Gå til innhold

Endret på skattemelding - utbetaling i høst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde noen endringer på skattemeldingen i april, vil dette gjøre at jeg ikke får pengene utbetalt før til høsten? Eller kan jeg få de nå i juni, selv om jeg gjorde endringer?

Anonymkode: 2aa3b...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Di kan få de i juni, men om det er store endringer, er det større sannsynlighet for å bli tatt ut til sjekk, og da kan du få de seinere. Jeg har selv fått pengene i juni etter endringer, og i september uten endringer, så det trenger ikke å ha noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig til høsten

Anonymkode: 9003d...fe5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Frostrose said:

Di kan få de i juni, men om det er store endringer, er det større sannsynlighet for å bli tatt ut til sjekk, og da kan du få de seinere. Jeg har selv fått pengene i juni etter endringer, og i september uten endringer, så det trenger ikke å ha noe å si.

Hvis man ikke får oppgjøret i juni, får man noen beskjed om det? Eller kommer det bare ingen melding inn i altinn, så man kan gå ut fra at det er utsatt?

Anonymkode: aa8ba...6e2

Skrevet

Mest sannsynlig i juni. Jeg har endringer hvert eneste år, og har bare fått forsinket oppgjør en eneste gang. Jeg er i førtiårene, så jeg har betalt skatt i «noen» år, kan man si.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke får oppgjøret i juni, får man noen beskjed om det? Eller kommer det bare ingen melding inn i altinn, så man kan gå ut fra at det er utsatt?

Man får ingen melding, så vidt jeg husker. Man får bare ikke skatteoppgjøret og må leve i spenning til det kommer. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ingen beskjed 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott said:

Man får ingen melding, så vidt jeg husker. Man får bare ikke skatteoppgjøret og må leve i spenning til det kommer. 

1 minutt siden, Frostrose said:

Jeg fikk ingen beskjed 

Får man noen begrunnelse hvis fradragene ikke blir godkjent? Det er noen år siden jeg måtte endre noe sist.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Frostrose skrev:

Er ikke særlig store endringer, kun lagt til reisefradrag..

ts

Anonymkode: 2aa3b...a42

AnonymBruker
Skrevet

Får man noen begrunnelse hvis fradragene ikke blir godkjent? Det er noen år siden jeg måtte endre noe sist.

Nei. 

Anonymkode: 01d74...09f

Skrevet

Akkurat det vet jeg ikke, for de fradragene jeg har lagt inn har ikke vært kontroversielle. Det har vært rentefordeling mellom samboer og meg, noe som er helt vanlig. Reisefradrag har heller ikke vært noe problem de årene jeg har hatt behov for å endre pga det.   

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ingen beskjeder, og fikk ikke utbetalt før siste pulje i oktiber når jeg leverte inn selvangivelsen med endringer ifjor. Sykt frustrerende.

Anonymkode: f9e9d...c4d

Skrevet

Jeg har gjort noen endringer, men vet med sikkerhet at jeg får de nå i juni. Så hvis du har basic endringer burde det ikke ha noe å si, med mindre du tilfeldigvis blir plukket for kontroll.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig til høsten

Anonymkode: 9003d...fe5

Tøv :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan garantere deg at du får dem nå. Har endret reisefradag selv, og alltid fått dem i juni.

Anonymkode: 11f29...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg i år og tidligere år gjort endringer i gjeldsrenter, gjeld, renteinntekter, bankinnskudd, foreldrefradrag, kjøregodtgjørelse, utenlandske aksjer og har alltid fått skatteoppgjøret i juni. 

Det er ingen automatikk i at du må vente til høsten selv om du gjør endringer.

Anonymkode: c4e91...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...