdt munn. Så måtte jeg gi slipp på kontrollen p at historien blir riktig, ja vel. Men mannen må da stå i det. Det er hans mor. La han ta ansvaret for å svare på gravingen. Jeg tror jeg ville blitt mindre stressa av det. Og så bare godtatt : svigers liker meg ikke.. Og oppført meg høflig og svært reservert.

Anonymkode: 72567...941

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde noe på nytt i helgen. Jeg ba mannen skifte bleie på barnet. Han svarer at han skal noe annet. Jeg sier han må gjøre det ,jeg står med mat og skal ordne frokost til nevø og vårt andre barn. Han lager en scene og sier han skal fikse noe annet. 

Jeg får inntrykk av at hovedproblemet er mellom deg og din mann. Som bleiedebatten over. Slik du beskriver det, stod dere begge opptatt med noe annet, og ingen av dere kan være to steder samtidig. Det er jo helt fascinerende hvordan den samtalen eskalerte, og det foran barna deres?

Jeg mener, du skriver at han lager drama fordi han skal noe annet, men det skal jo du også, derav problemet? Og så eskalerer du diskusjonen ved å true ham? Hva skjedde med å finne en konstruktiv løsning? Hvem sin oppgave kan vente? Kan svoger lage maten til nevøen og barnet deres? Hvis ikke, sulter ungene ihjel i løpet av et bleieskift?

Det kan selvfølgelig være at svigerfamilien din er helt umulige å være sammen med, men dere bringer et veldig høyt konfliktnivå med dere når dere kommer også. Hvorfor kan ikke mannen din få slippe å fortelle moren sin hele sannheten? Du skriver jo selv at alle detaljene får henne til å begynne å grave. Er det så gøy å svare på all gravingen at du bare må rette på det mannen sier? Det høres ut som du synes hun stiller dumme spørsmål og trekker usaklige slutninger, så jeg ser ikke hvorfor du skal irritere alle ved å hoppe inn i en samtale mellom mor og sønn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun mente med at "det ble det siste han gjør" etter å ha tatt bleia liksom? Eller er jeg ute å kjøre.

Anonymkode: 833c6...93c

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun mente med at "det ble det siste han gjør" etter å ha tatt bleia liksom? Eller er jeg ute å kjøre.

Anonymkode: 833c6...93c

Nei ! Jeg mente at å lage en scene er siste dråpen for meg, i dette galskapens familie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mannen din som er problemet her

Anonymkode: cae9b...f51

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor er mye verre

Anonymkode: 13609...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...