Gå til innhold

Venner unnlot å invitere meg til fest likevel. Sint og forvirret!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk invitasjon til et temafest hos venner. De har hatt sånn fest en gang i året. De to forrige gangene kunne jeg ikke komme da jeg var i utlandet. Invitasjonen sendes ut like etter årets fest har vært, altså lages eventen på Facebook omtrent et år før festen skjer igjen. Så i år hadde jeg gledet meg til å endelig komme og møte folk jeg sjelden dår sett. Men så skjer det ingenting. Eventen er borte fra fb. Men på snap og Facebook ser jeg likevel at de har hatt fest?!?? Tydeligvis laget et ny invitasjon til folk da? Alle de andre vanlige var der. Altså, hva faen? 

Det er liten vits i å ta opp og lage drama. Det har dessuten gått over en mnd siden festen var. Og jeg skjønner det ikke, siden jeg har en god tone med de to som inviterte. Det eneste jeg vet, er at en av våre felles venner er en jeg måtte kutte ut av livet mitt da han ikke var hyggelig mot meg lenger, utnyttet meg og skjøv meg vekk fra denne vennegjengen. Men at det skulle ha innvirkning på at de trakk tilbake invitasjonen?? Jeg vet ikke, aner ikke, kan bare spekulere! 

Men jeg er så sur og såra. Jeg har mistet nesten alle vennene mine. Hva synes dere? Hva ville dere tenkt eller gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: 91ae5...32c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han du kuttet ut, vant vennene. 

Sånn går det når man kutter ut folk, venner tar gjerne parti. 

Anonymkode: 04b17...295

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han du kuttet ut, vant vennene. 

Sånn går det når man kutter ut folk, venner tar gjerne parti. 

Anonymkode: 04b17...295

Tror du har helt rett, dessverre. Det virker som set har vært målet hele veien. Jeg er så lei meg og så rasende! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt dem hva som var grunnen til at du ikke ble invitert... 

Du sier det ikke er vits ta opp å lage drama, men dersom alternativet ditt er å kutte kontakt med absolutt alle deltagere på festen, så er det jo verdt ta det opp. 

Anonymkode: e268a...f1b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt dem hva som var grunnen til at du ikke ble invitert... 

Du sier det ikke er vits ta opp å lage drama, men dersom alternativet ditt er å kutte kontakt med absolutt alle deltagere på festen, så er det jo verdt ta det opp. 

Anonymkode: e268a...f1b

Jeg har jo egentlig blitt kuttet ut allerede. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har helt rett, dessverre. Det virker som set har vært målet hele veien. Jeg er så lei meg og så rasende! 

Egentlig legger du opp til det selv når du kutter ut folk fra livet ditt.

Slik jeg ser det er det du som har et problem om du ikke tåler å omgåes noen, og da må du fint ta konsekvensen.

Anonymkode: 27c0e...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt, men var du invitert til dette arrangementet, og trykket "skal"? Og når du sjekker arrangementet når det nærmer seg. Så ser du at gruppen ikke finnes lengre (eller at duner utestengt fra gruppen), og oppdager at de allerede har hatt festen før planlagt? 

Anonymkode: a87d9...446

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når man tar valget selv og kutte ut folk fra livet sitt så kan man ikke forvente og bli invitert til fester.. Men at en person skal klare og ta fra deg alle vennene, pga du har kuttet han ut er jo veldig barnslig og ikke minst 4tiss. Noen ganger så blir man swlv kuttet ut før man er klar over det. At du ikke fant noe event fra demmes fester etc, er at synelig tegn på at IKKE vil ha noe med deg og gjøre. Så i sin helhet av sette så er det både selvgjort og trist at andre ikke klare og stå opp for seg selv. Og må følge flokken for å være noe.

Anonymkode: c9f0b...f71

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det er det du som har et problem om du ikke tåler å omgåes noen, og da må du fint ta konsekvensen.

Sorry, men dette er jo bare helt feil. Jeg har blitt presset ut over flere år av en manipulerende venn. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt, men var du invitert til dette arrangementet, og trykket "skal"? Og når du sjekker arrangementet når det nærmer seg. Så ser du at gruppen ikke finnes lengre (eller at duner utestengt fra gruppen), og oppdager at de allerede har hatt festen før planlagt? 

Anonymkode: a87d9...446

Riktig. Bortsett fra at de hadde festen på tidspunktet som først var fastlagt. Og det oppdaget jeg fordi de la ut snapper når den festen var. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men dette er jo bare helt feil. Jeg har blitt presset ut over flere år av en manipulerende venn. 

Selv så har jeg takket dem som  har valgt meg bort som venn. Da får pipa en annen lyd hos dem. Men jeg anser dem ikke lengre uansett hvor mye dem prøver og få kontakt med meg igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man tar valget selv og kutte ut folk fra livet sitt så kan man ikke forvente og bli invitert til fester.. Men at en person skal klare og ta fra deg alle vennene, pga du har kuttet han ut er jo veldig barnslig og ikke minst 4tiss. Noen ganger så blir man swlv kuttet ut før man er klar over det. At du ikke fant noe event fra demmes fester etc, er at synelig tegn på at IKKE vil ha noe med deg og gjøre. Så i sin helhet av sette så er det både selvgjort og trist at andre ikke klare og stå opp for seg selv. Og må følge flokken for å være noe.

Jeg har jo ikke kuttet ut de som ikke inviterte meg likevel. Bare en nær felles venn som har prøvd å presse meg ut over lengre tid. Var innom dem et halvt år før festen en kveld og det var jo hyggelig. Men kommer ikke til å gjenta det for å si det sånn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Riktig. Bortsett fra at de hadde festen på tidspunktet som først var fastlagt. Og det oppdaget jeg fordi de la ut snapper når den festen var. 

Det er dessverre ikke noe du får gjort med. Du må bare legge det bak deg og se framover. Nå vet du hvertfall at en person tar med seg hele flokken om vedkommende ikke får styre på med deg som h*n vil. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det slik at du har vært i området lenge nå slik at de har visst at du kunne komme? Det pleier innimellom skje at når noen svarer nei flere ganger til invitasjoner, så regner en med at de ikke vil komme neste gang og dermed ikke inviterer igjen. Men om du nå faktisk har vært klar på at du kan og vil komme utgår dette.

Om dette kun handler om denne konflikten har de nok valgt side for denne gang fordi det er det lett for de å unngå klein stemning på festen. Det er ekstra kjipt gjort (og legitime følelser fra deg!) da alle burde kunne ta seg sammen og komme overens i slikt, men den lettvinte løsningen for mange. Spesielt om de pleier se denne vennen oftere enn deg. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke noe du får gjort med. Du må bare legge det bak deg og se framover. Nå vet du hvertfall at en person tar med seg hele flokken om vedkommende ikke får styre på med deg som h*n vil. 

Ja, du har rett.... Så jævlig, så lumpent og trist. Og jeg savner de andre, fine folka han har fått med på sin side. De ser ikke den ufine behandlingen som jeg ser. 😔

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er du litt vrang. Det er jo snakk om én person, og ikke alle TS kjenner.

Har opplevd lignende ting selv TS, så jeg kan tenke meg hvordan du føler dette. Det er nok ganske vanlig at folk bare tenker på sin egen bekvemmelighet, og velger minste motstands vei.

Anonymkode: fe1ce...bce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Er det slik at du har vært i området lenge nå slik at de har visst at du kunne komme? Det pleier innimellom skje at når noen svarer nei flere ganger til invitasjoner, så regner en med at de ikke vil komme neste gang og dermed ikke inviterer igjen. Men om du nå faktisk har vært klar på at du kan og vil komme utgår dette.

Om dette kun handler om denne konflikten har de nok valgt side for denne gang fordi det er det lett for de å unngå klein stemning på festen. Det er ekstra kjipt gjort (og legitime følelser fra deg!) da alle burde kunne ta seg sammen og komme overens i slikt, men den lettvinte løsningen for mange. Spesielt om de pleier se denne vennen oftere enn deg. 

Jeg svarte ja på invitasjonen da den ble lagt ut. 

Jeg var på en fest i høst med denne nå eksvennen min. Det gikk helt fint det, selv om vi nesten ikke snakket sammen. Har prøvd å være voksen opp i alt dette. Ja, de ser han oftere enn meg. Det, kombinert med hans evner til å bearbeide folk, gjør at jeg er nesten dømt til å tape. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er du litt vrang. Det er jo snakk om én person, og ikke alle TS kjenner.

Har opplevd lignende ting selv TS, så jeg kan tenke meg hvordan du føler dette. Det er nok ganske vanlig at folk bare tenker på sin egen bekvemmelighet, og velger minste motstands vei.

Stemmer. Det er bare snakk om en spesiell person dette her. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer. Det er bare snakk om en spesiell person dette her. 

Det jeg tenker kan ha skjedd handler ikke så mye om at de aktivt tar hans parti, selv om det oppleves slik for deg. Folk tar sitt eget parti, dvs. de velger det som er mest lettvint for dem selv der og da. I dette tilfellet blir det å ignorere hvordan denne felles vennen har behandlet deg, for å "bevare husfreden" og for at de ikke har blitt behandlet dårlig selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker kan ha skjedd handler ikke så mye om at de aktivt tar hans parti, selv om det oppleves slik for deg. Folk tar sitt eget parti, dvs. de velger det som er mest lettvint for dem selv der og da. I dette tilfellet blir det å ignorere hvordan denne felles vennen har behandlet deg, for å "bevare husfreden" og for at de ikke har blitt behandlet dårlig selv.

Godt mulig. For jeg har ingen som helst grunn til å tro at de egentlig ikke liker meg. 

Jeg aner jo ikke helt hva han har sagt, hva de tror og tenker selv. Om det skulle falle seg sånn naturlig en gang jeg forhåpentligvis ser dem igjen, så kommer jeg til å i alle fall si at jeg nok har en helt annen versjon enn den de selv ser og har blitt fortalt. Har ingen intensjoner om å overbevise dem, de får velge selv hva de vil tro på og gjøre. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...