Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette virker kanskje i overkant "ivrig", er prøver for første gang, og i min aller første prøveperiode. 

Skulle hatt mensen i går men den har ennå ikke meldt sin ankomst. Siden jeg sluttet på minipille for halvannet år siden (brukt kondom etter det fram til nå) har jeg fått den fast annenhver lørdag - ingen unntak. Verken ved eksamenstider, jobbstress, reiser eller sykdom har den endret seg. Men - jeg tok en test i dag som likevel utvilsomt var negativ.

Lurer på om kroppen min kan spille meg et puss som av en eller annen grunn kan henge sammen med at jeg er så forventnings-/håpefull, og at jeg ikke er gravid selv om den aldri har vært sen tidligere? Vil også nevne at jeg ikke har kjent noe til murringene i ryggen/magen som pleier å komme 2-3 dager før mensen.

Er det sånn at jeg burde vente en viss tid før jeg tar ny test (sett at ikke mensen dukker opp så klart)? Er så spent, men samtidig håper jeg ikke at spenningen ødelegger for kroppen? (Den skal da vel tåle litt følelser tenker jeg?) Vil ikke få urealistisk høye forventninger så tidlig i prøvingen heller. Samtidig som jeg vet at det klaffer første gang for noen. (Dette ble mye "rambling" så nå slutter jeg innlegget hehe.)

Anonymkode: 498b7...779

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig det bare er kroppen som spiller deg et puss pga forventninger, ja. Ville ta en ny test om tre-fire dager om mensen ikke dukker opp i mellomtiden.

Går ut ifra at du mener du får mensen hver fjerde lørdag, ikke annenhver? Om du har syklus på bare 14 dager ville jeg gått til legen, da du sannsynligvis har alt for kort lutealfase (tid mellom eggløsning og mens) til at et egg klarer å feste seg.

Anonymkode: 1b248...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig det bare er kroppen som spiller deg et puss pga forventninger, ja. Ville ta en ny test om tre-fire dager om mensen ikke dukker opp i mellomtiden.

Går ut ifra at du mener du får mensen hver fjerde lørdag, ikke annenhver? Om du har syklus på bare 14 dager ville jeg gått til legen, da du sannsynligvis har alt for kort lutealfase (tid mellom eggløsning og mens) til at et egg klarer å feste seg.

Anonymkode: 1b248...637

Haha her gikk det fort i svingene - mente hver fjerde ja. Får prøve å slappe av og ikke tenke på det så mye i mellomtiden da, selv om det er lettere sagt enn gjort :) 

Skrevet

I min første "ordentlige" prøveperiode kom mensen en uke for sent. Testene var blendahvite og blodprøve hos legen var HCG-negativ. Den kom til slutt - og da var det så mye at jeg blødde ut hele senga 🤗

Jeg tror nok bare vi tenker for mye på det - og kanskje overreagerer når den kommer til sent. Min har alltid vært med 29-30 dagers mellomrom og aldri for sen, så jeg kjenner meg igjen i situasjonen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og det er såå frustrerende. 3 dager for sen her og to negative tester. Mensen pleier å være superpresis. Jaja får bare regne med at den kommer plutselig..

Anonymkode: 8a633...d69

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, imjohansen skrev:

I min første "ordentlige" prøveperiode kom mensen en uke for sent. Testene var blendahvite og blodprøve hos legen var HCG-negativ. Den kom til slutt - og da var det så mye at jeg blødde ut hele senga 🤗

Jeg tror nok bare vi tenker for mye på det - og kanskje overreagerer når den kommer til sent. Min har alltid vært med 29-30 dagers mellomrom og aldri for sen, så jeg kjenner meg igjen i situasjonen!

Uff du har nok rett- rart hvor mye psyken kan ha å si! Vet ikke hvor vanlig det er å teste negativ på dagen for forventet menstruasjon og fortsatt være gravid heller. Står jo ofte sånn typisk "99% sikker" osv, men man hører jo om folk hvis nivåer stiger senere. 

Tidligere har jeg tatt meg selv i å tenke om andre "slapp av, du blir ikke fortere gravid av å stresse mye over det", men kjenner det er lett for at det blir altoppslukende. :P 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon, og det er såå frustrerende. 3 dager for sen her og to negative tester. Mensen pleier å være superpresis. Jaja får bare regne med at den kommer plutselig..

Anonymkode: 8a633...d69

Føler med deg! Vet ikke hvor vanlig det er å teste negativt på de tidspunktene vi gjør uten at mensen er rundt hjørnet heller?
Vi får vel bare prøve å forvente at resultatene stemmer, selv om det er vanskelig når "håpet lever"!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff du har nok rett- rart hvor mye psyken kan ha å si! Vet ikke hvor vanlig det er å teste negativ på dagen for forventet menstruasjon og fortsatt være gravid heller. Står jo ofte sånn typisk "99% sikker" osv, men man hører jo om folk hvis nivåer stiger senere. 

Tidligere har jeg tatt meg selv i å tenke om andre "slapp av, du blir ikke fortere gravid av å stresse mye over det", men kjenner det er lett for at det blir altoppslukende. :P 

Kjenner at barn og graviditet og prøving er altoppslukende, som du sier! Føler at det er det eneste jeg tenker på når hodet ikke er på arbeidsplassen. Det blir fort både stressende og slitsomt for både meg og partneren.

Kan også kjenne meg igjen i å teste før kommende menstruasjon - i dag er det 7 dager til jeg skal ha mensen og kjenner jeg har lyst til å teste allerede, selv om jeg vet at det ikke gir resultat! Spesielt når du vet at du har graviditetstester liggende, og det ikke blir et "tiltak" å dra ut for å kjøpe. Kjenner at det kribler i fingrene, og jeg vil bare vite nå 😅😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, imjohansen skrev:

Kjenner at barn og graviditet og prøving er altoppslukende, som du sier! Føler at det er det eneste jeg tenker på når hodet ikke er på arbeidsplassen. Det blir fort både stressende og slitsomt for både meg og partneren.

Kan også kjenne meg igjen i å teste før kommende menstruasjon - i dag er det 7 dager til jeg skal ha mensen og kjenner jeg har lyst til å teste allerede, selv om jeg vet at det ikke gir resultat! Spesielt når du vet at du har graviditetstester liggende, og det ikke blir et "tiltak" å dra ut for å kjøpe. Kjenner at det kribler i fingrene, og jeg vil bare vite nå 😅😅

Spennende- hold ut haha! Oppdater gjerne om hvorvidt det går veien når den tid kommer 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...