Gå til innhold

Bipolar "helgemamma" gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet mange psykisk syke greier å ta seg av barn, men denne dama er ikke en av de. Hun har vært innlagt i månedsvis på lukket avdeling, og prøvd å ta selvmord flere ganger selv om hun har et barn i barneskolealder som hun tydeligvis bare greier å ha annenhver helg!! Spør du meg så sier dette noe om hvor ustabilt dette mennesket er. Hun har i tillegg et helt album offentlig på Facebook med massevis av private bilder av barnet, mange gråtebilder og videoer hvor barnet er naken i dusjen. Sistnevnte sier meg at hun ikke greier å tenke konsekvens.

Jeg vet alt dette fordi hun har utgitt bok med all denne informasjonen + at vi er venner på Facebook. Det jeg reagerer mest på er at hun ikke klarer å ta vare på det barnet hun allerede har, men likevel skal hun ha et nytt barn og skryter av det på some. Jeg føler nesten et ansvar for å kontakte barnevernet. Hun er selvfølgelig 100% ufør i tillegg og er spillavhengig. Jeg bare skjønner ikke logikken her. Hvorfor få et nytt barn når du ikke greier å ta vare på deg selv eller ditt nåværende barn engang?

Anonymkode: 0387e...016

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits i å lete etter logikk hos noen som er irrasjonell. Send en anonym bekymringsmelding, men mest sannsynlig har denne damen så mye kontakt med helsevesnet at de er på banen de og. 

Anonymkode: da16d...c52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare tatt en telefon til barnevernet i steden for å starte en tråd om hun det gjelder?

Anonymkode: 557e5...845

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som et skikkelig bygdedyr...

Anonymkode: e6412...8cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du henne godt eller bare venner på FB fordi det er gøy å legge til bloggere? Ingen hindrer deg i å ringe barnevernet, men tenk deg om da. Og som det sies over her; helseinstanser er nok involvert uansett og tar de forholdsregler som må tas. Det er jo egentlig bare å spørre henne, hun skriver jo veldig åpent some og blogg  

Anonymkode: b601a...687

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kunne du ikke bare tatt en telefon til barnevernet i steden for å starte en tråd om hun det gjelder?

Fordi det er ikke BARE å ta en tlf til barnevernet, vel!!  Må jo forhøre meg litt om dette er noe å bekymres over først. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du henne godt eller bare venner på FB fordi det er gøy å legge til bloggere? Ingen hindrer deg i å ringe barnevernet, men tenk deg om da. Og som det sies over her; helseinstanser er nok involvert uansett og tar de forholdsregler som må tas. Det er jo egentlig bare å spørre henne, hun skriver jo veldig åpent some og blogg  

Anonymkode: b601a...687

Spørre henne? Om hvorfor hun velger å bli gravid når hun er syk, ufør og ikke tar vare på nåværende barn? Ja, DET faller vel i smak... og nei, hun er ikke fremmed for meg. Vi er bekjent.

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ha blitt friskere. Selvmordsforsøk gjør en ikke nødvendigvis uegnet som forelder da dette er noe barna ofte ikke får vite og dermed ikke trenger å forholde seg til. Har det skjedd nylig da? Og med en slik historikk er helsevesenet på banen allerede på svangerskapskontrollene. Det er ikke en optimal situasjon å få barn i men den trenger ikke være fatal heller. Folk har forskjellig funksjonsnivå på tross av sine problemer. Imidlertid så kan det å bli meldt til barnevernet av en bekjent få henne til å tippe over.. 

Og..  du blir vel fort gjenkjent av henne. For hvor mange legger ut de beskrevne bildene på Facebook og har gitt ut bok med all denne informasjonen? Og har hun gitt ut denne boken som helt sikkert er en biografi om å leve med psykisk sykdom, så trenger vi vel bare gå innom en bokhandel for å få vite hvem det gjelder? Og har hun gitt ut boken så er det full åpenhet om alt sammen, så hva skal du da ringe bv om som ikke allerede er out in the open? 

Smakløst innlegg av deg der du blottstiller en annen fullstendig. 

Anonymkode: c404d...312

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet mange psykisk syke greier å ta seg av barn, men denne dama er ikke en av de. Hun har vært innlagt i månedsvis på lukket avdeling, og prøvd å ta selvmord flere ganger selv om hun har et barn i barneskolealder som hun tydeligvis bare greier å ha annenhver helg!! Spør du meg så sier dette noe om hvor ustabilt dette mennesket er. Hun har i tillegg et helt album offentlig på Facebook med massevis av private bilder av barnet, mange gråtebilder og videoer hvor barnet er naken i dusjen. Sistnevnte sier meg at hun ikke greier å tenke konsekvens.

Jeg vet alt dette fordi hun har utgitt bok med all denne informasjonen + at vi er venner på Facebook. Det jeg reagerer mest på er at hun ikke klarer å ta vare på det barnet hun allerede har, men likevel skal hun ha et nytt barn og skryter av det på some. Jeg føler nesten et ansvar for å kontakte barnevernet. Hun er selvfølgelig 100% ufør i tillegg og er spillavhengig. Jeg bare skjønner ikke logikken her. Hvorfor få et nytt barn når du ikke greier å ta vare på deg selv eller ditt nåværende barn engang?

Nå var det ikke veldig vanskelig å skjønne hvem du snakker om, heller ikke vanskelig å skjønne at du tydeligvis ikke kjenner henne, kun følger på SoMe, og tydeligvis ikke er videre begeistret for vedkommende. Tenker du kan passe dine egne saker. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er ikke BARE å ta en tlf til barnevernet, vel!!  Må jo forhøre meg litt om dette er noe å bekymres over først. 

ts

Synes du det virker som sunne forhold for barn å vokse oppp under?

Tror egentlig ikke det handler om din bekymring for hverken barna eller moren siden spørsmålet ditt var "Hvorfor få et nytt barn når du ikke greier å ta vare på deg selv eller ditt nåværende barn engang? ".

AnonymBruker
Skrevet

Hva med faren da?

Anonymkode: 767fe...1fa

Skrevet

Jeg skjønner hvem du mener, men syns ikke det er greit å lage en tråd om dette. Kontakt barnevernet om du er bekymret. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde tatt screenshot og sendt videoene til barnevernet i tillegg til annen informasjon du har. Så får barnevernet ta stilling til om det er grunn å involvere seg mer(går utifra de er inne i bildet på et eller annet vis?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...