AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Hvilke bachelor/studier kan man ta som har tilnærmet ingen obligatorisk undervisning? Da mener jeg ikke 1-2 ganger i uken med undervisning, men sånn max 1-2 ganger i måneden om det er mulig. Jeg jobber fulltid, og leser best når jeg er hjemme og alene. Jeg klarer uansett ikke å konsentrere meg til å lese og pugge på dagen, jeg har alltid gjort det på kvelden eller natten. Jeg vet ikke hva jeg vil studere men vil ikke ta nettstudier da de er så dyre og man er ikke garantert jobb. Anonymkode: 01c87...ffb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 Vi hadde ikke obligatoriske forelesninger på Sosiologi på USN. Anonymkode: ab4dd...e86
solmåneogstjerner Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 (endret) Jeg tok økonomi og administrasjon og hadde ikke noe obligatorisk undervisning. Måtte ha et par presentasjoner i løpet av året, ellers skulle oppgaver kun lastes opp. Eneste gangen man måtte møte var på opprop (første dagen), og til eksamen. I tillegg til de få presentasjonene da. Dette var på UiA, og er fire-fem år siden jeg tok bachelor. Endret 15. juni 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 Økonomi og ledelse har kun obligatoriske innleveringer. I hvert fall på USN. Kanskje to forelesninger som har vært obligatoriske pga fremføring. Anonymkode: b0490...e95
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 De aller fleste fag innen det humanistiske fakultet har minimalt til ingen obligatorisk undervisning. Profesjonsrettede fag derimot har veldig mye obligatorisk (siv.ing, sykepleie, lærerstudier, barnehagelærer, medisin, psykologi profesjon, osv). Anonymkode: f8750...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 Handelshøyskolen BI Bachelor i økad. Økonomi og ledelse, finans . Ingen obligatoriske timer på bachelor. Tror ikke den nye linjen business analytics heller har det. Jeg dro aldri i timene og det gikk helt fint:) Anonymkode: 03042...a55
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 Jeg hadde nesten ingen obligatorisk undervisning da jeg studerte til å bli ingeniør. Var nettstøttet også, og jeg har jobb. Skjønner ikke helt hvor du har den greia fra. Men jeg vil ikke anbefale deg å bli ingeniør hvis hovedmotivasjonen er at det er lite obligatorisk undervisning Anonymkode: 9812b...9d1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #8 Skrevet 16. juni 2019 Økonomi og administrasjon på hvl Anonymkode: a0569...d37
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #9 Skrevet 16. juni 2019 Selv om du sa du ikke ønsket nettstudier vil jeg tipse om studiesenteret.no Det er samarbeid med forskjellige høgskoler, så det koster kun vanlig semesteravgift + eksamensavgift på 1300,- pr eksamen. Jeg er snart ferdig med min økonomi-bachelor igjennom Høgskolen i Innlandet. Frivillige samlinger ca en gang i mnd, men jeg har aldri møtt opp på noen av dem, og det har vært uproblematisk. Jeg er strålende fornøyd! Anonymkode: 766ae...425 2
ValarMorghulis Skrevet 16. juni 2019 #10 Skrevet 16. juni 2019 Prosessteknologi på UiT er et nettstudie, koster ingenting. En samlingsuke i semesteret, men ikke alle semestre den blir benyttet i det hele tatt.
Gullfisken1004 Skrevet 16. juni 2019 #11 Skrevet 16. juni 2019 Høyskolen i narvik har ikke noe særlig obligatorisk. Kjenner flere ingeniører pg økonomer derfra som aldri dro på forelesning. De har det helt fint i dag med en god jobb i Oslo. anbefales hvis du er strukturert nok
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #12 Skrevet 16. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om du sa du ikke ønsket nettstudier vil jeg tipse om studiesenteret.no Det er samarbeid med forskjellige høgskoler, så det koster kun vanlig semesteravgift + eksamensavgift på 1300,- pr eksamen. Jeg er snart ferdig med min økonomi-bachelor igjennom Høgskolen i Innlandet. Frivillige samlinger ca en gang i mnd, men jeg har aldri møtt opp på noen av dem, og det har vært uproblematisk. Jeg er strålende fornøyd! Anonymkode: 766ae...425 Jeg har gjort det samme, bare at jeg tok årsstudium. Fungerte veldig greit, ikke noe obligatorisk oppmøte. Det var noen samlinger som foregikk over nett (på studiesenter, kunne ikke delta hjemmefra), men jeg deltok ikke på noen, og fikk likevel A/B på eksamen. Det eneste man ikke kan gjøre hjemmefra, er skoleeksamen, som er på nærmeste studiesenter. Anonymkode: db810...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå