Gå til innhold

Hvor mye leker deres 7-åringer med andre barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente som snart er ferdig i 1.klasse. Ikke mange barn i gata. Nabojente som hun leker med en del. Men de er litt lei av hverandre virker det som. Vil ikke leke sammen.

Hvor mye er deres 7-åringer sammen med venner?

Anonymkode: 7f9e9...e86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er hun venninne med noen i klassen? Inviterer de hverandre hjem? 

Anonymkode: bf657...a3c

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt sjeldent dessverre for naboene her har bare store barn,å foreldrene i klassen er veldig lite intressert i planlagt leking etter skolen. Men han har SFO da å han er der til nesten 16.30 pga jobben min.

Anonymkode: caebb...b8b

AnonymBruker
Skrevet

TS. Leker mest med ei jente som hun har gått i barnehagen med, de leker på fritiden. Sier at hun leker med mange på skolen. Men er litt bekymret

Anonymkode: 7f9e9...e86

AnonymBruker
Skrevet

Min jente går i 2. klasse da, men var likt i 1. klasse også. Hun er veldig sosial, så hun er mye sammen med venner på fritiden. Mange her bor slik til at besøk må avtales, men det er ikke noe problem. Hun er på besøk eller har besøk flere ganger i uka.

Anonymkode: 56bc9...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Men det er da helt normalt i den alderen at foreldre sender melding/ringer foreldrene til andre barn i klassen og avtaler at de blir med hjem etter skolen. Spesielt dersom dere bor langt fra klassekamerater. Dette gjorde vi i noen år før det gikk mer av seg selv. Her må dere som foreldre tilrettelegge og ta i initiativ.

Anonymkode: 918aa...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett hver dag når det ikke er fritidsaktiviteter. Mye med barn i nabolaget, men også lekeavtaler med klassevenner etter skoletid. Vi bor i skolekretsens ytterkant og skolegrensene blir justert innimellom, så barna i vårt område går på to forskjellige skoler.

Anonymkode: 51746...851

AnonymBruker
Skrevet

Min er 7 år, sosial type (skjønner ikke at han orker 😂) Han har en som han har gått med i bhg og som han nå går i klasse med, de leker mye(!!) sammen. Ellers treffer han stadig på barn i nabolaget som han leker med, både noen som er ett år yngre, samme alder og ett år eldre. Det har han etablert på egenhånd i grunn, men siste året i bhg og nå første året på skolen har vi invitert hjem og blitt invitert bort en gang i blant på ettermiddagene av klassekamerater.  Ellers så går han på fotball og annen aktivitet, så han treffer jo barn hele veien.. 😊

Anonymkode: 2c7fe...602

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer mye egentlig. Bor ikke så mange barn i nabolaget her på hans alder. Periodevis har han besøk flere ganger i uka eller er ute og leker med noen. Så kan det gå noen uker hvor det er mer stille og det ikke blir så mye (kanskje familien er mye opptatt). Vi hadde et nabobarn han lekte med oppimot hver dag før, men de flyttet dessverre.. Derfor går han på SFO hver dag og får fylt på med sosial kontakt i ca 2 timer før han drar hjem. Tenker det er nok egentlig. 

Ser frem til å flytte til et nytt nabolag med mange barn rundt! Tidligere bodde vi sånn at unger bare løp inn og ut som det passet dem. Det elsket jeg. Får liksom ikke til å avtale så mye besøk i ukedagene, det blir dessverre nedprioritert og glemt. Men jeg sier aldri nei dersom noen spør eller barna spør selv. 

Han går på fritidsaktivitet og treffer venner der også da. Han er ganske sosial av seg, men trenger også tid med familien og tid til å slappe av mellom slagene(!). 

Anonymkode: fdf21...999

AnonymBruker
Skrevet

Min leker kun på SFO, og en veldig sjelden gang på besøk hos noen i klassen. Ellers er det bare ett annet barn i familien innenfor besøksavstand.

Tror ikke man trenger å tenke så mye på det. I den alderen finner de venner overalt, på mcdonalds, på lekeland, på turer osv. 

Anonymkode: 4d014...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...