Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #1 Skrevet 1. mai 2005 Hva gjør en når 1/3 del av gjestene melder avbud? Synes det er trist at lokalet ser tomt ut. Noen forslag ?
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 1. mai 2005 #2 Skrevet 1. mai 2005 Hva er grunnen til at 1/3 av gjestene har meldt avbud? Kan du få byttet til et mindre lokale?
ikka2011 Skrevet 1. mai 2005 #3 Skrevet 1. mai 2005 Min mor har liten familie... og desverre har noen av dem meldt avbud nå. (frist 15 mai, bryllup 23 juli) Så nå har jeg skrevet på noen inbydelser til mine kusiner, slik at dei kan få lov å komme i staden for min onkel og tante..... blir trasikt når mange melderavbud.... og du har jo selv og ein øvre grense, slik at noen kansje ikke er bedt p.g grense på lokale.... forklar dei som blir bedt grunn til at dei nå blir bedt..... Dei må få stå dilemma ditt.... og at du har lyst at flest mulig skal dele dagen med deg og din kommende mann....... Lykke til!
Trampe Skrevet 1. mai 2005 #4 Skrevet 1. mai 2005 Du kan bytte til et mindre lokale,ja. Jeg tror nok jeg ville vurdert å invitere flere og ganske enkelt forklare dem situasjonen. Grunnen til at de ikke ble invitert var at dere ikke hadde plass (eller økonomi) til det, men nå har dere det. De fleste vil da vel forstå det...?
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #5 Skrevet 2. mai 2005 Hos oss blir nok rundt 20-25 stk ikke å komme (har bedd 88). Men dette er noe vi var klar over da vi satte opp gjestelisten. Selvfølgelig håper vi alle som en vil komme! Men vi gifter oss her vi bor nå, og det er lang vei for mange.
Snutus Skrevet 2. mai 2005 #6 Skrevet 2. mai 2005 Så langt er det 19 som ikke kan komme til oss. De fleste var ikke spesielt overraskende. Vi hadde uansett invitert så mange at vi ender opp med ca 75. Vi har hele tiden vært redd for at det skulle bli trangt i lokalet så vi får ikke samme problemet som trådstarter. Jeg ville nok ha undersøkt om det var mulig å finne et mindre lokale dersom det hadde blitt tomt. Husk, ikke la dette ødelegge dagen for deg! :blomst_opp:
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #7 Skrevet 2. mai 2005 Hos oss har 36 meldt avbud til nå, er 4 invitasjoner som ikke er svart på. (Bedde over 90 stk) Men vi blir faktisk over 60 stk til middag og fest.. Valgte et lite lokale da vi var på leting, siden vi visste at mange ville melde avbud.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #8 Skrevet 2. mai 2005 Vi regnet med ca 30% avbud da vi skrev gjesteliste. dermed inviterte vi flere enn vi hadde tenkt å invitere. Og det regnestykket våt ser ut til å stemme... Har ikke fått svar fra mange ennå, men av 80 som var på gjestelisten er de allerede 9 som har sagt at de ikke kommer, og 6 som tror at de ikke kommer. Grunnen til at disse har meldt avbud er at de hadde planlagt tidlig ferie i år.
tommeline Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 Oi, nå ble jeg nesten nervøs her... når jeg hører hvor mange avbud en del av dere har :o . jaja, jeg får vel håpe at vi ikke får så mange avbud. Foreløpig har i alle fall over 2/3 svart ja, og vi har fortsatt noen uker igjen til fristen er ute. Håper ikke alle som står igjen svarer nei...
Minerva Grey Skrevet 2. mai 2005 #10 Skrevet 2. mai 2005 Vi inviterte 63 (vi kommer i tillegg) og har fått 10 nei ved fristens utløp. Omtrent som vi regnet med. :-) Vi har invitert med to mennesker 'i etterkant', de som skal være bartendere, faktisk, og ender opp med 56 mennesker rundt bordet, samt 6 serveringsfolk som skal være med på festen etterpå. Akkkurat passe. Vi ga tidlig beskjed om dato til de som ville få størst problemer med å komme - de som bor i utlandet og liknende. Så sendte vi ut invitasjoner ca.3 måneder før bryllupet. Vi har også lagt bryllupet til pinsehelgen, slik at flest mulig har langhelg og fri, og få skal på ferie i midten av mai. Ett par meldte avbud grunnet booket ferie, ett grunnet konfirmasjon i annen by. Ellers kommer de fleste som er friske og raske og ikke har andre gode grunner til lå utebli. :-) I ditt tilfelle ville jeg nok invitert flere, dersom dere har f.eks. søskenbarn dere gjerne skulle hatt der men har måttet droppe fra gjestelisten gr. plassmangel eller økonomi. Dersom dere ikke har spesielle ønsker om å ha dem der, er mindre lokale en god løsning, selv om det kan være vanskeligere å få til på kort varsel! Lykke til uansett!
Coria Skrevet 3. mai 2005 #11 Skrevet 3. mai 2005 Jeg hadde ikke kalkulert med at mange meldte avbud, for hos oss var den kun 1, og da kom det en annen i stedet for (bortsett fra de vi visste ikke kom, men som vi bare inviterte for å være høflige. Typisk gamle slektninger og folk som bor i utlandet). Til trådstarter vil jeg si at om det ser tomt ut i lokalet har mye å gjøre bare med hvordan man dekker bord og den slags. Det trenger ikke å se tomt ut, hvis det ser ut som om dere har lagt opp til at det skal være noe annet i deler av rommet. Kanskje gavebordet. Det kan forresten være hyggelig om det ikke blir for mange gjester heller. Vi hadde 60, og jeg ble stresset fordi jeg følte det var så mange jeg ikke rakk å prate med.
Gjest Hilde K S Skrevet 3. mai 2005 #12 Skrevet 3. mai 2005 Er det slik at bryllupet blir bedre dess flere gjester som kommer?
tommeline Skrevet 3. mai 2005 #13 Skrevet 3. mai 2005 Er det slik at bryllupet blir bedre dess flere gjester som kommer? Nei, det blir det jo ikke... Men har man først innvitert folk, så ønsker man vel at de skal komme? Jeg har det i alle fall sånn... har ikke invitert en masse mennesker jeg håper ikke kan komme.
Gjest Hilde K S Skrevet 3. mai 2005 #14 Skrevet 3. mai 2005 Nei, det blir det jo ikke... Men har man først innvitert folk, så ønsker man vel at de skal komme? Jeg har det i alle fall sånn... har ikke invitert en masse mennesker jeg håper ikke kan komme. Flere i denne tråden skriver jo at de har tatt med i beregningen at en viss prosent av de inviterte ikke kommer?
tommeline Skrevet 3. mai 2005 #15 Skrevet 3. mai 2005 Flere i denne tråden skriver jo at de har tatt med i beregningen at en viss prosent av de inviterte ikke kommer? Men man ønsker vel at de skal komme likevel? Selv om man ikke kan regne med at folk tar turen halve jorden rundt, eller at gamle tante magda plutselig skal sprette opp av sengen igjen...
smilepia Skrevet 3. mai 2005 #16 Skrevet 3. mai 2005 Vi har desverre også hatt endel avbud. Av 60 inviterte gjester, er det nå ca 35 som kommer. Noen av disse var forventet pga alderdom og avstand, men langt fra alle. Det er selvsagt kjedelig at det kommer få gjester, vi inviterer jo fordi vi ønsker dem der. I tillegg er det "ekstra" synd at bortimot alle avbudene kommer fra gommens familie, så det kommer til å bli veldig magert på hans side i kirken... Trist, men vi kan jo ikke gjøre noe med det. Vi la opp mest mulig i planleggingen slik at det skulle klaffe for flest mulig (ferie, lang forvarsel osv), men avstand og flypriser får vi ikke gjort så mye med. Og da må vi desverre bare akseptere at vi får ferre gjester enn vi håpet, og nyte dagen sammen med de som er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå