Gå til innhold

Finnes det noen som bruker brødboks i 2019?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det helt umoderne? Og er det noen fordeler ved å bruke det? Skal brødet holde seg bedre i brødboks? 

Anonymkode: 589ce...1f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulig det er moderne ennå. Har bare ikke tenkt over det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt er det mange som bruker det, ellers hadde det ikke vært så mange fancy moderne brødbokser å få kjøpt. :)  Men jeg aner ikke hva det har å si for holdbarheten, da. 

Om bare umoderne mennesker hadde brukt brødboks hadde designet på dem også vært totalt umoderne. Slik som med dolokktrekk og dorulldukker. 

Anonymkode: 07513...0d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er på vei ut. Det er i alle fall veldig til prisavslag på brødbokser både på Tilbords og Kitch’n nå, hvis noen skulle ha behov for det. Når absolutt alle produkter innen en bestemt kategori er satt betydelig ned er det som regel et signal om at det ikke akkurat er den største etterspørselen lenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel brødboks av tre som dette, bare at min er blå

Spoiler

il_794xN.1618560433_11xt.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en fra Stelton. To år gammel. Fordelen er at lokket kan tas av og brukes som fjøl. Ellers har jeg et lunkent forhold hva begeistring for produktet angår. 

Anonymkode: 3ac82...77f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Barnefamilier jeg kjenner gjør det. Hadde jeg hatt plass på kjøkkenbenken så hadde jeg hatt det selv. 

Anonymkode: ef9f5...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brødboks er best😀 i hvertfall på hjemmelaget brød. 

Ikke bruk pose for å oppbevare brødet, men et kopp håndkle rundt. 

Bon apetitt 

Anonymkode: bfd2c...a5c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brødboks! Det er helt supert for oppbevaring av brød!

Anonymkode: df01d...299

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Ullvott skrev:

Tror de er på vei ut. Det er i alle fall veldig til prisavslag på brødbokser både på Tilbords og Kitch’n nå, hvis noen skulle ha behov for det. Når absolutt alle produkter innen en bestemt kategori er satt betydelig ned er det som regel et signal om at det ikke akkurat er den største etterspørselen lenger. 

Men sånn hsr det vært i mange år, da. Jeg har hatt min Bodum Bistro i ca tre år og den kjøpte jeg på et tilbud som var bedre enn de tilbudene man finner i dag. Kitchn har forresten "tilbud" på mange varer/merker kontinuerlig, og Tilbords har vel blitt et slags kitchn-kopi etter konkursen deres. 

Jeg bruker brødboks fordi det ser mye ryddigere ut på kjøkkenbenken enn å ha brød, brødkniv osv liggende fremme. Om man han liten kjøkkenbenk skjønner jeg at det er et produkt man bortprioriterer... 

Anonymkode: 9e98b...b49

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker brødboks fordi det ser mye ryddigere ut på kjøkkenbenken enn å ha brød, brødkniv osv liggende fremme. Om man han liten kjøkkenbenk skjønner jeg at det er et produkt man bortprioriterer... 

Anonymkode: 9e98b...b49

Samme her. Har en pen brødboks.

Anonymkode: 9cc33...489

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt at mange fortsatt bruker det! Kanskje jeg skal investere i en selv også, men bare hvis brødet holder seg bedre enn i kjøleskapet. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brødboks men gjemmer den i en skuff. Synes brødet holder seg lenger etter at vi kjøpte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at mange fortsatt bruker det! Kanskje jeg skal investere i en selv også, men bare hvis brødet holder seg bedre enn i kjøleskapet. 

Ts

Brød skal ikke oppbevares i kjøleskap. 

Anonymkode: 791ab...b9e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha brødet i kjøleskapet. 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brød skal ikke oppbevares i kjøleskap. 

Hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Thyra skrev:

Hvorfor ikke? 

Fra godtbrød.no; Den kjemiske aldringen (det som gjør at det smaker gammelt av brødet og gjør at det blir tørt) går raskest ved 0-4 grader, så kjøleskap er ikke anbefalt for oppbevaring av brød. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har vi brødboks. Hvor skal man ellers oppbevare brødet. Ser noen bruker kjøleskap, men det er ingen vinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra godtbrød.no; Den kjemiske aldringen (det som gjør at det smaker gammelt av brødet og gjør at det blir tørt) går raskest ved 0-4 grader, så kjøleskap er ikke anbefalt for oppbevaring av brød. 

Dette synes jeg er veldig rart. Har ofte hatt brød i khøkeskapet over en uke, og synes det smaker helt greit. Om jeg hadde oppbevart det i brødboks, ville det vel ha mugnet på den tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...