Gå til innhold

Lærte hvordan katter formerer seg og nå liker jeg dem ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle har vel før eller senere hørt ulende katter som har seg rundt hjørnene? I dag lærte jeg hvorfor de lager så mye bråk. Hankatter har noen slags pigger på penis som de slår ut under samleie, fordi hvis skjedegangen blir klort til blods så setter det i gang eggløsning hos katten. Hunnkatten ligger da der og har det veldig vondt under hele samleiet. Ble veldig lei meg da jeg leste dette, føler det har forandret synet mitt på katter for all fremtid.. 

Anonymkode: 1a4f8...df5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, det er parringshyl du hører. Dette er lyden av hunnkatt i løpetid og har ingenting med pigger og smerte å gjøre. 

Anonymkode: fd0a1...700

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du storken kom med kattungene? Eller at regner kattunger?? 

Anonymkode: 11ec2...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriker hannkattene også da? 

Anonymkode: a1ab6...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er parringshyl du hører. Dette er lyden av hunnkatt i løpetid og har ingenting med pigger og smerte å gjøre. 

Anonymkode: fd0a1...700

Det er sant. Hylene kan nok komme av så mangt men det med pigger har jeg selv lest om.

Anonymkode: c750e...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet med en veterinær som syns teorien om «pigger på penis» er hysterisk 😂

Anonymkode: 3615c...ee8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer at han har pigger, men ikke at hun får eggløsning av å bli klort til blods på innsiden. Piggene er mere for å holde han fast. Det er også vanlig at hannen biter hunnen i nakken.

En kastrert hannkatt mister piggene og selv om interessen var der, ville han ikke kunne paret seg om det var konkurranse om hunnkatten (pluss at han ikke overfører noe genetisk materiale, men det er en annen sak). Hunkatten kan få kull med og parer seg gjerne med flere hannkatter under samme løpetid.

Anonymkode: c692d...0b7

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg skal LOVE deg at hunnkattene ikke har det vondt. Hunnkatten her ble parret for en stund siden og jeg har aldri sett maken til oppførsel. Hun forfulgte hannkatten rundt på eiendommen, rullet seg foran føttene hans og gjorde seg til og bød seg frem det beste hun kunne i over to uker. Ingen skriking under parring i det hele tatt. Hannkatten ble sendt hjem fullstendig utslitt (men lykkelig), og vi venter nå kattunger. 😁 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk, jeg støtter meg til deres forklaringer her. :)

Anonymkode: 1a4f8...df5

AnonymBruker
Skrevet

Hahahah jeg døøøøør... jeg har sett penisen til katten min mange ganger da han pleier å ta den frem noen ganger når han vasker seg der. Det er som en liten rosa bebymark, ingen pigger 😂 hahahah de piggene skal liksom være harde da eller? Det er neppe plass ril noe harde pigger i det lille nåløyet av en penis. 

Anonymkode: e086f...827

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig tankegang. Det er nesten som å si at du ble lei deg og begynte å mislike rovdyr fordi de spiser andre dyr. 

Anonymkode: 2cdb4...a91

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Hahahah jeg døøøøør... jeg har sett penisen til katten min mange ganger da han pleier å ta den frem noen ganger når han vasker seg der. Det er som en liten rosa bebymark, ingen pigger 😂 hahahah de piggene skal liksom være harde da eller? Det er neppe plass ril noe harde pigger i det lille nåløyet av en penis. 

Anonymkode: e086f...827

De har pigger. Mange dyr har det. 

På 16.6.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at han har pigger, men ikke at hun får eggløsning av å bli klort til blods på innsiden. Piggene er mere for å holde han fast. Det er også vanlig at hannen biter hunnen i nakken.

En kastrert hannkatt mister piggene og selv om interessen var der, ville han ikke kunne paret seg om det var konkurranse om hunnkatten (pluss at han ikke overfører noe genetisk materiale, men det er en annen sak). Hunkatten kan få kull med og parer seg gjerne med flere hannkatter under samme løpetid.

Anonymkode: c692d...0b7

Skrapingen stimulerer eggløsning. 

Felines, especially domestic cats, are well known for having penile spines. Upon withdrawal of a cat's penis, the spines rake the walls of the female's vagina, which may serve as a trigger for ovulation.[4][5] Many other felid species have penile spines, but they are relatively small in jaguars and pumas, and do not occur in margays.[6]

Anonymkode: a1ab6...48d

• Liker 1
Skrevet
På 16.6.2019 den 19.33, Lauv skrev:

Altså, jeg skal LOVE deg at hunnkattene ikke har det vondt. Hunnkatten her ble parret for en stund siden og jeg har aldri sett maken til oppførsel. Hun forfulgte hannkatten rundt på eiendommen, rullet seg foran føttene hans og gjorde seg til og bød seg frem det beste hun kunne i over to uker. Ingen skriking under parring i det hele tatt. Hannkatten ble sendt hjem fullstendig utslitt (men lykkelig), og vi venter nå kattunger. 😁 

Huff, ja... Når hokatten min kom i løpetid før hun var blitt kastrert, holdt jeg og min kastrerte hannkatt på å klikke. Kunne jo ikke slippe henne ut heller, for ville ikke ha kattunger på henne.... Fy så slitsomt det var. Og det var ingenting i verden hun hadde mer lyst på, enn en ukastrert hannkatt 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det med mothaker på penis gjelder vel hunder også, de står vel sammenkoblet en stund etter parring en stund til det slipper.

Anonymkode: 95d86...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...