Gå til innhold

Kan jeg få utbetalt skattepengene mine 20?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er i skatteklasse 1, har enkeltmannsforetak og vanlig jobb i staten og har fått skattemelding om penger til gode. Hadde ingen tilføyelser så endret ikke på meldingen, men har ikke fått melding selve skatteoppgjøret. Har noen av dere fått skatteoppgjøret i innboks? Noen som har opplevd å få skattepenger utbetalt i første pulje i juni selv om de har næring/ ENK ved siden av?

Anonymkode: cf7ac...de2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må tilføye at det ikke var inntekter i ENK som skulle skattes av

Skrevet

Er det ikke sånn at alle næringsdrivende får oppgjøret ca oktober?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er den regelen absolutt? Jeg hadde som sagt ikke inntekt i enkeltmannsforetaket i 2018 selv om jeg står reg. Med ett.

anyone??

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om at noen med ENK har fått det i juni. Tidligst august, er min erfaring. Samboeren min har også et lite ENK med lite/ingen skattbar inntekt - men han har aldri fått oppgjøret før august. 

Anonymkode: 719f3...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er den regelen absolutt? Jeg hadde som sagt ikke inntekt i enkeltmannsforetaket i 2018 selv om jeg står reg. Med ett.

anyone??

Er du registrert med ENK så blir du vel uansett regnet som selvstendig næringsdrivende og oppgjøret kommer tidligst i august. 

Anonymkode: 383c0...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

anyone??

Har du hørt med S + 🐱 + E + :spise: + A + :kaffekopp:+ N?

Anonymkode: 166ae...5cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Faen..da har jeg driti meg skikkelig ut med tanke på at jeg drar på ferie torsdag, tok for gitt at jeg skulle få i juni.. er det mulig..

skal ringe skatteetaten i morgen, men de kan visst ikke opplyse før utbetaling.

F***!!

Gjest WhisperingWind
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du registrert med ENK så blir du vel uansett regnet som selvstendig næringsdrivende og oppgjøret kommer tidligst i august. 

Anonymkode: 383c0...fd9

👆🏻

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faen..da har jeg driti meg skikkelig ut med tanke på at jeg drar på ferie torsdag, tok for gitt at jeg skulle få i juni.. er det mulig..

F***!!

Du får ikke pengene før. Men om du vet nøyaktig hva du får så kan du vel bare bruke kredittkortet og betale tilbake i august?

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

F***!!

Vanlige skattebetalere kan jo også få utsatt utbetalingen til høsten, så hvis man trenger pengene i juni må man unngå å spare i skatt.

Anonymkode: 145d6...1d2

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt enk tidligere, men ikke med skattbar inntekt. Alltid fått i juni...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...