Gå til innhold

Hva tror du om EMS trening? Kan det fungere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

EMS altså elektronisk muskelstimulering.

For min egen del så tror jeg at teknologien kommer til endre måten vi trener på, samtidig er jeg skeptisk til at dette skal være løsningen på alt. 

Husker Tvshop reklamer fra 90-tallet. Man kunne få sixpack av et belte🤣

Kanskje om 10 år?

https://www.menshealth.com/fitness/a23870705/ems-training-workout/

Anonymkode: 9674c...6c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd.... :ler:  Hadde så mye smerter i ryggen og måtte få trent den opp. Det er et sted i Oslo hvor de har sånn EMS apparat som man har på en drakt osv mens man gjør øvelser. Jeg håpet at det skulle gjøre at jeg ble mye sterkere i ryggen. 

Dessverre merket jeg ingen forskjell... 

Anonymkode: 102f5...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal i teorien fungere. Men en får jo kun trent noen få av alle 650 musklene i kroppen. Så da tenker jeg at det er mest effektivt å trener vanlig like vel. 

Anonymkode: f7be6...766

Skrevet

Problemet med EMS er jo at desto mer fett man har på kroppen, desto dårligere kommer de elektromagnetiske impulsene frem til musklene ergo så blir effekten dårlig, men det informerer de jo aldri om på reklamene. Også er det jo et lite paradoks at de som gjerne tyr til dette er de som allerede er overvektige og som ønsker en kjapp løsning ned i vekt. EMS derimot er gull for muskelskader og muskelspenninger som ikke slipper taket ved trening. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd.... :ler:  Hadde så mye smerter i ryggen og måtte få trent den opp. Det er et sted i Oslo hvor de har sånn EMS apparat som man har på en drakt osv mens man gjør øvelser. Jeg håpet at det skulle gjøre at jeg ble mye sterkere i ryggen. 

Dessverre merket jeg ingen forskjell... 

Må legge til, jeg gjorde dette parallellt med vanlig trening. Merket ikke noe mer progresjon mens jeg gjorde dette. 

(Er slank så har ikke mye fett som gjør st det ikke er kontakt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...