AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Hvorfor liker nordmenn å snakke så mye drit om USA plutselig? Det virker jo som at vi har glemt hvem som har den millitære makten. Norge er jo et lite land, og hadde ikke klart å beskytte seg selv mot en invasjon. Synes ikke det er fint å snakke dritt om presidenten til et land heller uansett om man ikke liker den personen. Det er litt smakløst. Med det sagt, synes jeg ikke nordmenn er så mye smartere enn amerikanere sånn generelt. Men virker som mange liker å tro det. Og jeg har hatt både norske og amerikanske venner. Anonymkode: 8c0e4...e5f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trump-fan ? Anonymkode: 8b4dd...1bd Nope. Er faktisk en ung kvinne. Ville bare poengtere at det er litt patetisk å snakke ned på andre land som om vi er så mye bedre. Det politiske klimaet er ikke mye bedre her, for å si det sånn. Anonymkode: 8c0e4...e5f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Usa er et stort land. Og de har et helt andet miljø en oss. Jeg vil synes usa ikke er noe bra. Pga jeg er veldig glad i den måten jeg lever på her. Var på ferie opp til flere ganger besøkte venner som bor der. og de lever ikke godt de som er litt under middelklassen. Grønsaker spiser de nesten ikke dyrt. Og lange avstander. De fleste bryr seg ikke om politikk de vil bare overleve dagen og uken. De har null person værn på jobb og skulle de ble syke da er livet nesten over. Men for folk i øvre klasse er usa et godt land. Bare synd de fleste som bor der ikke er av den øvre klassen. Anonymkode: 161b6...5e4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #5 Skrevet 16. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Usa er et stort land. Og de har et helt andet miljø en oss. Jeg vil synes usa ikke er noe bra. Pga jeg er veldig glad i den måten jeg lever på her. Var på ferie opp til flere ganger besøkte venner som bor der. og de lever ikke godt de som er litt under middelklassen. Grønsaker spiser de nesten ikke dyrt. Og lange avstander. De fleste bryr seg ikke om politikk de vil bare overleve dagen og uken. De har null person værn på jobb og skulle de ble syke da er livet nesten over. Men for folk i øvre klasse er usa et godt land. Bare synd de fleste som bor der ikke er av den øvre klassen. Anonymkode: 161b6...5e4 Det er VELDIG stort, så det vil jo ikke være likt overalt... Hva måte lever vi på her som er så mye bedre? Bortsett fra at vi får gratis helsetjenester. Synes ikke det offentlige helsevesenet er noe bra her uansett og det er min erfaring. Det psykiske helsetilbudet er enda verre. Folk må vente veldig lenge på å få time osv, og dette betaler vi jo for med skatt! Grønnsaker er ganske dyrt her også vil jeg si. 😛 Får nesten hakeslep hver gang jeg skal kjøpe en kurv med bær, det koster så mye. Anonymkode: 8c0e4...e5f
Gjest kulLama Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er VELDIG stort, så det vil jo ikke være likt overalt... Hva måte lever vi på her som er så mye bedre? Bortsett fra at vi får gratis helsetjenester. Synes ikke det offentlige helsevesenet er noe bra her uansett og det er min erfaring. Det psykiske helsetilbudet er enda verre. Folk må vente veldig lenge på å få time osv, og dette betaler vi jo for med skatt! Grønnsaker er ganske dyrt her også vil jeg si. 😛 Får nesten hakeslep hver gang jeg skal kjøpe en kurv med bær, det koster så mye. Anonymkode: 8c0e4...e5f Kjøpte blåbær i går 9 kr . Dyrt? Og ja i sesong start er det dyrt. Men blir billigere og bær er det mye import som gjør det dyrt. Nå snakket jeg om poteter og det vi bruker i middag jeg da . Har du god råd i USA er helsevesenet supert. Her i Norge kan du også kjøpe mye tjenester . Så hva mener du er bedre i USA. Då tenker jeg gratis og helse for alle.
Gjest kulLama Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 (endret) Vi har Ikke overdrevet måte å leve på. Vel noen prøver på å leve usa stil . Vi er nærmere natur . Rent . Og for meg passer stillheten. Men for all del du får lov til å stor elske usa. Flytt ditt. Jeg vil ikke. Hvorfor jeg ble anonym i sta aner jeg ikke. Endret 16. juni 2019 av kulLama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå