AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #1 Skrevet 16. juni 2019 Hei. Dattera mi er 8 år gammel. Enebarn. Hun går i 3. klasse på barneskolen (eller kun noen få dager igjen i 3. klasse før sommerferien starter, til høsten starter hun i 4. klasse). Hun er den snilleste, blideste, mest empatiske, mest omtenksomme jenta i hele verden! En gullunge som vil at alle rundt seg skal ha det bra. Læreren i klassen hennes har også sagt at hun er en utrolig snill og grei jente, og utrolig blid og omtenksom. Han sa også at jeg kan være utrolig stolt over å ha en så snill og pliktoppfyllende gulljente av en datter. Hun er også utrolig sosial og har mange venninner. Men nå til saken: I klassen hennes går det også en gutt som oppfører seg helt motsatt! Han er en bølle og liker å plage andre. Han liker å plage nesten alle jentene i klassen, en gang spente han bein på dattera mi slik at hun falt og slo kneet sitt, stakkar. Men nå i det siste har han vært slem mot spesielt en jente. Så slem at det begynner å ligne mobbing. Dattera mi som er så snill synes selvfølgelig synd på den stakkars jenta. Hun har fortalt meg om jenta som blir mobbet og skulle gjort hva som helst for å hjelpe henne. Hun har snakket mye med henne og bl.a. reddet henne fra flere mobbeforsøk fra denne bølla. Læreren har fortalt meg at min jente prøver å hjelpe et mobbeoffer så godt hun bare kan, og det har jeg selvfølgelig gitt henne masse ros for! Dattera mi vil så gjerne få slutt på den mobbingen, hun vil så gjerne at den jenta skal ha det bra. Derfor ber jeg dere på min datters vegne om å komme med noen flere råd for å få slutt på den mobbingen. Jeg er så utrolig stolt over å være mor til det lille englebarnet som er så utrolig snill og grei mot alle rundt seg! Noen råd? Anonymkode: d40b2...48d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 16. juni 2019 Wow, tidenes lengste skryteinnlegg? Vi har alle verdens beste barn vet du! Anonymkode: e91e3...cf8 67
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 Dette må være trolletråd🙄 Iallfall håper jeg at det ikke finnes mødre like naiv som du... Anonymkode: 5e317...4b8 25
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Har vanskelig for å tro at du er seriøs, men la gå; Tipper det egentlig er bølla som trenger noen gode venner.. Du mener vel ikke at vi skal gi råd til en 8-åring om hvordan hun skal endre et annet barns problematiske atferd? Vil du legge det på hennes skuldre? Du kan si fra til skolen, og foreldrene til jenta. Dess fler som engasjerer seg, dess mer press på skolen. Unger som er bøller sliter ofte med noe, om det så er at de er dritsmarte og kjeder seg på skolen. Det må tas tak i, og det er ikke oppgaven til dattera di. Hun kan fortsette å være venn med jenta, og si fra til andre voksne når det skjer noe, men skal ikke gjøre mer enn det. Anonymkode: 72b52...e6a 13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #5 Skrevet 16. juni 2019 Fint med barn som bryr seg, og tar mobbeofferets part. Men vedvarende mobbing og generelt dårlig oppførsel på elever, er læreren og skolens ansvar å rydde opp i. Anonymkode: 84695...4fb 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Edit: "tar mobbeofferets parti". Anonymkode: 84695...4fb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 Nå ble jeg virkelig usikker på dette er trolling eller bare ei mor som er ekstremt stolt av datterens sine handlinger mot bøllefrøet🤔 Anonymkode: 0099e...ff4 8
artigmedsex Skrevet 16. juni 2019 #8 Skrevet 16. juni 2019 (endret) Datteren din er dessverre middelmådig. Hadde hun hatt ekte nestekjærlighet så hadde hun hjulpet bøllefrøet og da indirekte hjulpet alle framtidige mobbeoffer denne gutten kommer til å plage, på skole, hjemme, jobb, eldrehjem. For de som ikke skjønner seg på sarkasme, så /s Endret 16. juni 2019 av artigmedsex 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #9 Skrevet 16. juni 2019 Først og fremst så uansett om det lille englebarnet er den snilleste, blideste, omtenksom, pliktoppfyllende gulljente, som er sosial og har mange venner, og redder mobbeoffer fra flere mobbeforsøk, så er det ikke opp til en 8åring å hindre mobbing. Hverken "mobbeofferet" eller bølla som liker å plage andre og som er så slem at det nærmer seg mobbing har godt av at et åtteårig englebarn tar saken i egne hender. Jeg ser at du er veldig stolt over din datter TS, men dette er hverken hennes eller din sak. Du kan melde til skolen at din datter har observert mobbing/plaging over lengre tid og at du er bekymret for det. Utover det så råder jeg deg til å la saken ligge. En foreldre som hvit- og svartmaler barna har ikke noe å bidra med i en mobbesak. Anonymkode: 0c12f...8cf 5
Gjest Mask Skrevet 16. juni 2019 #10 Skrevet 16. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker said: Wow, tidenes lengste skryteinnlegg? Vi har alle verdens beste barn vet du! Anonymkode: e91e3...cf8 Wow, tidenes korteste klyse innlegg?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #11 Skrevet 16. juni 2019 Hva med å invitere bølla hjem til dere og bli bedre kjent med han? Det er kanskje det han trenger? Bøller blir jo fort utestengt (også av andre foreldre) og det kan forsterke problematikken. Anonymkode: 4e081...ab8 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #12 Skrevet 16. juni 2019 Jeg tror du hadde fått flere seriøse svar dersom du hadde kuttet ut det voldsomme skrytet. Det var da ikke måte på hvor fantastisk jenta di er. Det er jo heller ikke særlig relevant. Sånn kunne du ha lagt fram saken... «Jenta mi (8) er ei snill og grei jente som er opptatt av at alle skal ha det bra. Nå er det en gutt i klassen som har begynt å mobbe en annen jente i klassen. Jenta mi prøver å stoppe det. Tips til hva hun kan gjøre?» Uansett er det selvsagt ikke en 8årings oppgave å få slutt på mobbing. Her må foreldre og lærere kobles på. Du kan ta kontakt med lærer og fortelle om din datters bekymringer for den andre jenta. Også kan du oppfordre henne til å fortsette å si fra hvis noen er slemme, men du må også være helt tydelig på at det er de voksne sin jobb å sørge for at gutten ikke mobber jenta. Det er et stort ansvar å ha for et barn nemlig. Jeg opplevde som 10-åring å bli plukket ut av læreren til få ansvaret for at ei i klassen ikke skulle være utenfor/ensom. Hun var veldig forsiktig og sjenert og ville ikke være med på noe resten av klassen gjorde. Jeg fikk i oppgave å sørge for at hun hadde det bra - fordi jeg var så snill og grei. Det var for mye ansvar å legge på et barn. Anonymkode: 029e4...015 12
mam4ma Skrevet 16. juni 2019 #13 Skrevet 16. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst så uansett om det lille englebarnet er den snilleste, blideste, omtenksom, pliktoppfyllende gulljente, som er sosial og har mange venner, og redder mobbeoffer fra flere mobbeforsøk, så er det ikke opp til en 8åring å hindre mobbing. Hverken "mobbeofferet" eller bølla som liker å plage andre og som er så slem at det nærmer seg mobbing har godt av at et åtteårig englebarn tar saken i egne hender. Jeg ser at du er veldig stolt over din datter TS, men dette er hverken hennes eller din sak. Du kan melde til skolen at din datter har observert mobbing/plaging over lengre tid og at du er bekymret for det. Utover det så råder jeg deg til å la saken ligge. En foreldre som hvit- og svartmaler barna har ikke noe å bidra med i en mobbesak. Anonymkode: 0c12f...8cf Mobbing er ALLES sak! Flott at jenta ser urett og vil hjelpe til ❤️ og flott at også mamma vil det. Det er et slikt samfunn vi vil ha! Hadde flere brydd seg, hadde det vært mye mindre dritt i verden!! Ansvaret for løsningen skal selvfølgelig ikke et barn ha! Og jeg håper at både skolen og de andre foreldrene tar tak. Tror ikke jeg har noe godt råd, men kanskje datteren din kan prøve å være venn med bøllen? Han er sikkert egentlig en god gutt, med masse frustrasjon... Det finnes ikke vanskelige barn, men barn med vanskeligheter! ❤️ Håper det løser seg! Og vær stolt av jenta di! (Har ei slik jeg også! 3.klassing som alltid prøver å være inkluderende og er blid og snill 🥰) 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #14 Skrevet 16. juni 2019 Jeg klarer ikke å ta dette seriøst. Det virker som om du er mer opptatt av å få fram hvor snill og fantastisk englebarnet ditt er enn hva du skal gjøre med mobbingen. Anonymkode: 31723...d7c 14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #15 Skrevet 16. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Dattera mi er 8 år gammel. Enebarn. Hun går i 3. klasse på barneskolen (eller kun noen få dager igjen i 3. klasse før sommerferien starter, til høsten starter hun i 4. klasse). Hun er den snilleste, blideste, mest empatiske, mest omtenksomme jenta i hele verden! En gullunge som vil at alle rundt seg skal ha det bra. Læreren i klassen hennes har også sagt at hun er en utrolig snill og grei jente, og utrolig blid og omtenksom. Han sa også at jeg kan være utrolig stolt over å ha en så snill og pliktoppfyllende gulljente av en datter. Hun er også utrolig sosial og har mange venninner. Men nå til saken: I klassen hennes går det også en gutt som oppfører seg helt motsatt! Han er en bølle og liker å plage andre. Han liker å plage nesten alle jentene i klassen, en gang spente han bein på dattera mi slik at hun falt og slo kneet sitt, stakkar. Men nå i det siste har han vært slem mot spesielt en jente. Så slem at det begynner å ligne mobbing. Dattera mi som er så snill synes selvfølgelig synd på den stakkars jenta. Hun har fortalt meg om jenta som blir mobbet og skulle gjort hva som helst for å hjelpe henne. Hun har snakket mye med henne og bl.a. reddet henne fra flere mobbeforsøk fra denne bølla. Læreren har fortalt meg at min jente prøver å hjelpe et mobbeoffer så godt hun bare kan, og det har jeg selvfølgelig gitt henne masse ros for! Dattera mi vil så gjerne få slutt på den mobbingen, hun vil så gjerne at den jenta skal ha det bra. Derfor ber jeg dere på min datters vegne om å komme med noen flere råd for å få slutt på den mobbingen. Jeg er så utrolig stolt over å være mor til det lille englebarnet som er så utrolig snill og grei mot alle rundt seg! Noen råd? Anonymkode: d40b2...48d Er du ikke helt rett i knollen eller? Det er de voksne som skal støtte opp ungene om noen blir mobbet. Anonymkode: a8000...f4b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #16 Skrevet 16. juni 2019 2 timer siden, mam4ma skrev: Har ei slik jeg også! 3.klassing som alltid prøver å være inkluderende og er blid og snill 🥰 Er barnet ditt gutt eller jente? Kan huske å ha lest i en statistikk en gang at jenter er gjennomsnittlig snillere enn gutter når de er i barnealder. Anonymkode: 4d7cd...b32
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #17 Skrevet 16. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er barnet ditt gutt eller jente? Kan huske å ha lest i en statistikk en gang at jenter er gjennomsnittlig snillere enn gutter når de er i barnealder. Anonymkode: 4d7cd...b32 Hva har det med saken å gjøre? Ts Anonymkode: d40b2...48d
mam4ma Skrevet 16. juni 2019 #18 Skrevet 16. juni 2019 Har 4 barn, 1 gutt. Det var yngste jente jeg refererte til (siden hun også går i 3.) 😊 men sønnen min var også slik. Han klagde aldri selv, men dersom han så noen som plaget andre var han rask med å hjelpe eller hente hjelp. Begge to har alltid gått godt overens med ALLE! (Men de har også bestevenner) De to andre har også vært blide og inkluderende, men kanskje ikke så bevisst på ting rundt seg (som barn flest).
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #19 Skrevet 16. juni 2019 Du må ta det opp med skolen. De skal beskytte sine elever mot mobbing. Du kan nevne at dette tema er høyt prioritert politisk og du lett kan ta kontakt med media og nasjonale politikere dersom skolen ikke tar sitt ansvar. Gi de klar beskjed om at det er lærere og rektor personlig som henges ut, ikke skolen eller kommunen. Kommunen saksøkes i etterkant. Anonymkode: d47fb...4ae
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #20 Skrevet 16. juni 2019 Det er en myte at mobbere er sosiale avvikere med problemer som bare trenger forståelse og venner selv. Forskning viser at det handler om sosial status og posisjonering. Anonymkode: 34af6...5ba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå