AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Ekskona har fått innvilget gjeldsordning, noe jeg er glad for. Men slipper hun betale barnebidrag da? Alt er nettopp godkjent. Barnebidrag ble godkjent for et par mnd siden, 2800kr mnd. Og nå fikk hun nylig innvilget gjeldsordning. Klarer ikke finne ut av dette om hun da slipper bidrag. Det er penger jeg trenger for å klare dekke utgifter med vår sønn. Anonymkode: 1f63d...409
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #2 Skrevet 16. juni 2019 Har du tatt fra henne omsorgen så fortjener du ikke en krone! Anonymkode: 8c060...1cb 1
Mt3 Skrevet 16. juni 2019 #3 Skrevet 16. juni 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt fra henne omsorgen så fortjener du ikke en krone! Anonymkode: 8c060...1cb Men om TS var kvinne skulle bidraget vært MYE større, og han hadde bare fått som fortjent. Vi kvinner skriker etter likestilling, men det er kun om det går i vår favør tydeligvis. ( skrevet i en sarkastisk tone ja) Om han har fått innvilget bidrag, så må jo det fortsatt gjelde. Endret 16. juni 2019 av Mt3 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekskona har fått innvilget gjeldsordning, noe jeg er glad for. Men slipper hun betale barnebidrag da? Alt er nettopp godkjent. Barnebidrag ble godkjent for et par mnd siden, 2800kr mnd. Og nå fikk hun nylig innvilget gjeldsordning. Klarer ikke finne ut av dette om hun da slipper bidrag. Det er penger jeg trenger for å klare dekke utgifter med vår sønn. Anonymkode: 1f63d...409 Så vidt jeg har forstått, skal barnebidrag prioriteres før gjeld. Dvs av hennes utbetaling settes det først av til livsopphold, deretter bidrag og så får kreditorene det som er igjen. Du kan ta kontakt med namsmannen i ditt distrikt, så får du sikkert riktig svar. Anonymkode: 53920...fd9 1
Million Skrevet 16. juni 2019 #5 Skrevet 16. juni 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt fra henne omsorgen så fortjener du ikke en krone! Anonymkode: 8c060...1cb Herregud, hva vet du om årsakene her?? Du vet INGENTING. La fyren være i fred og svar på det han spør om. TS; jeg tror du bør ta kontakt med namsmannen i kommunen der eksen din bor, da det er de som innvilger gjeldsordningen og fordeler pengene i budsjettet hun skal leve etter. Barnebidrag bør jo være en gyldig post, men det jeg vet ikke om ikke den kommer langt bak i køen, bak andre større og sterkere kreditorer? Kontakt dem og hør. redigert: Jo, her hos Statens Innkrevingssentral står det at skyldner skal sitte igjen med penger til livsopphold og bl.a. barnebidrag! Les https://www.sismo.no/no/pub/tema/livsoppholdssatser "Livsopphold er det beløpet du minimum skal sitte igjen med av inntekten etter at: ÷ dine faste boutgifter er betalt (pluss eventuelle utgifter til barnepass eller barnebidrag). ÷ vi har trukket deg i lønn/trygd/skattepenger til gode" Endret 16. juni 2019 av Million 2
FrodeF Skrevet 16. juni 2019 #6 Skrevet 16. juni 2019 Gjeldsordningen skal ta hensyn til bidrag. Gjør den ikke det må hun få på plass en ny. 1
LilleMai Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 Tror ikke det tas hensyn til gjeld når en regner ut barnebidrag. Kun inntekt! Hvis barnebidraget nylig ble innvilget og godkjent, er det det som gjelder frem til eventuel ny søknad sendes inn (fra henne eller deg). Hvis hun søker om redusert bidrag får du i så fall brev om dette og kan uttale deg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #8 Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, LilleMai skrev: Tror ikke det tas hensyn til gjeld når en regner ut barnebidrag. Kun inntekt! Hvis barnebidraget nylig ble innvilget og godkjent, er det det som gjelder frem til eventuel ny søknad sendes inn (fra henne eller deg). Hvis hun søker om redusert bidrag får du i så fall brev om dette og kan uttale deg. Hva i all verden svarer du på her...! TS har ikke spurt om beregning av barnebidrag! Til TS: Barnebidrag har førsteprioritet i en gjeldsordning og at hun har fått innvilget gjeldsordning har ikke noe å si for deg. Husk å søk Nav om innkreving av bidrag og evt også bidragsforskudd, da går det av seg selv etterhvert. Anonymkode: 1ebd5...b65 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #9 Skrevet 16. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekskona har fått innvilget gjeldsordning, noe jeg er glad for. Men slipper hun betale barnebidrag da? Alt er nettopp godkjent. Barnebidrag ble godkjent for et par mnd siden, 2800kr mnd. Og nå fikk hun nylig innvilget gjeldsordning. Klarer ikke finne ut av dette om hun da slipper bidrag. Det er penger jeg trenger for å klare dekke utgifter med vår sønn. Anonymkode: 1f63d...409 2800 i bidrag? Da har hun en grei inntekt da. Anonymkode: a346a...c6e
Rotemor Skrevet 16. juni 2019 #10 Skrevet 16. juni 2019 6 timer siden, Mt3 skrev: Men om TS var kvinne skulle bidraget vært MYE større, og han hadde bare fått som fortjent. Vi kvinner skriker etter likestilling, men det er kun om det går i vår favør tydeligvis. ( skrevet i en sarkastisk tone ja) Om han har fått innvilget bidrag, så må jo det fortsatt gjelde. For en tåpelig og ubegrunnet påstand. Bidraget berøres ikke av dette i første omgang, Ts. Eller er det @LilleMai skriver korrekt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #11 Skrevet 16. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2800 i bidrag? Da har hun en grei inntekt da. Anonymkode: a346a...c6e 2800 er jo ingenting, med tanke på summen så høres det ut som om hun mottar uføretrygd. 2800 er etter skatt på barnetillegget. Anonymkode: 614a4...438 1
Million Skrevet 16. juni 2019 #12 Skrevet 16. juni 2019 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 2800 i bidrag? Da har hun en grei inntekt da. Anonymkode: a346a...c6e Ikke nødvendigvis. Min eks tjente ganske dårlig, og da vi brukte NAV kalkulatoren for bidrag, kom det opp 2700. Man legger jo inn egen inntekt også. Det går på begges inntekt, og hvor lite/mye samvær med overnatting barnet/barna skal ha hos den som betaler bidraget. Er det lite samvær, blir bidraget større. Endret 16. juni 2019 av Million 1
LilleMai Skrevet 16. juni 2019 #13 Skrevet 16. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden svarer du på her...! TS har ikke spurt om beregning av barnebidrag! Til TS: Barnebidrag har førsteprioritet i en gjeldsordning og at hun har fått innvilget gjeldsordning har ikke noe å si for deg. Husk å søk Nav om innkreving av bidrag og evt også bidragsforskudd, da går det av seg selv etterhvert. Anonymkode: 1ebd5...b65 Mente at om hun (eksen) skulle slippe å betale bidrag må hun sende inn søknad til nav, og at han da vil få beskjed om at hun søker om det. Så derfor, har det - enn så lenge, ingen betydning for han at hun har fått innvilget gjeldsordning.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #14 Skrevet 16. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt fra henne omsorgen så fortjener du ikke en krone! Anonymkode: 8c060...1cb Unnskyld meg, men hva med å spørre før du sier slikt? Moren er narkoman, hun er ufør og har fast inntekt som ikke er så værst. Hun har samvær med barnet annen hver helg sammen med meg. Dere andre: tusen takk for svar 🙂 ts Anonymkode: 1f63d...409 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå