Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kari N
Skrevet

Hei!

(visste ikke om denne posten skal være her eller på hus/hage)

Vi har kjøpt ny vaskemaskin for en stund siden, og tenkte vi skulle være så lur å kjøpe en kombinert vaskemaskin og tørketrommel for å spare plass.

Men når vi tørker klærne tørre, så lukter de noe forferdelig! Tar vi de ut mens de er våte er de ok. Ja, vi husker på å ta ut halve vasken om det er full maskin. Merket er ariston. Er dette vanlig "problem" med kombimaskiner, eller er det noe som er gæernt med maskina vår?

Videoannonse
Annonse
Gjest moien
Skrevet

Akkurat det samme skjer hos oss! Utrolig irriterende. Vi har også Ariston.

Er i tillegg plaget med at tørkefunksjonen er altfor varm. Selv tørkefunksjonen for ømtålige plagg krymper jo sånt som håndklær og lakener!!!

Anbefales ikke nei... :roll:

Skrevet

Jeg har til gode å høre om en slik kombi-maskin som fungerer som den skal. Det eneste den kanskje kan brukes til er en-mannshusholdninger der det er veldig begrenset med klesvask.

Tørketrommelen skal være knapt halvfull og går lett i stykker om man putter i mer.

Vår kombi-maskin er byttet ut for lenge siden og jeg skal aldri ha en slik igjen.

Gjest ii Eføy
Skrevet

Min kjæreste har også en kombi-vaskemaskin av merket Ariston, og klærne lukter pyton når de er tørket i trommelen. Han brukte ikke skyllemiddel før, så jeg prøvde å lure på han en flaske med det, for å se om lukten kunne bli mindre, men den gang ei..

Kjæresten min tror jeg ikke legger merke til lukta lenger, men fy for en lukt.

Gjest ii Eføy
Skrevet

Kan jo og nevne at jeg forsøkte å tørke et enkelt dynetrekk i maskinen for en stund siden. Luktet regelrett svidd når den kom ut av maskinen, men var likevel ikke ordentlig tørr..

Skrevet

har selv en kombi maskin av merket inistit

og innemellom lukter klærne "brent" etter en tur i tørkeren,, fant ut at dersom jeg kjører de litt kortre slipper jeg dette problemet..

men så klart det beste er jo å ha hver del avskilt,,

men siden vi ikke så oss råd til å ha en av hver og jeg gjerne ville ha tørk så kjøpte vi en komi maskin

den igjen ble ødelagt for et par uker siden, men fikk reparert den på fredag,, og nå fungereer den perfekt ijgen

Gjest Kari N
Skrevet

Takker for svar. Heldigvis retunerte vi ikke tørketrommelen når vi kjøpte. Tenkte svigermor skulle få den, men den ville hun ikke ha likevel (den bruker jo strøm! :ler: ) Så da kan vi heldigvis bruke den videre da. Men da får vi ikke mindre plass likevel. :-?

Synes det var virkelig dårlig at selger ikke opplyste oss om dette. Vi spurte om det var noen kjente ulemper med kombi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...